Sida 5 av 6
Re: diesel ombyggnad besiktigad ej godkänd
Postat: tor jan 08, 2015 21:35
av Mathias T
Du får nog lägga 100kg bak för att lätta fronten 10kg så det är ganska opraktiskt
Re: diesel ombyggnad besiktigad ej godkänd
Postat: tor jan 08, 2015 22:13
av skogis
undrade mest om jag skulle åka nercabbat och utan reservhjul
batteriet skall flyttas till höger hörna bak.
Re: diesel ombyggnad besiktigad ej godkänd
Postat: fre jan 09, 2015 10:05
av zZackEe
plocka ur inredning, dämpmattor brukar väga en hel del.
reservhjul+verktyg
tom tank med en potensiometer på kablarna så du kan vrida upp till full. jag antar att om du kortsluter armaturen så sticker väl nålen iväg långt över maxsträcket?
rutor
tak
dörrar? måste man ha dom?
sen stötfångare är ju mest kosmetika idag så jag hade nog målat ett papprör svart och monterat.
Re: diesel ombyggnad besiktigad ej godkänd
Postat: fre jan 09, 2015 15:30
av rickard
visst lättar du bilen lite i fram om du har vikt på i baken, så reservhjulet på bakluckan är nog en bra ide att ha kvar
du kan inte låna en uppsättning alufälgar av nån att besa med?
nu kanske du börjar närma dig målvikten - men ett annat sätt skulle vara om det går att flytta fram hela framaxeln typ en centimeter (dvs flytta bak bilen....)
Re: diesel ombyggnad besiktigad ej godkänd
Postat: fre jan 09, 2015 15:53
av skogis
har fått bort 25kg fram 10 i bilen och batteriet på 20kg skall bak och div annat onödigt skall bort
samt så skall farsans aluminium hjul med 215*15 på 5kg lättare styck
kommer snar bli "wheeli" när man drar iväg
Re: diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd
Postat: ons feb 04, 2015 11:01
av skogis
Re: diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd
Postat: ons feb 04, 2015 11:30
av Danne
Bara att sätta tillbaka alla grejor igen då

Re: diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd
Postat: ons feb 04, 2015 11:50
av BorkJonas
Re: diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd
Postat: ons feb 04, 2015 14:24
av skogis
kängurustaketet monteras ej och jag sätter inte tillbaka stötfångaren jag bygger en ny fräckare och batteriet får nog flytta tillbaka.
och mina hjul skall på igen.
Re: diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd
Postat: fre feb 06, 2015 10:21
av Klarrre
Skojj att få läsa historian om en bil man kollat på när du besökt oss två gånger. Ser riktigt rostfri och trevlig ut i verkligheten med.
Mvh han som körde upp en Scania med släp bakom dig

Re: diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd
Postat: fre feb 06, 2015 10:37
av skogis
En liten tanke bara min bil har nu med en 20kg tyngre motor blivit 145kg tyngre.
Suzukis uppgifter från början stämmer nog ganska dåligt
Re: diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd
Postat: fre feb 06, 2015 11:08
av bloodwheel
grattis....
Bara ut o bränna nu!

Re: diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd
Postat: lör feb 07, 2015 19:55
av hyddan
Grattis till besiktningen!
Har du fått igång varvräknarn, jag vill kopiera din lösning när du fått snurr på detta, sitter en Isuzu-diesel i grabbens a-traktor och det vore fint o få snurr på orig. varvräknarn, har inte heller ngt W uttag på generatorn så din lösning låter bättre.
Re: diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd
Postat: lör feb 07, 2015 20:24
av skogis
har provat med en magnetisk givare på veven kopplad till signalkaben där tändspolen satt och då funkar det på tomgång men inte på högre varv p.g.a givaren jag använde var för långsam därför skall jag sätta dit en givare antingen till kamaxeln eller vevaxeln från någon annan bil skall åka ut till en kompis och kolla vad han har
Re: diesel ombyggnad besiktigad nu godkänd
Postat: sön mar 15, 2015 19:26
av skogis
har nu köpt en vevaxel givare till citroen xsara 113kr på reservdelar24.se
skall bara koppla in den och då borde varvräknaren vakna vi får hoppas på detta