Sida 54 av 58
Re: Hybriden 2.0 -11/14 Specialwillys
Postat: fre apr 10, 2015 12:56
av 4x4power
Robe skrev:Vi vill se film på det!
Ska försöka få nån att både fota och filma

Jag vill se själv nämligen haha.
måste nästan be nån köra lite så jag får hör ljudet. alla säger den låter mycket.. Kan jag inte tänka mej. har ju hela 40cm avgasrör!

2,5" rakt nedåt, bara downpipe oxå kallat
Re: Hybriden 2.0 -11/14 Specialwillys
Postat: lör apr 11, 2015 19:45
av Victor
Paddeldäck finns ju på facebooks offroad köp & sälj!!
Paddeldäck
17 000 kr — Ed
4 st paddeldäck i nyskick säljes. Dom är monterade på 8-bults fälgar (Dana 60) och endast använda ett fåtal gånger. Kan ev. Bytas mot bogger 44"
Marcus 070-6620642

Re: Hybriden 2.0 -11/14 Specialwillys
Postat: mån apr 13, 2015 19:18
av 4x4power
Re: Hybriden 2.0 -11/14 Specialwillys
Postat: mån apr 13, 2015 21:25
av sj410
När jag åkte förbi dig idag, så tänkte jag att bilen verkade ren för att varit på träff i helgen

. men nu förstår jag.Krya på dig

.
Re: Hybriden 2.0 -11/14 Specialwillys
Postat: mån apr 13, 2015 21:28
av 4x4power
sj410 skrev:När jag åkte förbi dig idag, så tänkte jag att bilen verkade ren för att varit på träff i helgen

. men nu förstår jag.Krya på dig

.
Hah ja den kom inte längre än upp på trailern. Allt stod redo och lastat för avfärd

Re: Hybriden 2.0 -11/14 Specialwillys
Postat: tor apr 16, 2015 7:31
av 4x4power
Nu har Hybriden fått flytta ut ur värmen ett tag och båten fått ta över. båten är för stor att gå in i garaget men garage ytan inne går åt till delar och motorn och skrovet står ute under carporten. upp med lite provisoriska väggar så blir de ok att jobba även ute nu
Har en liten att göra lista
Nytt drev
Genomgång av motor
Nya slangar överallt i motorrum
Mer polerat rostfritt ska monteras på motorn
Lacka motorrum
Nya heltäckningsmattor i sittbrunn och ruff
Nya fjädrade stolsunderreden
Och allmän tillsnyggning
Tur de är lång tid kvar till semestern

Re: Hybriden 2.0 -11/14 Specialwillys
Postat: mån apr 20, 2015 14:04
av 4x4power
De flesta grillar på balkongen och tar de lugn en söndag kväll, vi åker till sandtaget och leker och grillar korv istället
Skulle bara känna på grejerna inför nästa helg men gick inte som planerat.
Lite att laga igen..
Drivaxel fram och en kass spindel
Kopplingen strular fortfarande. höll längre men gav upp efter ett par fullgas repor.. Har en idé på lösning.
Sedan nått strul med bränsletillförseln. skall flytta pumpen och filter och sätta bak vid tanken istället. detta bör lösa problemet.

lite hopp träning

Re: Hybriden 2.0 -11/14 Specialwillys
Postat: mån apr 20, 2015 19:45
av Danne
Riktigt formula offroad stuk på den när du monterad dit en hjullastare
Med risk för halshuggning, varför inte automatlåda?
Re: Hybriden 2.0 -11/14 Specialwillys
Postat: mån apr 20, 2015 20:16
av mateks
Jäklar vad det satsas med bilen!

Måste ha rullat med den, på första bilden stod lysena på taket upp med inte på de sista!

Re: Hybriden 2.0 -11/14 Specialwillys
Postat: mån apr 20, 2015 21:50
av 4x4power
Danne skrev:Riktigt formula offroad stuk på den när du monterad dit en hjullastare
Med risk för halshuggning, varför inte automatlåda?
Hjullastaren är tillvals utrustning på denna modell!
Finns planer på det. Första planen var att bara byta motor, använda samma låda och axlar mm för att hålla nere kostnaderna. Någonstans där så spåra det ur med ny framaxel vilket tog med sej en framflytt av axeln vilket resulterade i orbitrol styrning vilket tog med sej airshocksen som resulterade i airshocks även bak trots jag lovat mej själv att inte röra bak. Men med mer flex så blev det så att bakaxeln flyttade bak ytterligare för att få bättre kardanvinkel.
På den vägen är det. Skulle vara snål och bara byta motorn.. Men när allt ändå kostat alldeles för mycket så håller jag på och jagar annan låda om jag inte får detta att lira.
Alt ett är en Ford C4 låda med någon fördelningslåda.
Alt två är en Volvo M90 manuell med nån fristående fördelningslåda.
Har inte kommit på riktigt än vad som blir bäst. Svårt att hitta converter till cheva grejer annars hade det varit en idé.
Får se vad jag hittar på.
Re: Hybriden 2.0 -11/14 Specialwillys
Postat: mån apr 20, 2015 21:52
av 4x4power
mateks skrev:Jäklar vad det satsas med bilen!

Måste ha rullat med den, på första bilden stod lysena på taket upp med inte på de sista!

Gick rätt hårt, tänkte hårdköra hjulupphängning och dämpning för att se så allt höll men gick hårdare än planerat, skulle ju inte köra sönder
Ingen rullning denna gång dock, komme nog till helgen..
Nu är framaxeln ihop och skall börja kolla på koppling och bränslesystem imorgon

Re: Hybriden 2.0 -11/14 Specialwillys
Postat: ons apr 22, 2015 7:18
av 4x4power
Jaha motor ur, fel lokaliserat på kopplingen. Har en idé varför det felar.
Skönt att det går smidigt att få ur motorn i alla fall. Lite värre att få i men går rätt ok ändå.
Började med att flytta bränslepump och filer med.

Re: Hybriden 2.0 -11/14 Specialwillys
Postat: ons apr 22, 2015 22:03
av Olof
Har du inte kopplat slangarna galet? Filtret måste sitta på trycksidan. En insprutspump suger väldigt dåligt, så minsta möjliga motstånd på sugsidan gäller, korta slangar som inte blir platta vid vacuum.
Re: Hybriden 2.0 -11/14 Specialwillys
Postat: ons apr 22, 2015 22:22
av 4x4power
Olof skrev:Har du inte kopplat slangarna galet? Filtret måste sitta på trycksidan. En insprutspump suger väldigt dåligt, så minsta möjliga motstånd på sugsidan gäller, korta slangar som inte blir platta vid vacuum.
Jo de har jag
Haha, de är ändrat nu inför montering imorgon

Re: Hybriden 2.0 -11/14 Specialwillys
Postat: mån apr 27, 2015 7:29
av 4x4power
I lördags var det dags för träff
Allt lirade otroligt bra! jag är så nöjd med bilen
lite små saker att fixa men i det stora så funka de kanon !
nya lågorna har hittat hem.
Bmw ZF 5vxl manuell samt en NP202 låda, fristående fördelningslåda.
Båda kända för att stå pall för det mesta, så nu är det bara börja bygga igen

Här ihop med syrrans wrangler samt min mekaniker till höger.

obligatoriska rullnlingen. skulle kört upp rakt fram men det var en kam längst upp samt att bak hjulen grävde ned sen så gick det bakåt

fick en bild av Trine Andeassen

Nya lådorna. hela paketet blir några cm kortare än tidigare samt 15-20kg lättare

Utväxlingen blir den samma som nu.