Bead Locks på väg?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Bead Locks på väg?
Sitter och funderar på en uppsättning lås ringar till mina hjul (16x8 med 36" irok). Sitter föresten på en nissan patrol -96.
Är det någon som vet hur illa billen kommer att uppföra sig på vanlig väg med "lansvägs tryck" i däcken med bead locks?
Det blir ju natruligtvis en mycket tyngre fälg... men kan det ha så stor betydelse ignetligen? måste väl gå & balansera på nått sätt?
Är det någon som vet hur illa billen kommer att uppföra sig på vanlig väg med "lansvägs tryck" i däcken med bead locks?
Det blir ju natruligtvis en mycket tyngre fälg... men kan det ha så stor betydelse ignetligen? måste väl gå & balansera på nått sätt?
Nu måste det bara gå! Nissan Patrol 4dr -96, 36" Irok 2,8TD.
Askersunds Terräng Folk. www.a-t-f.se
Hur långa sträckor kör du med bilen då?
Går det att köra en resa på 10 mil till en träff eller är det begränsat till den lokala korv mojen?
Går det att köra en resa på 10 mil till en träff eller är det begränsat till den lokala korv mojen?
Jag har kört ett par hundra mil med ringar och 38" i 100 km/tim marchfart och max kanske 150 km/tim, ca1,8 bars tryck. Utan problem. De är helt obalanserade, men problemet är mest att terrängdäck är så j-a orunda! Ringarna spelar ingen roll om inte skruvarna går av, då blir det jobbigt...
Beyond bolt-on. Beyond recond.
Tack för svaren, Kan garantera att det Kommer bli beadlocks ringar på bilen.
Tack igen Dennis
Tack igen Dennis
Tja.
Här är en länk te TM´s hemsida. Den svarta 4 dörrars patrolen är min.
Ja ja ja, det ska ditt grövre kofångare runt om än orginal
http://www.offroad-trailer.com/index2.html
Här är en länk te TM´s hemsida. Den svarta 4 dörrars patrolen är min.
Ja ja ja, det ska ditt grövre kofångare runt om än orginal

http://www.offroad-trailer.com/index2.html
Kör oxå med beadlocks på mina 33" och hade en del obalans i början. Köpte balanseringsand på www.fyrhjulsdrift.se och har blivit av med problemet. Sanden balanserar även om sig så jag slipper obalans på väg hem från träffarna när det sitter skit i fälgarna.
Jag kör med ca 500gr per hjul.