ErraNs Wrangler.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: ErraNs garage
Ut o bygg fiskarn,ni kan väl dela garage o peppa varan,, 

Tack till vägverket för alla dåliga vägar.
Min farkost är ju så gott som klar!! Bara lite justering av hasplåten kvarolle67 skrev:Ut o bygg fiskarn,ni kan väl dela garage o peppa varan,,

Eller menade di wranglern?

Ja delar redan garage med 4 jeepdårar så de e fullt...
Nja ja skulle behöva vinna miljonen först... behöver ju lite färg å såntdärnt nivet!
Nja ja skulle behöva vinna miljonen först... behöver ju lite färg å såntdärnt nivet!

#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

#Offroaders Bohuslän
tack macke!
ja lurar på om man skulle ändrat framvagnen lite dock...
ja gillar inte att pinjongvinkeln ändras så när de fjädrar ut på pass.sidan. de kommer botta knutkorsen å då håller de inte länge.
funderar på hur man kan "bygga bort" de beteendet?
någon som har något tips?
ja lurar på om man skulle ändrat framvagnen lite dock...
ja gillar inte att pinjongvinkeln ändras så när de fjädrar ut på pass.sidan. de kommer botta knutkorsen å då håller de inte länge.
funderar på hur man kan "bygga bort" de beteendet?
någon som har något tips?
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

#Offroaders Bohuslän
Om både undre och övre stagen är lika långa ändras inte vinkel, men ju mer skillnad i längd borde betyda mer vinkel.
eller har jag fel
eller har jag fel
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck
*SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden

Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden

Ja de e sant, om dom sitter på samma avstånd ifrån varann på axeln å i ramen. Men e övre staget kortare så vinklas pinjongen neråt när de fjädrar ut. Å de e jus de som händer.skogsvild skrev:Om både undre och övre stagen är lika långa ändras inte vinkel, men ju mer skillnad i längd borde betyda mer vinkel.
eller har jag fel
Men om stagens infästningar i ramen är närmare varann jämfört med i axeln, va händer då? De e de ja lurar på... ska prova detta tänkte ja!
Dehär med framvagnsgeometri e fan inte enkelt!
Bakvagnen vill ja ska resa sig vid gaspådrag för ökat marktryck vid körning upp i backar osv. Medans ja inte vill att framvagnen ska resa sig vid samma tillfälle, pga att man inte vill tippa baklänges när de blir för brant samtidigt som man måste gasa...
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

#Offroaders Bohuslän
nää man kan bli helt tokig på geometrin på stagen, men om fästena sitter närmre varandra i ramen mot vad de gör på axeln borde vinkeln också minskas
man du är inne på med att bakvagnen ska resa sig och framvagnen dra ihop sig har med antisquat att göra och där har du ett ämne man kan fördjupa sig i hur mycket som helst

man du är inne på med att bakvagnen ska resa sig och framvagnen dra ihop sig har med antisquat att göra och där har du ett ämne man kan fördjupa sig i hur mycket som helst

*SÅLD*

Ja har läst lite om de i sfro handboken men skulle behövas en annan bok...
Suspension for dummies...
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

#Offroaders Bohuslän
Grundläggande info hur allt hänger ihop. Detta utgick jag ifrån
Del1.
http://www.fourwheeler.com/how-to/suspe ... on-part-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Del 2.
http://www.fourwheeler.com/how-to/suspe ... on-part-2/" onclick="window.open(this.href);return false;

Del1.
http://www.fourwheeler.com/how-to/suspe ... on-part-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Del 2.
http://www.fourwheeler.com/how-to/suspe ... on-part-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Här finns några uträknare som man kan ladda ner och labborera med
http://www.patooyee.com/calculators/calculators.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.patooyee.com/calculators/calculators.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
*SÅLD*

Ja de va mycket nyttig läsning!!
Tack grabbar!
Kalkulatorn ska ja testa imorn i garaget!!
Tack grabbar!
Kalkulatorn ska ja testa imorn i garaget!!
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

#Offroaders Bohuslän
ErraN_XJ skrev:Ja har läst lite om de i sfro handboken men skulle behövas en annan bok...

Riktigt fränt bygge iaf, hoppas du får till nån bra upphängning

Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Engman2 skrev:ErraN_XJ skrev:Ja har läst lite om de i sfro handboken men skulle behövas en annan bok...
Suspension for dummies...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Riktigt fränt bygge iaf, hoppas du får till nån bra upphängning

Tack!
Upphängningen i sig e nog bra, de e bara problemet med att pinjongvinkeln ändras när de fjädrar ner men de har ja nog lösning på nu!

Va inte speciellt deltagande i bingolotto ikväll, satt mest å lekte med 3links kalkylatorn....

#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

#Offroaders Bohuslän
Varning för kassa bilder!

De blev jävligt starkt i fronten med tvärstöttan. Har funderingar på om man skulle gjort två stag bakåt mot torpedväggen också som binds ihop med buren sen. Men dom kommer isåfall när buren gör de...
Flyttade upp karossfästen och gjodre klart dom nya fästena å brände dit dom igår kväll.
Så nu börjar ja känna att de e dags å riva isär allt för att helsvetsa!

De blev jävligt starkt i fronten med tvärstöttan. Har funderingar på om man skulle gjort två stag bakåt mot torpedväggen också som binds ihop med buren sen. Men dom kommer isåfall när buren gör de...

Flyttade upp karossfästen och gjodre klart dom nya fästena å brände dit dom igår kväll.
Så nu börjar ja känna att de e dags å riva isär allt för att helsvetsa!
Senast redigerad av ErraN_XJ den tis okt 13, 2015 12:20, redigerad totalt 1 gånger.
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

#Offroaders Bohuslän