Sida 31 av 207
Postat: fre maj 27, 2011 22:29
av Turbo_Finnen
Har startat pch provkört 410:an för första gången idag. Konstaterade ganska omgående att jag behöver dreva ned f-lådan, går på tok för fort på tomgång i 1:an, får slira för mkt koppling.
Men det ska nog ta sig, köpte bilen i tisdags, så har inte hunnit så mycket då jag är helt "grön" inom jeep området .-)
Postat: lör maj 28, 2011 8:26
av Wältmeister
Turbo_Finnen skrev:Har startat pch provkört 410:an för första gången idag. Konstaterade ganska omgående att jag behöver dreva ned f-lådan, går på tok för fort på tomgång i 1:an, får slira för mkt koppling.
Men det ska nog ta sig, köpte bilen i tisdags, så har inte hunnit så mycket då jag är helt "grön" inom jeep området .-)
Vad har "grön inom jeepområdet" med Suzukin att göra?
Nä, skojade bara.
Men vakta tungen för säkerhets skull.
Inom Bazuki tittade dom snett på en och krävde att man tvättade munnen med kaustik soda.

Postat: sön maj 29, 2011 10:05
av Hookan
Egentligen igår, men men...
Fick mina nya bromsbelägg och bytte dessa. Äntligen. Passade även på att fullaga lite rost och måla lite fälgar...
Postat: sön maj 29, 2011 12:45
av Wältmeister
Samma här, egentligen i går.
Vallade Stormen på Sandlycke.
Går knappt att känna igen området efter att kraftledningsgatorna rensats och breddats.
Postat: sön maj 29, 2011 14:39
av brojjlan
lastat 13 på en lastbil för frakt till bilprovningen imorgon.
så snart har man en laglig tgb 1317

hoppas jag
Postat: sön maj 29, 2011 15:00
av vuze4swe
grundat flakbåge, kofångare fram+bak, tektylat lite och spänt kopplingen ;)fått till tomgången till 1000varv när han är varm, dör oförklarligt på tomgången när han e kall

Postat: sön maj 29, 2011 16:39
av Wältmeister
vuze4swe skrev:grundat flakbåge, kofångare fram+bak, tektylat lite och spänt kopplingen ;)fått till tomgången till 1000varv när han är varm, dör oförklarligt på tomgången när han e kall

Ingen
han!
Måste vara en
HON!
Postat: mån maj 30, 2011 13:53
av brojjlan
nu har man besiktat 13bilen som lätt lastbil

Postat: mån maj 30, 2011 19:38
av optodsl
Satt tillbaka en bakfjäder som hade hamnat ordentligt på sniskan efter körningen den 7:e. Tyckte den lät lite mystiskt när jag pendlat till jobbet.....
Postat: mån maj 30, 2011 19:42
av svenne61
Upptäckte att kylaren på patrolen bara var att kasta bort.
Blir nog tvungen att köpa en ny kylare. Ingen som har en
kylare till patrol -90.
Postat: mån maj 30, 2011 19:48
av niva_mats
Söndagen i Rosersberg innebar
-Laddade ej. Fixad på plats ny kabel till styrström
-Paralellstag krokigt efter närkontakt med stubbe. Fixades vid hemkomst med hjälp av 1 stk liftdumperstödben som press.
- Hjullager fram låter illa. Nödfixat och beställt nya grejer 27€ blir jag av med

Postat: mån maj 30, 2011 21:40
av majstro83
Lämnat in s10:an till glasmästaren för att byta framrutan efter en att en butter besiktningsman tyckte att sprickan satt i synfältet. Bilen besiktigad två ggr innan med exakt samma ruta med samma spricka.
Men men nu blir det en ny ruta. I övrigt gillades inte mina xeon lamporna i halvljusen och ett p-ljus hade slocknat på väg till besiktningen.
Postat: tis maj 31, 2011 22:11
av Wältmeister
"Reparerade" en av Stormens skärmbreddare med en aluminiumplåt 30 x 5 cm och popnitar.

Postat: tor jun 02, 2011 16:23
av Wältmeister
Demonterade folielisten under högra dörren.
Skogens fasta inventarier i Gröndal hämnades genom att trycka upp sagda folielist från vertikalt till horrisontalt läge (= smetad mot golvet/karossidobalken).
Postat: tor jun 02, 2011 17:18
av Swe
Letat skrammelkällor samt bytt motorolja & bromsolja