De där me packningen vid huvudcylindern, jag tror de skulle kunna va de, för bror min har liknande fel på hans golf2, han skulle testa byta packning eller ev hela cylindern.
Men ja vet inte, kom bara tänka på de nu när ja såg ditt fel

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Ja jag har en annan huvudcylinder från en k30 som jag ska prova med, men hålet i bromsservon var alldeles för stort till den cylindern så jag måste byta den oxå. Så det får bli efter helgens träff. (det bromsar fullt tillräckligt nu, men tror inte bilprovningen godkönner att det är som det är)Dimention skrev:De där me packningen vid huvudcylindern, jag tror de skulle kunna va de, för bror min har liknande fel på hans golf2, han skulle testa byta packning eller ev hela cylindern.
Men ja vet inte, kom bara tänka på de nu när ja såg ditt fel
Ja det är inte helt fel, så slipper man få allt nerramlande skräp i ögonen...LowFlow skrev:Gott mos när man kan sitta upp under bilen.![]()
Ingen har sagt nåt till mig om det, inte ens farbror blå när jag blev stoppad på flygande... och på dieslarna är det ju så original. Dessutom blir det väldigt tajt för nig att få plats med 2 st 3" rör på ena sidan. Tror att reglerna är olika för personbilar och lastbilar, alternativt att dom ändrats på senare år.LowFlow skrev:Hur fungerar det här med avgasrören på sidan, får man ha på båda sidorna? Jag har hört något om högersidan är inte tillåtet.
Det handlar nog mer om vart det mynnar ut än hur många rör du harLowFlow skrev:Okej! Jo min är ju också LB, hade ju varit riktigt gott att få gå ut på båda sidorna. Någon som vet vart man kan hämta info från detta, utan att ringa SBP då man bara ringer ett par gånger så har man ett par olika svar.
Din lilla tjuv därLowFlow skrev:Gottigt! Tack för svaren! Nu kan Henke_99 återfå sin tråd.