ErraNs Wrangler.

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

ErraN_XJ
Veteran
Kontakt:

Re: ErraNs garage

Inlägg av ErraN_XJ » sön mar 08, 2015 18:06

Grottulf skrev:
Ja, jag planerar att förstärka infästningen till tornen.
Dom ska bindas ihop med buren senare. :tumbup:
Aha, ja det är ju ännu bättre :tumbup:
Ja, planen är att tornen både fram å bak ska bindas ihop med buren. De kommer styva upp konstruktionen lite mer.
#JeepGaraget

:thefinger:

#Offroaders Bohuslän

ErraN_XJ
Veteran
Kontakt:

Inlägg av ErraN_XJ » fre apr 03, 2015 21:01

Händer inte mycket just nu..
Ska ge mej på lite karossarbete tänkte jag.

Bild

Funderar på hjulhus just nu. Får se hur de blir...
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

olle67
Veteran

Inlägg av olle67 » lör apr 04, 2015 10:43

Går ju framåt, :tumbup:
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.

Gravander
Forumräv

Inlägg av Gravander » lör maj 02, 2015 20:29

Å vad händer här? :order:
Crew of
Offroaders Bohuslän

ErraN_XJ
Veteran
Kontakt:

Inlägg av ErraN_XJ » tis jun 02, 2015 18:03

Va som händer?

Inte värst mycket...

Dålig lön, tant å barn så den prioriteras inte nu... :'(

Men ska rulla in marias suzuki å göra den redo för kättilstorp
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

Gravander
Forumräv

Inlägg av Gravander » tis jun 02, 2015 20:04

ErraN_XJ skrev:Va som händer?

Inte värst mycket...

Det låter som en fantastiskt bra plan, de är väl inte så himla mycket å göra Elle? :woot:

Då blir de lite köra ihop på kättilstorp då! :tumbup:
Crew of
Offroaders Bohuslän

ErraN_XJ
Veteran
Kontakt:

Inlägg av ErraN_XJ » ons jun 03, 2015 20:47

Gravander skrev:
ErraN_XJ skrev:Va som händer?

Inte värst mycket...

Det låter som en fantastiskt bra plan, de är väl inte så himla mycket å göra Elle? :woot:

Då blir de lite köra ihop på kättilstorp då! :tumbup:
Får se om de går å spoa lite snabbt å billigt. Annars så kapar ja upp hjulhusen så 31erna går fritt bara.
Men den går inte för tillfället å bromsarna bak måste ses över.
Sen e de marias bil så de blir inte nån körning för mig! Detta året ska hon få ha kul
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

ErraN_XJ
Veteran
Kontakt:

Inlägg av ErraN_XJ » ons jun 03, 2015 20:52

Byggandet har stått still större delen av året men nu har ja faktiskt lagt två kvällar i rad å äntligen lite resultat man kan visa upp!

Bild

E helt ointresserad av hur karossen ser ut då den ändå kommer bucklas förr eller senare men de e kul med nya fräscha bitar
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

macke
OffroadGeek

Inlägg av macke » ons jun 03, 2015 22:02

bra jobbat!
TGB 13

Robe
Guru

Inlägg av Robe » ons jun 03, 2015 23:17

Snyggt!
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

Sdkfz251
Guru

Inlägg av Sdkfz251 » tor jun 04, 2015 18:06

:tumbup:
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

ErraN_XJ
Veteran
Kontakt:

Inlägg av ErraN_XJ » lör aug 01, 2015 1:12

började läsa min egen tråd från sida 1 nu...
ja har lärt mig en del sen ja byggde xj:n... men såg nyss att nuvarande ägare av min gamle xj skrotat den, men behöll axlar å hjulupphängningen å flytta över till en friskare kaross. lite kul att de grejerna vandra vidare!

men ja har ännu mycket å lära! (passa på nu, efter en halv flaska whisky e man ödmjuk)
så kritisera de ja gör, om ja gör nåt fel! ja e stor grabb, ja gör ändå fel!

satt på en sida från usa å crawlerbyggen å spåna lite. letar mycke info å tips från dessa sidor!
å sprang över en videosnutt ang. en kille med vobbel...
bygget isig är enastående! ska länka tråden!

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 8eKRukPu7g" onclick="window.open(this.href);return false;

fråden heter: http://www.pirate4x4.com/forum/jeep-har ... y-rig.html" onclick="window.open(this.href);return false;

mycket nyttig läsning! men man märker snabbt att amerikanarna har bättre ställt än en annan! å lite lättare å få fram delar för den delen.

Fick inte gjort mycket imorse. mer än å penslat CA primer på nya plåten i karossen.

tänkte ta mig tid å göra en arbetsorder på bygget...
å att min bror flyttat hitåt så man kan va två som grejar, då bör de gå fortare, visst Robe? :thefinger:
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

ErraN_XJ
Veteran
Kontakt:

Inlägg av ErraN_XJ » lör aug 01, 2015 2:51

zZackEe skrev:Jag följer denna tråd och många andra trådar, både på detta forum och flera andra.
Själv skriver jag inte så mycket för att jag inte har något att tillägga då jag är helt ny och du ser ut att ha full kontroll på vad du gör. Det är därimot väldigt intressant att följa och se alla lösningar.

Jag saxar ett inlägg av en kille i ett annat forum jag följer som slog huvudet på spiken (enligt mig) i en tråd där trådskaparen tappade lusten för att ingen kommenterade hans extremt välformulerande och intressanta bygge av en volvo 140 tdi.

""Angående dina funderingar med låg aktivitet/respons. Jag själv ser mig som aktiv på olika forum, en generell slutsats jag kan dra är att responsen i mindre klubbar (som ex. denna) inte brukar vara alltför god. Anledningarna är många, min slutsats är som följer:

Som exempel kan nämnas en motorcykel jag renoverade med väldigt bra och omfattande fotodokumentation. En renovering från början till slut med uppdatering minst 2 gånger i veckan under ett år. Responsen var totalt runt 15 kommentarer sammanlagt (väldigt lågt) och visst funderade jag många och åtskilliga gånger på att helt enkelt sluta skriva.

MEN! Så tänkte jag en stund... Jag själv följer många trådar/byggen jag finner väldigt intressanta att läsa och väntar tålmodigt på uppdateringar, däremot är jag många gånger för "lat" för att skriva någon kommentar. En tråd med mer avancerat innehåll än ex. "vart sitter oljefiltret" där bygget framskrider med skicklighet av trådskaparen decimerar ofta antalet som kommenterar avsevärt. Den generella forumanvändaren kan förmodligen inte säga mycket mer om din tråd än som du själv uttryckte det "heja vad bra det går".

Vi tar ditt bygge här som exempel. Jag har följt det från första början med stort intresse, däremot har jag inte skrivit något. Varför kan man då fråga sig? Jag tror inte att jag har kunnat tillföra något konstruktivt, du verkar ha bra "koll" på det mesta själv och löser problemen. Det gör inte ditt bygge mindre intressant... Är övertygad om att du har åtskilliga fler läsare än vad du tror.

För att bekräfta detta så titta lite på dom andra trådarna här. De trådarna med många kommentarer är oftast sådant som den genomsnittlige 140 ägaren har koll på, något jag snarare skulle likna vid "jag vet jag vill jag kan kommentarer" där det i många fall framstår som att den som skrivit svaret mest vill visa för oss andra hur stor kunskap denne har om våra bilar. Detta fenomen torde avhjälpas med att ta bort funktionen som visar hur många kommentarer totalt någon skrivit i profilen, vilket egentligen är fullständigt ovidkommande. I mina ögon tolkar många antalet inlägg som någon slags rangordning över hur "bra" man i själva verket är... I realiteten bevisar inte 3000 "heja vad bra det går" någon kunskap, en person som skrivit 10 inlägg kan vara den som har bäst koll av alla.

Av förklarliga skäl vill jag påstå att dessa mer frekventa kommentarer uteblir på en tråd som denna, baserat på innehållet. Det gör den som sagt inte mindre intressant! Fortsätt med tråden här, den glädjer fler än vad du tror.""

Och för att citera det sista, Fortsätt med tråden här, den glädjer fler än vad du tror.
läste detta nyss.... tack! :-)
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

Robe
Guru

Inlägg av Robe » lör aug 01, 2015 10:23

Haha ja det hade gett extra boost att bygga i erat garage! Tyvärr står inte flytt söderut på schemat :aargh: Men det här bygget grejar du själv, fortsätt samla energi och inspiration så kommer bygglusten vara överväldigande strax.
Fixa en whiteboard-tavla och skriv ned det du vet ska göras härnäst. Då vet du i vilken ände du ska göra och, framförallt, är det så jäkla skönt att få stryka punkter allt eftersom man avverkar dom. Tex "Måla golv med CA primer". Och det viktigaste, knäpp en bild och lägg in i tråden efter varje punkt ;)

Jag tog en bild på min planeringstavla.
Bild

Man får lite struktur i bygget och det känns mindre "i vilken jäkla ände ska jag börja, det är ju hur mkt som helst!". :tumbup:

Lycka till nu, vi är många som vill se fortsättningen på den här Jeepen!
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

farcry
Veteran

Inlägg av farcry » sön aug 02, 2015 16:04

Fota svetsar :naughty: :no pics:
Farcry´s Jeep j20 pimp nu även XJ combo tråd
viewtopic.php?f=15&t=39226" onclick="window.open(this.href);return false;

4x4 Raggarrunda/träff i Stockholm city...
viewtopic.php?f=8&t=51479" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeep xj 97
Jeep j20 81

Skriv svar