Trialträning Lördagen den 8:e Juli
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Beroende
Tyvärr kan jag inte bli med imorrn.yoggi skrev:Jag tror inte det skiljer någonting prismässigt, men det vet Arne bättre.Vad skiljer co-driver- från förarlicens? Vad kostar varianterna?
Co-driver licens så får man inte köra.
När jag åkte med Christer i början så fick jag en co-driver licens. Nu har jag även förarlicens, så på mitt plastkort står det båda två.
Men det kanske är kul om du kör en lite sväng också så du får förarlicens.

Hade ju helt förträngt att de pengarna redan är uppbokade till nästa helg, heldag med gokart och annat med arbetskamrater då.

Det får bli en annan gång istället.
En inställd spelning är också en spelning.
-
- Beroende
Detta var grymt kul att delta i, extra skojigt att vi fick med det äkta paret från Härryda ( f,låt kommer inte ihåg era namn), kan man få en bättre Morsdagspresent än en Suzuki som dessutom framfördes med bravur, mkt bra gjort av er och alla andra som deltog, kommer gärna igen och hjälper till, hoppas verkligen det blir ett DM av detta, blir nog tvungen att skaffa en trialbil och delta.
MVH / Arne Karlsson Team Wiken Terrängklubb Borås
PS. Det var jämnt i matchen mellan Jolo o Mathias, skitigast blev Robin, jag är inte nåt förvånad.
MVH / Arne Karlsson Team Wiken Terrängklubb Borås
PS. Det var jämnt i matchen mellan Jolo o Mathias, skitigast blev Robin, jag är inte nåt förvånad.
Nä men jag har video på en blondin som blir lerigMrHawk skrev:Nån som har lite bilder på gång upp? Vill veta om jag fastna på nåt

"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Man kan också tillägga att det inte kostar något förrän man tar ut licensen,dvs ser till att den blir aktuellArne Karlsson skrev:Samma avgift för förare o codriver, i år har det varit 700:-. Det har med ålder att göra, du kan åka codriver från 13år och förarlicensen tror jag du kan ta när du fyllt 15 år, så det är inte mkt att tveka på, bättre att ta förarlicens om man blir sugen på att börja köra själv.
MVH/ Arne
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
12 år är det...Arne Karlsson skrev: Det har med ålder att göra, du kan åka codriver från 13år
Sen är detta är ju inte någon regel, men ska man börja åka codriver vid 12 års ålder, så bör man ju vara förhållandevis stark i bl.a nackmuskler och liknande för att inte skada sig (p.g.a att man inte orkar hålla emot vid exempelvis en rullning) och liknande...
Från 1 januari det år man fyller 15, är det som gäller...Arne Karlsson skrev: och förarlicensen tror jag du kan ta när du fyllt 15 år
Dock får 2 juniorer (under 18 ) inte köra tillsammans, utan det är antingen 1 junior ensam eller 1 junior och 1 senior....
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!