Sida 5 av 5
Postat: ons nov 10, 2010 21:00
av Amazon_Sleper
Vacumet styr modulatorn eller hur de stavas

I alla fal den styr när och hur hårt lådan växlar å även till viss del hur länge den håller växlarna..
Så all körning utan vacum är starkt att avstå om du inte vill skrota lådan.. De å pumpen är ju själva hjärtat i en låda
Guvenören har 2 olika funktioner dels hur fort de går innan den växlar upp vid Kick-down å så tror jag de är dellast

Postat: sön dec 05, 2010 18:27
av rovers
Hittat, köpt och monterat vacumstyrningen nu (dock inte inkopplad ännu)
Hittade den genom att söka på partnumber
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... MEWNX%3AIT
Är det INGEN som vet var jag kan köpa nya u-bultar??
Postat: sön dec 05, 2010 19:01
av Lightbringer
javisst...
norrlands custom har nya, men du måste ha måtten när du ringer på hur dom ska se ut.
Postat: lör dec 18, 2010 20:12
av rovers
Tack för det,,,, Nån som vet vad det är för mått på dom orginal då??
Och vad är vacumgrejen som sitter mitt i insuget till för? kopplas hur? med backventil?
Snart e d jul oxå

Postat: lör dec 18, 2010 20:22
av optodsl
EGR-ventilen
Postat: lör dec 18, 2010 22:07
av Lightbringer
rovers skrev:Nån som vet vad det är för mått på dom orginal då??
beror lite på hur tjockt bladfjäderpaket du har.
det är ju bara mäta innermått på plattan (mellan hålen) så får du bredden, sen höjden är ju oxå bara mäta.
sen behöver du mäta hur grovt material det ska vara i kramperna.
Postat: sön dec 19, 2010 22:06
av rovers
Då får jag lov att mäta mao.
Funkar som vanligt fint att köra utan egr ??
Jag har ju problem med att min tempmätare visar onormalt mkt, Var ska jag lämpligast montera givaren? Sitter biltemamätare med givaren i kylaren nu.
Postat: lör jan 29, 2011 22:01
av rovers
Ohhh världens segaste tråd. Well well.. Har varit o mekat lite idag iaf.
Bytt batterier och jäklarns vilken snurr det blev
Hittade ett dieselläckage som fixades, pluggen på sista spridarens retur var borta. Humm dieseln som kom ut var b**sbrun

Ska tanka snarast.
Har mätt upp u-bultarna nu och ska fixa nya i veckan.
Om man skulle beställa från staterna: Hur fasen ska jag lyckas översätta mina mm mått till tum??? HATAR TUM!!!
Har bara kvar att få tag i en baklucka, fixa till bromsarna samt den lilla rosten som är kvar..
Postat: lör jan 29, 2011 23:06
av Amazon_Sleper
Då har du köpt fel bilmodell

Nej skämt å sido 1" motsvara ca 2,5cm

Postat: sön jan 30, 2011 9:01
av rovers
Jotack.. räkna ut hela tum funkar. MEN blir gråhårig när man ska börja med decimaler... typ 3 5/8" mm =91mm
Postat: sön jan 30, 2011 12:18
av Amazon_Sleper
Enklaste sättet å lära sig är å skruva å åter skruva

Själv har jag en praktisk liten sak på telefonen som heter omvandlare å den är guldvärd

Slipper man tänka så förbannat mycke

Postat: sön jan 30, 2011 12:55
av rovers
Känner du dig sugen så e måtten 93x220 m16 93x200 m16 106x250 m16

Postat: sön jan 30, 2011 17:01
av Amazon_Sleper
rovers skrev:Känner du dig sugen så e måtten 93x220 m16 = 3,66"x8,66" 93x200 m16 = 3,66"x8" 106x250 m16 = 4,17"x 10"

Hoppas de var till någon hjälp, annars har du en fin lista på hansen racings hemsida som du kan kolla på, tro den är pdf filen på deras katalog

Postat: tis mar 08, 2011 19:18
av rovers
Jahapp.... Tiden blev för knapp så nu e monstret sålt
Nåja har en terrano ist som ska höjas lite grann.
