Sida 4 av 5
Re: -87 suburban orginal till offroad
Postat: mån jun 04, 2012 21:23
av Chevrolet_Racing
jävlans läckert bygge!
kommer den bli hel täckt bak till som en suburban eller kommer den bli som en blazer eller som en pickup?

Re: -87 suburban orginal till offroad
Postat: mån jun 04, 2012 22:32
av sixpak
blir ett litet flak är det tänkt
Re: -87 suburban orginal till offroad
Postat: tis jun 05, 2012 20:07
av Rössvik
är lite nyfiken på dina bakre shackel, hur pass långa e dom??? o är de tänkt o bli nån form av förstärkning av dom??? mvh
Re: -87 suburban orginal till offroad
Postat: tis jun 05, 2012 20:37
av sixpak
minns inte längden,men säkert 10" cc,kommer bli en 6mm plåt svetsad imellan sen,som går ner bakom fjäderöglan,och så långt upp som möjligt innan det tar i ramen vid fullt flex
Re: -87 suburban orginal till offroad
Postat: sön jun 10, 2012 21:16
av olle67
Va bor du nånstans,detta bygget skulle ja vilja se på nån träff,gillar själv stora bilar,har snart en fet Unimog,

Re: -87 suburban orginal till offroad
Postat: tor jun 14, 2012 6:13
av sixpak
håller till i Gullspång,planen är att kunna köra kättilstorp/skövde nästa år,i år hoppas jag iaf. kunna provköra lite innan snön kommer.
Re: -87 suburban orginal till offroad
Postat: tor jun 14, 2012 12:31
av Turbo_Finnen
Det var tamigfan bland det brutalaste jag sett. Riktigt fränt bygge. Rock on!
Re: -87 suburban orginal till offroad
Postat: fre jun 29, 2012 9:05
av Micke.
Hallå där.
Grymt bygge
Måste bara få veta några saker:
1: vart köper man såna där däck i Sverige?
2: Vad kostar 4st såna?
Re: -87 suburban orginal till offroad
Postat: fre jun 29, 2012 12:04
av Lundgren
Jag är sugen på NYA BILDER, för det måste väl ha hänt något sen sist eller?
Re: -87 suburban orginal till offroad
Postat: fre jun 29, 2012 20:50
av sixpak
däck köper man hos arlanda marketing om man inte importerar själv,kostar?ja,inte är det gratis precis dagspriset ligger på 7000:-/st utan fälg
inga nya bilder,jobbet tar all tid tyvärr....
Re: -87 suburban orginal till offroad
Postat: lör jun 30, 2012 6:58
av Niklas R
Grymt bygge

Re: -87 suburban orginal till offroad
Postat: lör jun 30, 2012 8:34
av dalaoffroad
sixpak skrev:ser ju lite här... av min variant

En liten teknisk fråga bara.
Vinkeln på dina shakel, är det något uträknat eller något som bara blev. När bilen fjädrar in blir fjäderpaketet längre. Om dom blir 1cm längre kommer undre skruven till bladfjäden flyttas upp 1cm om du har 45graders lutning på shaklen. I slutändan kommer dina shakels rörelse stå för en del av fjädringen vilket inte är positivt.
Önskade jag var ung och pigg med ork och inte gammal och trött som jag är idag när jag ser ditt projekt. Vilket hästjobb.
Munken
Re: -87 suburban orginal till offroad
Postat: lör jun 30, 2012 12:30
av Grottulf
dalaoffroad skrev:
En liten teknisk fråga bara.
Vinkeln på dina shakel, är det något uträknat eller något som bara blev. När bilen fjädrar in blir fjäderpaketet längre. Om dom blir 1cm längre kommer undre skruven till bladfjäden flyttas upp 1cm om du har 45graders lutning på shaklen. I slutändan kommer dina shakels rörelse stå för en del av fjädringen vilket inte är positivt.
Önskade jag var ung och pigg med ork och inte gammal och trött som jag är idag när jag ser ditt projekt. Vilket hästjobb.
Munken
Jag tror jag kan svara för sixpak, när jag säger att det är ju det som är lite av vitsen.
Du får ett grymt flex, då du inte bara får mjukare fjädrar, men framförallt en mycket lång utfjädring.
För en landsvägsbil vore det en annan femma, men va f*n är det för vits med stora däck och höjning på en landsvägsbil

Det är ju ingen mallcrawler detta

Re: -87 suburban orginal till offroad
Postat: lör jun 30, 2012 12:52
av optodsl
Jag tror han menade att bakre fjädrefästet inte skulle röra sig så mycket i höjdled om shackeln var lodrät istället för vinklad bakåt
Re: -87 suburban orginal till offroad
Postat: lör jun 30, 2012 15:34
av sixpak
man vill ju ha så mjuk fjädring som möjligt,och ang. shackel vinkeln,om fjäderöglan rör sej 2cm upp vid max ihopfjädring,gör att bilen rör sej hela en cm extra
