Sida 5 av 17
Re: Suzuki EVO 3
Postat: mån nov 11, 2013 22:53
av macke
Tack alla
Sketen bild, men det var den enda jag tog. Nu är axeln på sin plats men materialet tog slut till fästena till panhardstaget. Sen har vi påbörjat dämpartorn. Det blir två rör som går ihop i en 90 graders böj från ramen, tror det kommer bli snyggt.
kvar att göra:
* Panhardstag
* Lite förstärkningar
* Dämpartorn och fästen på axeln till airshocks
* Förlänga kardan
* Måla allt
Tips på färg som är hållbar? Det ska gärna tåla högtryckstvätten

Re: Suzuki EVO 3
Postat: mån nov 11, 2013 22:55
av skogsvild
Re: Suzuki EVO 3
Postat: tis nov 12, 2013 18:34
av macke
Tack Magnus
Ja det är klart

Re: Suzuki EVO 3
Postat: lör nov 23, 2013 14:32
av macke
Det går inte så fort som i andra garage men grejerna börjar hitta sin plats

Re: Suzuki EVO 3
Postat: lör nov 23, 2013 19:12
av Gravander
Ser sket bra ut! Fortsätt ösa på

Re: Suzuki EVO 3
Postat: lör nov 23, 2013 20:33
av Joel_Vbg
Finns inte så mycket att säg utom

Re: Suzuki EVO 3
Postat: lör nov 23, 2013 22:26
av skogsvild
Re: Suzuki EVO 3
Postat: tis nov 26, 2013 14:17
av macke
Nu står den på däcken

Det ska målas, förlänga kardan och dra nya bromsslangar/rör.
Jag mätte fel så den är ganska mycket högre fram än bak nu. Har hakan vid huven nu

Så ska förlänga stötdämpartornen typ 15 cm.

Re: Suzuki EVO 3
Postat: tis nov 26, 2013 17:54
av skogsvild
Ser ju ut som att du inte behöver fylla på mer gas i dämparna heller

brukar ju vara en "regel" att dämparna ska vara 2/3 ihopteyckta vid "viloläge"

Re: Suzuki EVO 3
Postat: tis nov 26, 2013 18:22
av macke
Nä jag tror inte heller det, för den ligger nog precis på 3" infjädring. Det är 200 psi intryckt.
Re: Suzuki EVO 3
Postat: mån dec 30, 2013 23:00
av macke
Re: Suzuki EVO 3
Postat: mån dec 30, 2013 23:13
av EvILeMiL
ska du till rörken?
tänkte försöka ta mig dit med min iaf!

Re: Suzuki EVO 3
Postat: mån dec 30, 2013 23:42
av macke
Rörken och BMK har ju körning samma dag, BMK ligger bara 20 min från mig men Rörken har jag bara varit på en gång och det området är ju schysst
Vi ses nog där isåfall

Re: Suzuki EVO 3
Postat: tis dec 31, 2013 0:00
av suzuki nr.1
blir fränt ju!

men varför bygger du så högt och axeln så långt fram?? har de någon funktion eller e de bara för de e fränt

gott nytt år på dig o bygg på bara

Re: Suzuki EVO 3
Postat: tis dec 31, 2013 0:09
av macke
Tack!
Ville ha det så att däcken sticker ut längst fram, blir bättre vinkel mot branta berg mm. Sen så är bakaxeln flyttad bak men det var inte framaxeln så det såg lite kul ut från sidan sett.
Går inte att bygga lägre, då ser det ut som panhardstagets nedre fäste kommer ta i ramen vid inflex.
Hade kanske gått att bygga lite lägre med en annan upphängning eller byggt panhardstaget annorlunda men det här ska testas först
