Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
budgeten är spräckt sedan längeklirre skrev:Det där kommer bli grymtLyckas du lika bra med din budget som jag?
Mvh//Klirre
Ja det finns en del att läsa i ämnet, har suttit hela kvällen nu och gnetat igenom massa trådarklirre skrev:Haha misstänkte detDu har lite för mycke fin-bitar för att kalla "budgetbygge"
![]()
Klart du ska ha skruvarAngående det så har det ju diskuterats en hel hel på sistonde och iomed att jag själv montera skruvar så har jag föjt debatten noga
Dock så verkar det vara mycke smaksak. Jag tror att jag själv kommer köra rr-nycklar fram och en k-länk bak(tror den heter så) dom undre stagen har jag tänkt använda rr:s bakre undre stag och dom övre grubblar jag på uni-ballar eller gummibustningar från något annat... Det vill man slippa massa bustningar och rörliga delar så kan man kolla på mateks eller obelix:s lösningar på sina byggen. Finns massor av trådar i detta fantasika ämne
![]()
Mvh//Klirre
OBELIX skrev:Klirre, jag har V40 fjädrar runt om på mitt bygge. Och med en slutvikt som hamnar på runt 1800 Kg inklusive 250 Kg besättning så visar det sej att dom är i klenaste laget. Jag har eftersträvat 50/50 på axlarna och ligger väldigt nära där. Men ska du ha såna fjädrar fram tror jag det blir lite mjukt. Dom är långa och bra obelastade, men sjunker ihop gott och väl en decimeter med bilen stående på dom.
(Kunde väl ha skrivit det i Klirres tråd, men när det fördes på tal här så kanske andra också kan dra nytta av den onformationen)
SKREV OBELIX
ursäkta min extremt dåliga paint bild men är det såhär det ser ut underifrån på din bil? svetsade bärarmar i axeln och nån typ av uniball bak? och ett panhardstag till det.sleeper_86 skrev:Jag kör med Passat/A4 fjädrar runt om. Konade i bägge ändar och håll på plats runt om med hjälp av stora brickor.
Enda bilden där man såg något vettigt av upphängningen![]()
Edit:
Där ser man lite hur fjäder osv sitter fast.