Engmans Terrano
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Engmans Terrano
En R20
såg fin ut men misstänker bilderna bedrar lite.. Eller?

VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Mpower520 skrev:En R20såg fin ut men misstänker bilderna bedrar lite.. Eller?
Ja en vit nissan utan rostfläckar finns nog inte

förutom motorn då
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Jag köpte bilen i tron att motorn var skuren, MEN fick reda på att en fel tankning låg bakom att motorn inte vill gå längre
Så med lite tur så räcker det att tömma tanken på diesel och fylla på bensin igen så kanske den fungerar

Så med lite tur så räcker det att tömma tanken på diesel och fylla på bensin igen så kanske den fungerar

Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Himla trevlig motorkaraktär på bensinaren. Den ger en knuff på en gång så fort man petar på gasen även på låga varv.
Suzuki sj424 td -85
Dieseln borde väl bara smörja motorn gottEngman2 skrev:Jag köpte bilen i tron att motorn var skuren, MEN fick reda på att en fel tankning låg bakom att motorn inte vill gå längre![]()

Fick du ge för detta fynd?
Fisketorp skrev:Dieseln borde väl bara smörja motorn gottEngman2 skrev:Jag köpte bilen i tron att motorn var skuren, MEN fick reda på att en fel tankning låg bakom att motorn inte vill gå längre![]()
Fick du ge för detta fynd?
En bunt med sedlar

Har tömt tanken och försökt fått igång den ett tag nu

Börja med att ta ner startmotorn då den va stendöd, hjälpte med lite rengöring och en rejäl uppsmörjning så funka den klockrent igen

Nästa bekymmer, tändningslåset är glappt som fan, vill nästan gå igång på starten men precis såsen ute gör det, så ja tänkte vi drar igång den

Så imorn blir det att försöka ta isär det, hoppas det inte är nån jäkla startspärren som krånglar bara

Fast om ja inte får igång på motorn så blir det som jag tänkte från början, stoppa i en TD27:a med 1,8 bar i laddtryck

Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
hmm tyckte det inte det lukta diesel av soppan som var i tanken när jag tömde den, och det var väldigt likt bensin dessutom
Ringde upp tidigare ägaren och fråga hur mkt diesel det hade kommit i tanken? hennes svar det var inte mycket alls 10 liter diesel på ca 45 liter bensin, det borde väll inte motorn ta ska av

Ringde upp tidigare ägaren och fråga hur mkt diesel det hade kommit i tanken? hennes svar det var inte mycket alls 10 liter diesel på ca 45 liter bensin, det borde väll inte motorn ta ska av

Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Hon har inte tankat etanol istället ?
Fast det ska den väl också klara :/
Fisketorp skrev:Hon har inte tankat etanol istället ?
Nej det var diesel som hade kommit i tanken, Det var tydligen fel bränsle i pumparna där hon hade tankat...
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Hon sa inget om den vägra starta, om hon kom en bit och den dog eller om den vägra starta efter hon kört hem och stängt av?
Du skriver i en annan tråd att den poffar till. Gissar att du prövat med startgas?
Tänkte på du pratat om tändningslåset och startspärr.
Det vanliga gissar jag du kikat på?
Gnista, bränsle, får spridar signal och komp.
Du skriver i en annan tråd att den poffar till. Gissar att du prövat med startgas?
Fisketorp skrev:Hon sa inget om den vägra starta, om hon kom en bit och den dog eller om den vägra starta efter hon kört hem och stängt av?
Har provat med startgas, ibland så tänder den till och ibland inte

har inte kollat nått alls av följande, Gnista, bränsle, spridar signal och komp för att när jag körde på starten så hoppa den nästan igång så då borde den ju få gnista och soppa

Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Startgasen borde ju utesluta bränsle problem?Engman2 skrev:Fisketorp skrev:Hon sa inget om den vägra starta, om hon kom en bit och den dog eller om den vägra starta efter hon kört hem och stängt av?
Har provat med startgas, ibland så tänder den till och ibland inte![]()
har inte kollat nått alls av följande, Gnista, bränsle, spridar signal och komp för att när jag körde på starten så hoppa den nästan igång så då borde den ju få gnista och soppa
Kanske får dålig gnista, dåligt komp etc.
Jag har försökt lite mer nu, och jag har kollar att gnista finns och jaTror det är nå jäkla el fel, för på starten så går den nästan igång... Men bär man bogserar är den hel död... Jag hatar elektronik och bensinmotorer 

Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Den vita såldes då jag inte orkade krångla med elektroniken!!!
Men en Terrano är det ju klart att man ska ha, så jag hittade på denna som går på rätt bränsle till och med
Dock är det väll lite pyssel att få den besiktad, jag misstänker att det är det omtalade micro filtret i pumpen som är igensatt... Sen är avgassystemet av efter downpipen! Sen har den stått ett par år så det är väll lite allmänt små fix oxå
Den har klarat sig jäkligt bra från rost dessutom

Tanken är väll att den ska besiktas och även höjas lite så den inte ser allt för mesig ut, ett par 33" borde göra sig fint på denna
Men jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag köpte denna, jag har ju hur mkt som helst att göra på Patrolen så denna kommer nog inte hinnas med att fixas
Men en Terrano är det ju klart att man ska ha, så jag hittade på denna som går på rätt bränsle till och med

Dock är det väll lite pyssel att få den besiktad, jag misstänker att det är det omtalade micro filtret i pumpen som är igensatt... Sen är avgassystemet av efter downpipen! Sen har den stått ett par år så det är väll lite allmänt små fix oxå

Den har klarat sig jäkligt bra från rost dessutom

Tanken är väll att den ska besiktas och även höjas lite så den inte ser allt för mesig ut, ett par 33" borde göra sig fint på denna

Men jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag köpte denna, jag har ju hur mkt som helst att göra på Patrolen så denna kommer nog inte hinnas med att fixas

Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Titta, vilken schysst T2
Den dära höjer du ju på en eftermiddag, o sen har du en skogsbil under patrol-projektet
Jag o TerranoJohan tänkte åka till Hedemora 17/10, kanske vi ses där då i ditt nya åk

Den dära höjer du ju på en eftermiddag, o sen har du en skogsbil under patrol-projektet

Jag o TerranoJohan tänkte åka till Hedemora 17/10, kanske vi ses där då i ditt nya åk

#patrol-garaget