Pilla lite här, pilla lite där, köpa lite sånt fixa dom där så man kan börja med det där, osv osv osv........
Bara massa småsaker att göra nu- inget redigt att egentligen visa upp på bild
Men jag har i alla fall fått en reservsvets att ta till om min ordinarie säger upp samarbetet med mej:

Det enda jag vet om den är att den är köpt på DUAB-huset för två år sen och endast provad! Jag fick med tråd för både gas o fluss. Jag tror den är rätt likvärdig med den jag har, då det står 150 på den gula. Och jag antar att det är max ampere det står för. Min Biltema är på 160 A.
Sen har jag byggt ett nytt insug till en valp. Då det inte finns insug för Weber tvåportsförgasare att få tag på så blev det att bygga ett själv. Kapade av anslutningen till den stående zenithen, skar ut en ny fotplatta med hålen på rätt ställen, borrade o gängade för fästskruvarna till förgasaren, och sen började jag svetsa. Eller först så gjorde jag rent ordentligt och sen värmde upp insuget med blåslampa så jag kunde börja svetsa- Jaja, jag VET att jag egentligen skulle ha svetsat med pinne och elektroder för blandmetall, i det här fallet var det S355 och gjutjärn som skulle svetsas. Knackade hela tiden på svetsen med en spetshammare för att avstressa, och sen fick det svalna långsamt inbakat i ett fodral av Rockwoll eller nåt liknande kliande skit. Nåja, så här såg det ut när jag sen hade blästrat o målat det:

Å den andra sidan då:

Där sitter den tänkta förgasaren också, en Weber 32/32 med seriekopplade spjäll för fin gång på låga varv.
Mer bilder på bygget kommer när det faktiskt finns nåt att visa upp
SKREV OBELIX