Sida 4 av 126

Postat: tis jun 14, 2011 21:33
av Chrille_91
Hur högt tryck kör du upp i lufttanken me din kompressor?

Postat: tis jun 14, 2011 21:35
av frank
Chrille_91 skrev:Hur högt tryck kör du upp i lufttanken me din kompressor?
Den stänger av vid 7kg.

Postat: tis jun 14, 2011 21:37
av Chrille_91
startar den vid runt 5 igen då eller?

Postat: tis jun 14, 2011 21:40
av frank
Chrille_91 skrev:startar den vid runt 5 igen då eller?
Ja, nåt sånt tror jag det är, kan kolla lite mer exakt imorrn om du vill.

Postat: tis jun 14, 2011 21:41
av Chrille_91
frank skrev:
Chrille_91 skrev:startar den vid runt 5 igen då eller?
Ja, nåt sånt tror jag det är, kan kolla lite mer exakt imorrn om du vill.
De hade vart intressant :)

Postat: ons jun 15, 2011 9:07
av hultegard
Hej frank. Tänkte höra lite om din lackering.

Hur många lager körde du? Hur länge väntade du i mellan? Använde du deras primer med eller bara båtlacken direkt?

Vad hade du för blandningsförhållande ungefär. Rinnig som mjölk eller filmjölk =D

Postat: ons jun 15, 2011 10:08
av dekarson
Har du hunnit testa winchen. Hur verkar den vara kvalitetsmässigt?

Postat: ons jun 15, 2011 16:15
av oxyjohan
frank skrev:Då har man fixat lite med bilen igen.
Gött att du får på lite Suzuki kvalitetsdelar på den där rosthögen :)

Postat: ons jun 15, 2011 20:18
av frank
hultegard skrev:Hej frank. Tänkte höra lite om din lackering.

Hur många lager körde du? Hur länge väntade du i mellan? Använde du deras primer med eller bara båtlacken direkt?

Vad hade du för blandningsförhållande ungefär. Rinnig som mjölk eller filmjölk =D
Körde bara med 1 lager utan grundfärg. Blandningen jag hade blev nog lite för tunn, är svårt att säga exakt hur den ska va, man får gå lite på känn, men typ som en helsyntetisk motorolja 5W40 i konsistens är väl rätt lagom skulle jag tro.

Postat: ons jun 15, 2011 20:21
av frank
dekarson skrev:Har du hunnit testa winchen. Hur verkar den vara kvalitetsmässigt?
Nope, har inte testat den mer än att jag har vinchat ut och in lite för att se om den funkade.
Kvaliten känns väl ganska så bra faktiskt, har för mig att det är samma tillverkare på denna vinchen som på dom Borkjonas säljer.

Ska se om man inte kan filma lite i helgen när vinchen ska testas :wink: .

Postat: tor jun 16, 2011 21:52
av frank
Chrille_91 skrev:
frank skrev:
Chrille_91 skrev:startar den vid runt 5 igen då eller?
Ja, nåt sånt tror jag det är, kan kolla lite mer exakt imorrn om du vill.
De hade vart intressant :)
Glömde ju kolla hur det va med trycket på kompressorn igår, men nu ikväll va minnet me ut till garaget :) .

Den pumpar upp tanken till 8bar innan den slår från, sen startar den vid 6bar igen.

Postat: ons jun 22, 2011 20:02
av frank
En liten uppdatering igen då.
I måndags så blev det en liten service på bilen med byte av olja+filter och även dieselfiltret, gick märkbart bättre med nytt dieselfilter faktiskt, va ganska mycket vatten och smuts i det gamla.

Sen har jag även kompletterat den utvändiga buren med lite mer rör, blev rör fram till bullbaren på båda sidorna samt snedstag vid bakrutorna.

Har även riktat högerdörren hjälpligt så man kan veva upp och ner rutan igen efter närkontakt med en sten.
Ska nog bygga ut med rör på trösklarna så dörrarna blir lite mer skyddade tror jag.

Lite bilder.
Bild

Bild

Bild

Postat: tor jun 23, 2011 9:26
av oxyjohan
Det ser fint ut! :beer: :tumbup:

Postat: tor jun 23, 2011 11:03
av Vanderlei
Riktigt snyggt!

Testat winschen med last ännu? :poke:

mvh Jocke

Postat: tor jun 23, 2011 15:26
av MrHawk
Lite spackel på dörrarna bara så är den som ny sen :lol: