Gunnar och Thoryd, häng i lite och stå ut, det kommer bli kul på lördag!!
Codrivers måste det väl finnas flera här som ställer upp och tycker det är kul att åka med... annonsera bara!

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Jag och Gustav ska ju som bekant låna Jonas Holmqvist bil, vi trodde naturligtvis att den skulle vara fulltankad och redo att användas på lördag. Det visade sig vara fel! Jag fick detta mailet häromdagen och det var bara att lyda. Idag har jag och Gustav varit hos Jonas och renoverat hans bil.Mail från Jonas skrev: Från: Jonas.Holmkvist@xxx.com [mailto:Jonas.Holmkvist@xxx.com]
Skickat: den 10 juni 2009 10:32
Till: Anders Wiberg
Ämne: Re: SV: SV:
Hej!
Nej jag är inte hemma (ute i skogen och lägger överjävliga spår till er), men jag lämnar garaget upplåst och bilen inne. Hade jag vart hemma kunde jag ju fixat bilen själv!)
Här kommer ARBETSORDERN!
1- Gå igenom bromsarna , smörja.
2- Kolla oljenivåer i axlar, lådor samt motor.
3- Byta stödhylsa i främre magiska blå slangen
4- Bekanta er med bilen.
5- Kolla över utrustningen som finns i bilen, saknar ni något
Ring mig på 0708-875 815 om ni funderar på något. Gnäll inte på ordningen i mitt garage för jag har ingen slav som städar det åt mig! VERKSTÄLL!
USCH och FY!!!!!!!!!!!!!AndersW skrev:
Steg 5, att kolla över utrustningen i bilen. Vi hittade en jäkla massa onödig skit i bilen, hi-liftar, winschar och annat bröte. Vi slängde helt enkelt ut det och packade in det nödvändigaste istället.
Nu är vi redo för trophy!
Jonas kanske kan förklara vad en sådan uppfinning är för nåt och kanske till o me visa vart den sitter. Syns på Lördag!!!Rossi skrev:Ni satsar på seger förstår jag grabbar![]()
Kolla bara så bogseröglan på Vera funkar så jag kan hänga på runt banan
Är min vanliga dragkula en giltig bogseranordning bakåt, eller måste jag montera annan ögla?AndersW skrev:Ni som ska ha en vagnsbok enligt ORE(alla som ska köra); läs igenom detta NOGA: http://web.sbf.se/regler/up/12/ORE_TK.pdf
Kontrollera om er egna bil uppfyller reglerna, om det är något som inte uppfylls så se till att fixa det innan lördag. Det blir så tråkigt om inte alla får vara med och köra.
Enklaste är att skriva ut reglementet och sedan gå igenom punkt för punkt på sin egna bil.
/Anders