Amazon_Sleper skrev:Blev för jävla fin vill jag säga

Tackar
Fin blir den, men bromsarna är envisa som satan
Hade polaren ute i garaget nu ikväll för att få hjälp med att få ordning på bromsarna, men det sket sig.
Pedalen känns helt perfekt nu så länge motorn är avstängd, det går bara att trycka ner pedalen 2-2,5cm sen är det som att trycka med foten mot en betongvägg, helt bergfast.
Men så fort man drar igång maskin så går det att tycka pedalen hela vägen ner i mattan utan nämnvärt motstånd o den känns allmänt svampig o slapp.
Bromsarna funkade perfekt innan jag rev isär bilen, men bromsvarningslampan var tänd.
Det som nu är gjort med bromsarna är följande:
Ny huvudcylinder
Nya slangar fram
Nya hjulcylindrar bak
Renoverade ok fram (gjort av riktigt seriös och välrenommerad firma)
Svarvade skivor och trummor (bromsbanden fixades samtidigt och matchades mot trummorna)
Nya klossar fram
Nya band bak (o givetvis alla fjädrar o skit där inne)
Nya handbromsvajrar
Nytt rör ifrån skarven under hytten o bakåt
Jag har nu uppskattningsvis 1L kvar i en 5L dunk med bromsvätska, jag har alltså pumpat 4L bromsvätska genom systemet i mina försöka att lufta. Har kört med en gamla hederliga metoden att trycka på pedalen o en medhjälpare öppnar nipplarna, har även kört med vacum-sug. Jag har följt proceduren i verkstadshandboken, med att spärra lille pinnen på combination valve o lufta i nån viss ordning o det ena o det andra.
Jag vet att jag frågat er förut, men finns det nån som har några fler teorier om vad dessa bromsar har för problem?? Kan den där "combination valve" prylen orsaka detta beteende?? Pinnen på den åker ut ett par mm framåt när man trycker på bromsen. Kan det vara nått knas med den där RWAL-ABS ventil faanskapet som sitter under huvudcylindern?
Snart sliter jag bort hela skiten o skaffar en pinne med en sko på o skriver "norsk broms"på den och åker ner till SBP o sätter eld på bilen på parkering utanför.....