Sida 1 av 3

rvs goes real!

Postat: ons aug 23, 2006 0:54
av Lasse Viking
www.rvs.se


jaja...vissa tror detta e bluff...men ICKE.

Detta medel kom troligen fram när ryska OLJEBORRARE undrade varför borrspetsen blev bättre när man passerade vissa djup...

Huhh? undrar ni!?!? ganske enkelt igentligen...

SVAR: Dom borrade och passerade SILIKAT lager med borren

även jänkare säljer detta numera ...


anyway jag har just PROVTESTA på en sketgammal skrot NISSAN...



DUNDERSTUFF!!

den gammla sketbilen gick från CRAP! till OK!....
helt overkligt med INTERN "glasering"... :shoot:

även en gammal KNACO suki skulle BLI SOM NY typ TOTALT me detta... :woot:


O detta är inget --->MIRAKELMEDEL......principen är mer typ enkel METALLURGI!
Som funkar alldeles förträffligt...

Postat: ons aug 23, 2006 9:01
av Mathias T
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: säkert!!!!!!!!!!!!!!!!

Postat: ons aug 23, 2006 10:36
av Marcus
Mathias T skrev::roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: säkert!!!!!!!!!!!!!!!!
:lol2: :lol2: Hur många sånna medel finns det inte på marknaden da?

Postat: ons aug 23, 2006 17:41
av jocke sundberg
Marcus skrev:
Mathias T skrev::roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: säkert!!!!!!!!!!!!!!!!
:lol2: :lol2: Hur många sånna medel finns det inte på marknaden da?
hälde något liknande i sukkan o det enda det resulterade i var att oljan blev som asfaltsklister :roll:
det är väl därför som lager ljuden försvinner, oljan absorberar väl ljudet :lol: :lol: :lol:

Postat: ons aug 23, 2006 21:43
av Mathias T
Det såg faktiskt ganska seriöst ut tills dom påstod att man skulle kunna köra motorn på tomgång utan olja i över en timme utan problem.
och så skulle man kunna behandla dieselpumpar också och med tanke på att toleranserna på dom och spridarna är så små att det tätar utan packboxar så kan vem som helst räkna ut vad som skulle hända om det "bygger på"något slags lager.
Men tro kan försätta berg påstås det :wink:
Hade faktiskt ett litet prat om just sådan här produkter för någon vecka sedan med testpersonalen på volvo torslanda då jag fixar styret till deras motortestanläggning där och dom var inte direkt imponerade av "mirakelmedel" :roll: .
Jag gissar att dom har rätt så bra koll där,dom jobbar ju trots allt med att försöka ta ihjäl motorer :lol: :lol: .
Nog sagt om det annars blir jag nog hängd för sekretessbrott nästa gång
:shock:
men det finns j-vligt spännade prylar där :wink:

Postat: ons aug 23, 2006 23:28
av niva_mats
Jag har svårt att tro på mirakelmedusiner till fordon...

Det var nånn säljare som ringde härom dagen och ville sälja nått som skulle sänka bränsleförbrukningen med minst 15% på en dielselbil...

Så frågade jag om priset... 79:- + moms.. per öiter och det skulle räcka till 600 liter diesel... ok.. vi skulle kunna spara 780 sek...
Men... hur blir det med garantier och så???

Jag kan slå i 2 takts olja i dieseln... Då sänkar jag minst 5% och det är inga konstigheter...

Man ska nog ta det välldigt lungt med dessa dunder grejor...

Postat: tor aug 24, 2006 12:46
av Lasse Viking
HÖGSKOLAN I GÄVLE

Vid Högskolan i Gävle finns en vindtunnel som drivs av en 45 kilowatt elektrisk motor via en hydraulpump och en hydraulmotor. Kraften till de två, en meter i diameter stora fläkthjulen, överförs via oljesmorda vinkelväxlar. Vinkelväxlarna har vid ett flertal tillfällen havererat då maskineriet varit i drift en längre tid och under hög belastning. Felsymtomen börjar med ett mindre missljud troligen från ett lager. Efter fortsatt drift med ökat lagerglapp och tilltagande missljud havererar växeln med trasiga kuggar som följd.

Av en tillfällighet kom jag in på RVS Technologys svenska hemsida. Efter att ha läst tester som gjorts och tagit del av rapporter från andra användare beslöt jag att testa medlet i vinkelväxlarna i vår vindtunnel. Det var i första hand en växel som började ge ifrån sig ett missljud, dock tillfördes RVS- medlet till oljan i båda växlarna. Efter några timmars drift och ett kritiskt lyssnande var missljuden borta. Vindtunneln har efter behandlingen, för två månader sedan, varit i drift under ca 50 timmar utan att missljuden kommit tillbaka. Efter ett eventuellt kommande haveri och byte av växlar kommer de nymonterade växlarna redan från början att behandlas med RVS.

Leif Claesson
Forskningsingenjör
Högskolan i Gävle
lcn@hig.se

Klicka på bilden, så får du se en större bild

Tie månader senare frågade vi Leif Claesson om han är furtfarande nöjd med RVS-behandlingen.
Här är hans svar.

Vinkelväxlarna har varit i drift ca 200 timmar efter RVS-behandlingen. De har dock ej belastats med högsta effekt under denna tid pga vindtunnelprovens karaktär. Växlarna går fortfarande tysta utan missljud. All tid som växlarna snurrar efter behandlingen räknar vi på pluskontot.
mvh
Leif Claesson

Postat: tor aug 24, 2006 13:00
av pjocke
"om han är furtfarande nöjd"

Kom igen nu. Hur fan ska man kunna ta ett företag som inte ens behärskar svenska språket på allvar? Och varför skulle de behandla icke-slitna växlar med det där tramset? Det aktiveras av värme från friktion, och friktionen kommer ju alltid finnas... alltså, så länge växlarna inte är slitna kommer medlet bara sätta sig som en ny yta ovanpå med ökad friktion som resultat... eller?

Postat: tor aug 24, 2006 13:02
av Lasse Viking
har faktiskt kritiskt kontrollerat all fakta jag kunnat hitta innan jag testade detta....och då först på en gammal nissan för säkerhets skull..

1:det har ingenting med oljan att göra.
2:jag är ganska säker på att det bygger på silikater
som vid friktion/värme bygger upp en glasliknande yta.
och processen avstannar av sig själv antingen när tillsatta silikaterna tagit slut som du slagit i motorn eller när uppbyggnaden är klar.

resultat på nissan testbilen:

A:kompresion återställd
B: CO har sjunkit till normala var över 6.0-6-5
C:råmande utslitna ramlager har tystnat
D:Vevlager glapp/slammer har försvunnit
E:ventilsmattret är helt borta.

OCH oljan är INTE som klister...

Denna motor kommer att hålla bra i många år till så länge SILIKAT legeringen inte blivit nedsliten....men det lär ta ett tag ....

Jänkarna kör med reklamen...--> SLIT INTE PÅ DIN MOTOR SLIT PÅ VÅRAN BELÄGGNING! lite fyndigt faktiskt...

Postat: tor aug 24, 2006 13:10
av Frontera
var kan man köpa detta och vad kostar det???

Postat: tor aug 24, 2006 13:56
av Lasse Viking
pjocke skrev:"om han är furtfarande nöjd"

Kom igen nu. Hur fan ska man kunna ta ett företag som inte ens behärskar svenska språket på allvar? Och varför skulle de behandla icke-slitna växlar med det där tramset? Det aktiveras av värme från friktion, och friktionen kommer ju alltid finnas... alltså, så länge växlarna inte är slitna kommer medlet bara sätta sig som en ny yta ovanpå med ökad friktion som resultat... eller?


Mikrofastheten på båda friktionsytorna i kombination med högsta möjliga ytfinhet (ca 0,06 mkm) leder till att en antifriktionseffekt uppstår. Det betyder att i vissa fall kan mekanismen fungera helt utan smörjning.

Postat: tor aug 24, 2006 15:27
av Marcus
Lasse Viking skrev: Mikrofastheten på båda friktionsytorna i kombination med högsta möjliga ytfinhet (ca 0,06 mkm) leder till att en antifriktionseffekt uppstår. Det betyder att i vissa fall kan mekanismen fungera helt utan smörjning.
Ärligt Lasse! Om du tror på produkten och har erfarenheter av att den fungerar så är det kanon! (ingen ironi) Men du övertygar nog inte alla gamla rävar på detta forumet genom argument från sidan som gör reklam.

Allt med detta medel känns så Amerikans så det är otroligt... :cry:

Microsoft kör med samma marknadsföring, Mobil, Haliburton, George W Bush osv osv... :shock:

Jag har själv sett en motor på en mässa som dom hällde i Slick 50 i och sen drog ur oljepluggen och motorn fortsatte och gå.... OTROLIGT! (ironi :lol: )
Jag har sett vax demonstrationer där dom slår ut "bensin" på den nyvaxade ytan och sen tände på.... OTROLIGT! (mer ironi :lol: )

Jag köper inte en Lux damsugare, Kirby damsugare heller, inte en DeWalt borrmaskin, eller Acne jeans... för vad alla dessa företag främst är duktiga på, tom mycket duktiga på är MARKNADSFÖRING. Sen är inte produkterna dåliga, men det finns många minst lika bra billigare....

Blev en massa OT egentligen.. men ville bara förklara mig lite... 8)

Postat: tor aug 24, 2006 15:43
av pjocke
Fast Acnejeans är ju å andra sidan jävligt snygga... ;)

Postat: tor aug 24, 2006 15:46
av Marcus
pjocke skrev:Fast Acnejeans är ju å andra sidan jävligt snygga... ;)
Jag med... 8) 8) 8) :lol: :lol: :o :o

Postat: tor aug 24, 2006 15:48
av Frontera
Varför vill man ha acne det hadde man väll så det räckte när man va tonåring????? ja vet OT