ErraNs Wrangler.

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Gravander
Forumräv

Re: ErraNs garage

Inlägg av Gravander » mån okt 13, 2014 18:49

Ja elda på nu! Någon måste ju faktiskt bygga en grym jeep bland alla värsting suzukis! :slap: :thefinger: :rockon:

PS. Erran_xj ÄGER OCKSÅ EN SUZUKI SJ 413!! HAN SÄGER ATT DEN INTE ÄR HANS..... MEN HAN LJUGER! :thefinger:
Crew of
Offroaders Bohuslän

ErraN_XJ
Veteran
Kontakt:

Inlägg av ErraN_XJ » mån okt 13, 2014 23:57

Gravander skrev:Ja elda på nu! Någon måste ju faktiskt bygga en grym jeep bland alla värsting suzukis! :slap: :thefinger: :rockon:

PS. Erran_xj ÄGER OCKSÅ EN SUZUKI SJ 413!! HAN SÄGER ATT DEN INTE ÄR HANS..... MEN HAN LJUGER! :thefinger:
Haha ditt svin! De e sant! Den e inte min... ja lovar! :thefinger:
#JeepGaraget

:thefinger:

#Offroaders Bohuslän

zZackEe
Hemmastadd

Inlägg av zZackEe » tis okt 14, 2014 11:10

Jag följer denna tråd och många andra trådar, både på detta forum och flera andra.
Själv skriver jag inte så mycket för att jag inte har något att tillägga då jag är helt ny och du ser ut att ha full kontroll på vad du gör. Det är därimot väldigt intressant att följa och se alla lösningar.

Jag saxar ett inlägg av en kille i ett annat forum jag följer som slog huvudet på spiken (enligt mig) i en tråd där trådskaparen tappade lusten för att ingen kommenterade hans extremt välformulerande och intressanta bygge av en volvo 140 tdi.

""Angående dina funderingar med låg aktivitet/respons. Jag själv ser mig som aktiv på olika forum, en generell slutsats jag kan dra är att responsen i mindre klubbar (som ex. denna) inte brukar vara alltför god. Anledningarna är många, min slutsats är som följer:

Som exempel kan nämnas en motorcykel jag renoverade med väldigt bra och omfattande fotodokumentation. En renovering från början till slut med uppdatering minst 2 gånger i veckan under ett år. Responsen var totalt runt 15 kommentarer sammanlagt (väldigt lågt) och visst funderade jag många och åtskilliga gånger på att helt enkelt sluta skriva.

MEN! Så tänkte jag en stund... Jag själv följer många trådar/byggen jag finner väldigt intressanta att läsa och väntar tålmodigt på uppdateringar, däremot är jag många gånger för "lat" för att skriva någon kommentar. En tråd med mer avancerat innehåll än ex. "vart sitter oljefiltret" där bygget framskrider med skicklighet av trådskaparen decimerar ofta antalet som kommenterar avsevärt. Den generella forumanvändaren kan förmodligen inte säga mycket mer om din tråd än som du själv uttryckte det "heja vad bra det går".

Vi tar ditt bygge här som exempel. Jag har följt det från första början med stort intresse, däremot har jag inte skrivit något. Varför kan man då fråga sig? Jag tror inte att jag har kunnat tillföra något konstruktivt, du verkar ha bra "koll" på det mesta själv och löser problemen. Det gör inte ditt bygge mindre intressant... Är övertygad om att du har åtskilliga fler läsare än vad du tror.

För att bekräfta detta så titta lite på dom andra trådarna här. De trådarna med många kommentarer är oftast sådant som den genomsnittlige 140 ägaren har koll på, något jag snarare skulle likna vid "jag vet jag vill jag kan kommentarer" där det i många fall framstår som att den som skrivit svaret mest vill visa för oss andra hur stor kunskap denne har om våra bilar. Detta fenomen torde avhjälpas med att ta bort funktionen som visar hur många kommentarer totalt någon skrivit i profilen, vilket egentligen är fullständigt ovidkommande. I mina ögon tolkar många antalet inlägg som någon slags rangordning över hur "bra" man i själva verket är... I realiteten bevisar inte 3000 "heja vad bra det går" någon kunskap, en person som skrivit 10 inlägg kan vara den som har bäst koll av alla.

Av förklarliga skäl vill jag påstå att dessa mer frekventa kommentarer uteblir på en tråd som denna, baserat på innehållet. Det gör den som sagt inte mindre intressant! Fortsätt med tråden här, den glädjer fler än vad du tror.""

Och för att citera det sista, Fortsätt med tråden här, den glädjer fler än vad du tror.
SA2CEM
Wranglern: viewtopic.php?f=15&t=56415" onclick="window.open(this.href);return false;

PontusH
Hemmastadd

Inlägg av PontusH » tis okt 14, 2014 11:27

zZackEe skrev:Jag följer denna tråd och många andra trådar, både på detta forum och flera andra.
Själv skriver jag inte så mycket för att jag inte har något att tillägga då jag är helt ny och du ser ut att ha full kontroll på vad du gör. Det är därimot väldigt intressant att följa och se alla lösningar.

Jag saxar ett inlägg av en kille i ett annat forum jag följer som slog huvudet på spiken (enligt mig) i en tråd där trådskaparen tappade lusten för att ingen kommenterade hans extremt välformulerande och intressanta bygge av en volvo 140 tdi.

""Angående dina funderingar med låg aktivitet/respons. Jag själv ser mig som aktiv på olika forum, en generell slutsats jag kan dra är att responsen i mindre klubbar (som ex. denna) inte brukar vara alltför god. Anledningarna är många, min slutsats är som följer:

Som exempel kan nämnas en motorcykel jag renoverade med väldigt bra och omfattande fotodokumentation. En renovering från början till slut med uppdatering minst 2 gånger i veckan under ett år. Responsen var totalt runt 15 kommentarer sammanlagt (väldigt lågt) och visst funderade jag många och åtskilliga gånger på att helt enkelt sluta skriva.

MEN! Så tänkte jag en stund... Jag själv följer många trådar/byggen jag finner väldigt intressanta att läsa och väntar tålmodigt på uppdateringar, däremot är jag många gånger för "lat" för att skriva någon kommentar. En tråd med mer avancerat innehåll än ex. "vart sitter oljefiltret" där bygget framskrider med skicklighet av trådskaparen decimerar ofta antalet som kommenterar avsevärt. Den generella forumanvändaren kan förmodligen inte säga mycket mer om din tråd än som du själv uttryckte det "heja vad bra det går".

Vi tar ditt bygge här som exempel. Jag har följt det från första början med stort intresse, däremot har jag inte skrivit något. Varför kan man då fråga sig? Jag tror inte att jag har kunnat tillföra något konstruktivt, du verkar ha bra "koll" på det mesta själv och löser problemen. Det gör inte ditt bygge mindre intressant... Är övertygad om att du har åtskilliga fler läsare än vad du tror.

För att bekräfta detta så titta lite på dom andra trådarna här. De trådarna med många kommentarer är oftast sådant som den genomsnittlige 140 ägaren har koll på, något jag snarare skulle likna vid "jag vet jag vill jag kan kommentarer" där det i många fall framstår som att den som skrivit svaret mest vill visa för oss andra hur stor kunskap denne har om våra bilar. Detta fenomen torde avhjälpas med att ta bort funktionen som visar hur många kommentarer totalt någon skrivit i profilen, vilket egentligen är fullständigt ovidkommande. I mina ögon tolkar många antalet inlägg som någon slags rangordning över hur "bra" man i själva verket är... I realiteten bevisar inte 3000 "heja vad bra det går" någon kunskap, en person som skrivit 10 inlägg kan vara den som har bäst koll av alla.

Av förklarliga skäl vill jag påstå att dessa mer frekventa kommentarer uteblir på en tråd som denna, baserat på innehållet. Det gör den som sagt inte mindre intressant! Fortsätt med tråden här, den glädjer fler än vad du tror.""

Och för att citera det sista, Fortsätt med tråden här, den glädjer fler än vad du tror.
:tumbup: känner igen mig själv i detta inlägg också :) så sluta inte skriva !
Mercedes Geländewagen 280ge, 1989

ErraN_XJ
Veteran
Kontakt:

Inlägg av ErraN_XJ » tis okt 14, 2014 14:01

De e ju så man blir alldeles varm i hjärtat! :jump:

Ja ja får väl be om ursäkt, hålla tyst å fortsätta uppdatera helt enkelt! :-)

Men ni som läser får gärna kommentera, fråga å kritisera!

Ja va ute i garaget en sväng igår.
Började med å kika på styrning å panhardstag. De blir tajt! Fick inte med mig kameran ut så ja får återkomma med bilder.

Finns de någon som har ett org panhardstag till wrangler liggandes? Hade vart skoj å se oom man kan använda nåt org. I hjulupphängningen.

Ska se om bågarna till airshocksen e klara snart oxå. Förstår inte riktigt vad som tar sån tid... de e ju två bockar bara.

Fick en idé inatt oxå så nu ska ja försöka bygga en egen rörbock oxå.
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

Frontera 4x4
Rutinerad

Inlägg av Frontera 4x4 » tis okt 14, 2014 16:45

Jag vill se ingående bilder och mått på bockmaskinen. Vill också bygga en sån.
Opel Frontera sport höjd 6" 33" hancock RT03
Jeep cherokee xj 91 höjd 8" 35" creapy creawler
Jeep grand cherokee 95 7" 35 creapy creawer

Frontera 4x4
Rutinerad

Inlägg av Frontera 4x4 » tis okt 14, 2014 16:46

Jag vill se ingående bilder och mått på bockmaskinen. Vill också bygga en sån.
Opel Frontera sport höjd 6" 33" hancock RT03
Jeep cherokee xj 91 höjd 8" 35" creapy creawler
Jeep grand cherokee 95 7" 35 creapy creawer

Robe
Guru

Inlägg av Robe » tis okt 14, 2014 16:51

Heja Heja Eric! Vi följer dig ;)

Bilder är alltid kul, speciellt på dina grejer där allt är utbytt! Tar mig friheten att kasta in ett par intressanta-Jeepbilder tills du fått in dina bilder ;)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

Danne
OffroadGeek
Kontakt:

Inlägg av Danne » tis okt 14, 2014 17:38

Helt plötsligt vart Jeepar intressanta :beer:
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

Fisketorp
Guru

Inlägg av Fisketorp » tis okt 14, 2014 17:46

Danne skrev:Helt plötsligt vart Jeepar intressanta :beer:

Jeepar? :poke: :mrgreen:

ErraN_XJ
Veteran
Kontakt:

Inlägg av ErraN_XJ » tor okt 16, 2014 19:10

Frontera 4x4 skrev:Jag vill se ingående bilder och mått på bockmaskinen. Vill också bygga en sån.
Japp de kommer dokumenteras noggrant!
Kanske tillåme gör en egen tråd på den om ja blir nöjd
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

ErraN_XJ
Veteran
Kontakt:

Inlägg av ErraN_XJ » tor okt 16, 2014 19:18

Fick dom bockade rören idag med lite spons från Uddrvalla Plåt och Svets, helt gratis!
Kommer nog slänga upp en bild på dom senare för ja tänkte börja passa in dom när ja kommer hem.

Mina kulleder har kommit in i lager igen å e skickade med posten idag.

Modifierade en pitmanarm till en cherokee för ja hittar inte min till wranglern...
Bilder kommer senare. De e så jobbigt å ladda upp från mobilen.
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

Robe
Guru

Inlägg av Robe » tor okt 16, 2014 20:22

:tumbup:
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

ErraN_XJ
Veteran
Kontakt:

Inlägg av ErraN_XJ » fre okt 17, 2014 9:43

Fick gjort en del igår!

Bild

Varenda gång ja ja skiftar mellan forumbilder.se å forumet så försvinner allt ja skriver så de blir en bild per inlägg...
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

Baua
Rutinerad

Inlägg av Baua » fre okt 17, 2014 10:19

Ja något skit har hänt, jobbigt när man skriver en harrang och sen ska importera en bild, så finns inte texten kvar. Samma när man vill lägga in fler bilder. :?:
ErraN_XJ skrev:Fick gjort en del igår!

Bild

Varenda gång ja ja skiftar mellan forumbilder.se å forumet så försvinner allt ja skriver så de blir en bild per inlägg...
Är huvudet dumt får plånboken lida!

Jeep Cherokee 91
Höjd 3" med sats från (Rough Country)
BF Goodrich 31" All terrain
VinchMax 13000lbs

VW Syncro Caravelle 1.6TD

Skriv svar