
Ringer gärna å tarjar lite! Men blir nog mot kvällningen när tösen är lagd..
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Discovery II använde TD5 hela tiden. TD4 finns bara i Defender. Discovery 3 som kom 2003 har TDV6.Wältmeister skrev:Den 5-cylindriga heter Td5(Storm) och är på 2.4 lit(liksom Td5/Puma).
Brytningen för Td5/Td4 är för Defender 2006/2007.
Td4 kom något tidigare i Discovery II, vet inte exakt brytpunkt för den senare.
Land Rover-oraklet senihol vet mer/bäst.
Sdkfz251 skrev:Trilla nu inte "fel" och köp en för ny bil... Disco "Etta" är helt ok i komforten och inte fullt så mycket el-jox.
Ursäkta att man är lite trög och ny inom LRWältmeister skrev:Sdkfz251 skrev:Trilla nu inte "fel" och köp en för ny bil... Disco "Etta" är helt ok i komforten och inte fullt så mycket el-jox.Mest/bäst Land Rover får man nog med en Discoetta.
Den, enligt många, mest driftsäkra och mest "allmänt användbara" Land Rovern till vettigt pris.
Själv har jag en Puma, och upplever den 6-växlade lådan som heeeelt överlägsen Stormen´s 5-petade. Puman har lägre etta och högre "top gear".
Men dom båda spelar i olika divisioner - inte baaaara prismässigt.
Träigare och okomfortablare "modern" bil än Puman får man leta länge efter(Nivan är betyyyydligt komfortablare fast den närmar sig 40 år i produktion).
För att återknyta till rubriken så är det något speciellt med Deffen som gör att man känner sig för mer än alla andra = på samma nivå som G-Wagenägare.
Därför har dessa två så ohemult högt andrahandsvärde - i alla fall enl annonser att döma.
Inget att ursäkta.. Jag som är okunnigWältmeister skrev:Ursäkta fikonspråket.
Storm = Td5 - t o m 2006.
Puma = Td4 fr o m 2007(Fordmotorn som även finns i Transit och Londondroskan).