rvs goes real!

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » tor aug 24, 2006 21:36

Hade nog helst sett att det stod på tyskarnas egna sida och inte på rvs egna,sedan har väl alla en egen åsikt.
Men min är att om det är för fantastiskt för att vara sant så är det till 99% så också.
Det som talar mest emot är väl att dom bara har ett antal referrenser då det säkert sålts en del flaskor med sådant och firmorna som renoverar motorer finns ju trots allt kvar också.
Hade det funkat bra så kan du vara säker på att det synts i media.
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Marcus
OffroadGeek
Inlägg: 4857
Blev medlem: sön feb 26, 2006 19:40
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Marcus » tor aug 24, 2006 21:39

lasse suzicán skrev:Friktionen i en modern motor brukar vara c:a 8% av tillförd energi. Hur kan man då minska med 15%?????
Kanske har minskat dom 8% med 15%... :shock: :shock: (ironi igen)
(då blir det ju inte mycket skillnad... :lol: :lol: :lol: )
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.offroadmetalworx.se/

http://www.red-winches.com

http://www.goodwinch.com

http://www.trail-gear.com

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » tor aug 24, 2006 21:47

Marcus skrev:
lasse suzicán skrev:Friktionen i en modern motor brukar vara c:a 8% av tillförd energi. Hur kan man då minska med 15%?????
Kanske har minskat dom 8% med 15%... :shock: :shock: (ironi igen)
(då blir det ju inte mycket skillnad... :lol: :lol: :lol: )
Det är väl som alla konstiga manicker dom säljer i usa,monterar man alla på samma bil så får man tömma bränsletanken istället för att fylla på :lol: :lol: .
Det trista där är att tidningarnas tester inte direkt är seriösa pga att dom inte vill stöta sig med annonsörerna
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Lasse Viking
Användare
Inlägg: 98
Blev medlem: tis jun 27, 2006 22:51
Ort: NORDEN

Inlägg av Lasse Viking » tor aug 24, 2006 22:25

lasse suzicán skrev:
Lasse Viking skrev: så som jag fattar det hela efter att ha snabb-läst hos finnarna så har inte oljan samma funktion längre efter silikat behandligar.....och är inte lika viktig heller...vilket betyder typ att vilken billig olja somhelst mer eller mindre duger....för att om friktionen minskar...minskar per automation behovet av att smörja...eller hur? logiskt..
Men nu smörjer inte bara oljan.... Oljan tar också hand om stora mängder värme...
Och för övrigt så är det rätt otroligt att man kan minska friktionen i motorn mer än vad friktionen var från början. Friktionen i en modern motor brukar vara c:a 8% av tillförd energi. Hur kan man då minska med 15%?????
:hello:
dom menar nog på slitna moterer....det är då den också har mest effekt...på nya motorer har den bara en förbyggande skyddseffekt...

apropå oljan javisst har du rätt att den ska flytta värme...

"I RVS-behandlade motorer har oljekvaliten ingen större betydelse. Oljans uppgift är nu att jämt fördela värmen i motorn"


Stackars RVS ...hoho...jag är säker på att deras uppfinning funkar som den ska men moståndet är mer än Tufft för dom....hoho...det märks på denna härliga disskusion i tråden...antagligen får dom lida pga alla skräp :slap: greejjer som fanns gammalt tillbaka, så trots en bra uppfinning jobbar dom i motvind så det stänker om det... :|
Senast redigerad av Lasse Viking den fre aug 25, 2006 1:43, redigerad totalt 1 gånger.
Huh!?! Är detta ett forum???

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » tor aug 24, 2006 23:16

Hej
Efter jag fick Ert mail måste jag även svara. Snacka om service och intresse.

Lång historia kort. Jag har en Ford Courier diesel 94 för 2 år sedan gick kamremmen, oj oj dyr historia renovera topp osv enligt alla även Ford.
Fattig som man är så: ny rem & bilen starta och gick hygligt skönt. Tänk va alla kan ha fel men, ett blåsljud fans där antagligen en ventil som fått en smäll. ja ja skit i samma går det så går det. Efter 2 år och nästan 4000 mil så var hoppet helt ute. Diesel pumpen uppskruvad max, svartrök nädå !!! svårstartad, ja helt slut och besikning nalkas.
Fick nu se en annons på nätet om RVS. Läste allt och det verkade ju helt otroligt. Många sa till mig att sluta tänka på RVS för det är garanterat båg & bluff bättre renovera. Nja, jag tänkte så här att om det är bluff så 1300 Kr svider men funkar det så är det gratis.
Nu har jag gjort steg 1 och steg två. Motorn är inte ny! Men pumpen tillbaka skruvad blåsljudet borta och fått tillbaka styrka & framför allt besikningen hadde inget att annmärka. Med andra ord så vete fan vad som hände men jag är mycket nöjd.
En sak bara, för några dar sedan gick vatten pumpen. Fick ingen värme i bilen trodde först att värmepaketet frysit men när jag tittade fanns inget vatten i systemet. Bilen kokade inte? värmemätaren var normal hela tiden under 12 mils körning.
Förklara det om ni kan.

MVH Pälle
Ps: blivande kunder får gärna maila mig om de vill fråga något.
pellelofgren@home.se
WOW!!!!
Smeten kan t.o.m reparera stukade ventiler på en diesel efter ett kamremshaveri....
När man slänger ur sig klara lögner så .....
Näää! Säger som "Penn och Teller" BULLSHIT!!!!!!
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Nymoen
Veteran
Inlägg: 1822
Blev medlem: sön mar 12, 2006 18:40
Ort: Gustafs (säter)
Kontakt:

Inlägg av Nymoen » tor aug 24, 2006 23:41

lasse suzicán skrev:
Hej
Efter jag fick Ert mail måste jag även svara. Snacka om service och intresse.

Lång historia kort. Jag har en Ford Courier diesel 94 för 2 år sedan gick kamremmen, oj oj dyr historia renovera topp osv enligt alla även Ford.
Fattig som man är så: ny rem & bilen starta och gick hygligt skönt. Tänk va alla kan ha fel men, ett blåsljud fans där antagligen en ventil som fått en smäll. ja ja skit i samma går det så går det. Efter 2 år och nästan 4000 mil så var hoppet helt ute. Diesel pumpen uppskruvad max, svartrök nädå !!! svårstartad, ja helt slut och besikning nalkas.
Fick nu se en annons på nätet om RVS. Läste allt och det verkade ju helt otroligt. Många sa till mig att sluta tänka på RVS för det är garanterat båg & bluff bättre renovera. Nja, jag tänkte så här att om det är bluff så 1300 Kr svider men funkar det så är det gratis.
Nu har jag gjort steg 1 och steg två. Motorn är inte ny! Men pumpen tillbaka skruvad blåsljudet borta och fått tillbaka styrka & framför allt besikningen hadde inget att annmärka. Med andra ord så vete fan vad som hände men jag är mycket nöjd.
En sak bara, för några dar sedan gick vatten pumpen. Fick ingen värme i bilen trodde först att värmepaketet frysit men när jag tittade fanns inget vatten i systemet. Bilen kokade inte? värmemätaren var normal hela tiden under 12 mils körning.
Förklara det om ni kan.

MVH Pälle
Ps: blivande kunder får gärna maila mig om de vill fråga något.
pellelofgren@home.se
WOW!!!!
Smeten kan t.o.m reparera stukade ventiler på en diesel efter ett kamremshaveri....
När man slänger ur sig klara lögner så .....
Näää! Säger som "Penn och Teller" BULLSHIT!!!!!!
Fan vad bra då slipper man ju byta dom som ser ut så här :lol2: :lol2:
Bild

Lasse Viking
Användare
Inlägg: 98
Blev medlem: tis jun 27, 2006 22:51
Ort: NORDEN

Inlägg av Lasse Viking » tor aug 24, 2006 23:43

lasse suzicán skrev:
Hej
Efter jag fick Ert mail måste jag även svara. Snacka om service och intresse.

Lång historia kort. Jag har en Ford Courier diesel 94 för 2 år sedan gick kamremmen, oj oj dyr historia renovera topp osv enligt alla även Ford.
Fattig som man är så: ny rem & bilen starta och gick hygligt skönt. Tänk va alla kan ha fel men, ett blåsljud fans där antagligen en ventil som fått en smäll. ja ja skit i samma går det så går det. Efter 2 år och nästan 4000 mil så var hoppet helt ute. Diesel pumpen uppskruvad max, svartrök nädå !!! svårstartad, ja helt slut och besikning nalkas.
Fick nu se en annons på nätet om RVS. Läste allt och det verkade ju helt otroligt. Många sa till mig att sluta tänka på RVS för det är garanterat båg & bluff bättre renovera. Nja, jag tänkte så här att om det är bluff så 1300 Kr svider men funkar det så är det gratis.
Nu har jag gjort steg 1 och steg två. Motorn är inte ny! Men pumpen tillbaka skruvad blåsljudet borta och fått tillbaka styrka & framför allt besikningen hadde inget att annmärka. Med andra ord så vete fan vad som hände men jag är mycket nöjd.
En sak bara, för några dar sedan gick vatten pumpen. Fick ingen värme i bilen trodde först att värmepaketet frysit men när jag tittade fanns inget vatten i systemet. Bilen kokade inte? värmemätaren var normal hela tiden under 12 mils körning.
Förklara det om ni kan.

MVH Pälle
Ps: blivande kunder får gärna maila mig om de vill fråga något.
pellelofgren@home.se
WOW!!!!
Smeten kan t.o.m reparera stukade ventiler på en diesel efter ett kamremshaveri....
När man slänger ur sig klara lögner så .....
Näää! Säger som "Penn och Teller" BULLSHIT!!!!!!


Hahahha... :tumbup: ....svenska rvs verkar vara "lite lurig" ...han verkar ha "Spetsat" lite i några av sina kunders statments...inte bra...

jag har o andra sidan gått igenom alla finska ställen typ rally-shopps som säljer RVS...allt är seriöst o bra enligt mig.......dom kanske skulle byta GENERALAGENT här.... 8)

här har vi ett exempel i finland..
http://www.sporttiauto.com/tuotteet/rvs ... echnology/
Huh!?! Är detta ett forum???

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » fre aug 25, 2006 9:16

lasse suzicán skrev:
Hej
Efter jag fick Ert mail måste jag även svara. Snacka om service och intresse.

Lång historia kort. Jag har en Ford Courier diesel 94 för 2 år sedan gick kamremmen, oj oj dyr historia renovera topp osv enligt alla även Ford.
Fattig som man är så: ny rem & bilen starta och gick hygligt skönt. Tänk va alla kan ha fel men, ett blåsljud fans där antagligen en ventil som fått en smäll. ja ja skit i samma går det så går det. Efter 2 år och nästan 4000 mil så var hoppet helt ute. Diesel pumpen uppskruvad max, svartrök nädå !!! svårstartad, ja helt slut och besikning nalkas.
Fick nu se en annons på nätet om RVS. Läste allt och det verkade ju helt otroligt. Många sa till mig att sluta tänka på RVS för det är garanterat båg & bluff bättre renovera. Nja, jag tänkte så här att om det är bluff så 1300 Kr svider men funkar det så är det gratis.
Nu har jag gjort steg 1 och steg två. Motorn är inte ny! Men pumpen tillbaka skruvad blåsljudet borta och fått tillbaka styrka & framför allt besikningen hadde inget att annmärka. Med andra ord så vete fan vad som hände men jag är mycket nöjd.
En sak bara, för några dar sedan gick vatten pumpen. Fick ingen värme i bilen trodde först att värmepaketet frysit men när jag tittade fanns inget vatten i systemet. Bilen kokade inte? värmemätaren var normal hela tiden under 12 mils körning.
Förklara det om ni kan.

MVH Pälle
Ps: blivande kunder får gärna maila mig om de vill fråga något.
pellelofgren@home.se
WOW!!!!
Smeten kan t.o.m reparera stukade ventiler på en diesel efter ett kamremshaveri....
När man slänger ur sig klara lögner så .....
Näää! Säger som "Penn och Teller" BULLSHIT!!!!!!
Ja det där är ju rent störtlöjligt!,den som fantiserade ihop det där har helt klart ingen som helst kunskap om motorer :roll: :roll: :roll:

Samma som den där "högskolenissen" med vindtunneln,han har ingen aning om vad som gjorde att växlarna rasade men han visste att medlet fixade dom :roll: :roll:
Man behöver inte vara einstein för att ta reda på vad som orsakat ett haveri i en vinkelväxel.
Sedan det där med att det är värmen som "aktiverar" ,nu är det så att stora lagerspel orsakar inte så värst mycket värme utan det är när spelet blir för litet som utvecklar värme.
Sedan är det som sagt väldigt olika toleranser på olika delar och spelet ändrar sig rätt mycket på vissa ställen beroende på driftstempen.
Ta tex ett turboaggregat som faktiskt har ganska stora lagerspel och detta bla för att klara av den lilla obalans som finns i kompressor/turbinaxeln,oljan fungerar så att säga som "stötdämpare".
Där vill man verkligen inte heller ha något som "bygger på "lagerna.
Det finns gott om tveksamheter och hål i deras maknadsföring och rent fantasifulla berättelser typ forden gör det knappast trovärdigare
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » fre aug 25, 2006 9:19

http://www.sporttiauto.com/tuotteet/rvs ... echnology/

Jag skulle vara mer imponerad om du hittade typ ett 20tal rallyåkare som använder medlet,för att inte tala om top fuelfolket .
Dom borde vara överlyckliga för ett sådant medel som funkar då lite oljetrycksproblem där kan kosta hur mycket som helst i haverier
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Lasse Viking
Användare
Inlägg: 98
Blev medlem: tis jun 27, 2006 22:51
Ort: NORDEN

Inlägg av Lasse Viking » fre aug 25, 2006 11:24

Mathias T skrev:http://www.sporttiauto.com/tuotteet/rvs ... echnology/

Jag skulle vara mer imponerad om du hittade typ ett 20tal rallyåkare som använder medlet,för att inte tala om top fuelfolket .
Dom borde vara överlyckliga för ett sådant medel som funkar då lite oljetrycksproblem där kan kosta hur mycket som helst i haverier

bra ide! ska ta en flukt efter rally-team när jag kommer till kontoret idag...
Huh!?! Är detta ett forum???

Lasse Viking
Användare
Inlägg: 98
Blev medlem: tis jun 27, 2006 22:51
Ort: NORDEN

Inlägg av Lasse Viking » lör aug 26, 2006 1:02

Lasse Viking skrev:
Mathias T skrev:http://www.sporttiauto.com/tuotteet/rvs ... echnology/

Jag skulle vara mer imponerad om du hittade typ ett 20tal rallyåkare som använder medlet,för att inte tala om top fuelfolket .
Dom borde vara överlyckliga för ett sådant medel som funkar då lite oljetrycksproblem där kan kosta hur mycket som helst i haverier

bra ide! ska ta en flukt efter rally-team när jag kommer till kontoret idag...

fan!!! jag går bet på att hitta bra Finska RVS rallysidor, min finska är liksom mer än nådigt dålig! Shit!
Huh!?! Är detta ett forum???

Skriv svar