Vanderlei`s HJ60 pickup
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Vanderlei`s HJ60 pickup
Ja den är helfrän, gillar den skarpt.
Du vill inte byta mot en Saab 9-5
Du vill inte byta mot en Saab 9-5

Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Kul att den funkade bra i skogen och att vi gjorde som vi sa när lamellen flyttades fram och svetsen fick härja bak. Det bör ha gjort ganska stor skillnad för framkomligheten. Och att det blev bra med nya utväxlingarna.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Ser kanonfint ut Jocke. Kul!

Calle[FAS] - Det är bara roligt!
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00
Så jäkla snygg i grått!! Ser manlig ut i skogen oxå!
http://www.YPMB.se
Skärgårdsnära event och tjänster
Skärgårdsnära event och tjänster
Herr.Höök råkar inte i vanlig ordning ha filmat det hela och kan lägga upp det på tuben ? Kan inte vänta längre, vill se stor toyan i action 

Suzuki sj 413, soon to be A-traktor!
Låg hemma med ryggskott när premiären skedde så tyvärrVictor.O skrev:Herr.Höök råkar inte i vanlig ordning ha filmat det hela och kan lägga upp det på tuben ? Kan inte vänta längre, vill se stor toyan i action

I aim to misbehave
Ska se om jag kan filma lite ikväll.
Kan kanske bidra med lite turbovissel och annat godis
/Jocke
Kan kanske bidra med lite turbovissel och annat godis

/Jocke
Liten update.
Har monterat snorkel. Köpte den på Ebay från Malaysia (JDM-Motorparts). Det är en sådan som är i samma material som Safari-snorklarna. 1500kr ink frakt och det tog ca en vecka att få hem den. Jäkligt bra service också.
Mallen att montera den var väl sådär och det diffade på 5mm men det vara bara att slipa och banka lite så passade det. Fick inte dit den sista skruven av tre längst in mot kupén men den verkar sitta bra ändå. Satte den men självgängande uppe i A-stolpen också istället för med nitar. Det håller säkert
Idag ska jag hämta ett nytt lock till tanken från Dalhems och se om jag kan få dit det. Sen är det "bara" nya stötdämpare, batterier och winschlinor som ska på.

Fick dit tanklocket också. Nu slipper man använda kniv, hammare och skruvmejsel för att tanka

Har monterat snorkel. Köpte den på Ebay från Malaysia (JDM-Motorparts). Det är en sådan som är i samma material som Safari-snorklarna. 1500kr ink frakt och det tog ca en vecka att få hem den. Jäkligt bra service också.
Mallen att montera den var väl sådär och det diffade på 5mm men det vara bara att slipa och banka lite så passade det. Fick inte dit den sista skruven av tre längst in mot kupén men den verkar sitta bra ändå. Satte den men självgängande uppe i A-stolpen också istället för med nitar. Det håller säkert

Idag ska jag hämta ett nytt lock till tanken från Dalhems och se om jag kan få dit det. Sen är det "bara" nya stötdämpare, batterier och winschlinor som ska på.

Fick dit tanklocket också. Nu slipper man använda kniv, hammare och skruvmejsel för att tanka

Har haft lite problem med startmotorn. Solenoiden har inte alltid slagit till. Hela tiden tänkt att det beror på dåliga batterier och låg spänning. Testade idag med en startbooster på och den ville inte slå till trots att det var full kräm på batterierna.
Efter lite telefonsupport med Hööken tog jag tjuren vid hornen och plockade av startmotorn. Jag öppnade för solenoiden och det var lite lera och skit i den och första gången jag tryckte till mekanismen så kändes det som den typ lossnade och sedan löpte den fint i spåret. Fick rengjort lite och på med skiten igen och nu verkar det funka kanoners!
Hoppas på att få loss lite stålars att kunna fixa de sista grejerna och ha den besiktad innan årets slut.
/Jocke
Efter lite telefonsupport med Hööken tog jag tjuren vid hornen och plockade av startmotorn. Jag öppnade för solenoiden och det var lite lera och skit i den och första gången jag tryckte till mekanismen så kändes det som den typ lossnade och sedan löpte den fint i spåret. Fick rengjort lite och på med skiten igen och nu verkar det funka kanoners!
Hoppas på att få loss lite stålars att kunna fixa de sista grejerna och ha den besiktad innan årets slut.
/Jocke
Blev bra med snorkeln
nya tanklocket såg ju lite bättre ut än den skiten som satt orginal på tanken.
Hittat några vettiga dämpare än?

Volvo XC70 -04.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.
Tackar!frank skrev:Blev bra med snorkelnnya tanklocket såg ju lite bättre ut än den skiten som satt orginal på tanken.
Har fått en offert på 4st sådana här "http://www.terrafirma4x4.com/product_de ... 127&grp=40" för ca 155£. Är ju egentligen bara att beställa...
Får bygga om fästet i överkant där fram bara.
/Jocke
Dom verkar ju schyssta, bra pris med. Nya fästen är ju rätt snabbt gjort...Vanderlei skrev:Tackar!frank skrev:Blev bra med snorkelnnya tanklocket såg ju lite bättre ut än den skiten som satt orginal på tanken.
Har fått en offert på 4st sådana här "http://www.terrafirma4x4.com/product_de ... 127&grp=40" för ca 155£. Är ju egentligen bara att beställa...
Får bygga om fästet i överkant där fram bara.
/Jocke
Bara att slänga i 2st nya batterier med så du kan köra annandagsträffen.

Volvo XC70 -04.
Helt klart manlig bil
Gillar färgsättningen på den riktigt mycket, kanske så mycket att jag snor den till Tintopen

Gillar färgsättningen på den riktigt mycket, kanske så mycket att jag snor den till Tintopen