cheerokeechief83 bigboy

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

turbomannen
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: mån jul 21, 2008 18:41
Ort: Örby mark

cheerokeechief83 bigboy

Inlägg av turbomannen » ons nov 05, 2008 15:06

:D hej alla lerskrattarvänner där ute.
jaa! då får väl jag ansluta mej till byggsidan jag med..HANS HETER JAG.BOR I ÖRBY I MARK..

oki,,har en chief 2 dörr modell som nu står med tom boxad ram som är svetsad förstärkt och nya blad fjäderfästen som bygger 8 tum extra som jag tagit fram själv denna bilen ska få dubbel turbo som ligger samt nu för stunden volvoinsprutning i dubbel bemärkelse som ligger och samlar damm just nu ..
sen håller jag på att bygga om bakdelen på ramen så det blir renare än innan med röda dots på lyser mumma!! retar alltid ngn hehehe!

jag lurar just nu på vad som e bra respektive dåligt med blad kontra spiraler då jag har hel separat ram samt en trevlig vän här på forumet som va vänlig att fixa danaaxlar till mej du vet vem du e TACK!!!!!

har det ngn betydelse hur jag bygger länkarna till fram delen eller rekomenderar ni blad med just nu höjning om 8"bladfäste 6" ramhöjning typ 3"x4"x6" hög breddxlängd xhöjd sen till detta just nu 35 som e jösses för små ser jag såg för tråkigt ut när jag hängde dit dom på axeln på lösen sen måtta de jag totalhöjden på hela pkt et oops 192 cm hög ska prova se om jag får in bilder på hur nu ramen samt lite delar ser ut karossen ska breddas har kapat av skärmarna bak för ca8 cm bredd utöver det som va original innan en fråga ngn som har en kaross att ta mitten delen av ????? ska nämligen DELA ITU hela bilen för lite mer bredd på bilen ser för smal ut just nu alla ideer är tacksamma att tas imot ngn som kan tala om hur jag får in bilderna på bygget eller ngn som kan ta emot bilder samt lägga ut texten åt mej e inte så duktig på data ennu..

mera kommer...... mål ATT BLI STOOOOOR OCH TREVLIG ATT :) :) KÖRA :)
livet börjar med en cheerokee chief

snart e den 16"hög

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » ons nov 05, 2008 17:25

Maila bilder till mig så ordnar jag det om fu vill :D
I aim to misbehave

turbomannen
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: mån jul 21, 2008 18:41
Ort: Örby mark

Inlägg av turbomannen » tor nov 06, 2008 6:08

:D jag tackar!! ska göra detta under dagen.. :)
livet börjar med en cheerokee chief

snart e den 16"hög

turbomannen
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: mån jul 21, 2008 18:41
Ort: Örby mark

chief bigboy

Inlägg av turbomannen » tis nov 11, 2008 18:57

:) jaha i dag har då alla kaross detaljer fått sej en duvning med slippapper..

har börjat lackera detaljer till framdelen av bilen
mina nya dämpare som nu ska bli i par per sida köpte jag hos american racing av märket superlift får se om nu dessa håller måttet..

sen såg jag att det va en 3,54 utväxling på axlarna hmmm..
'skulle göra ca 240 på stickan låter ju inte fel men troligen lämnar nog lådan el ngt annat in ska ju kunna ha skoj i skogen med..
så dom får ligga på hyllan..
buren ska ju ha sin del med så nu letar jag efter material till detta vart köpa detta ?? obs ska vara 2,5-3" i diameter varför jaa det får ni se senare det finns en anledning

mina mickey thompson fälgar e ju hemma nu blev 10x15 mumma!!!

sen hängde vi på 35"" på där så det får va så så länge bilder kommer
livet börjar med en cheerokee chief

snart e den 16"hög

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » tis nov 11, 2008 21:06

Bilder:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
I aim to misbehave

turbomannen
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: mån jul 21, 2008 18:41
Ort: Örby mark

arbetet med big boychief

Inlägg av turbomannen » ons nov 12, 2008 13:50

jupp som ni ser finns det lite å göra.. fasen va mkt rost det finns I dessa bilar!! idag så byggde vi om momentstagen lite och fann att det blir hyffsat långa sådana sen lackade jag upp mina nya superlift dämpare och då fann jag att dom va för korta

så vad göra hmmmm jo montera dubbla istället det blir nog bra!(tror jag ialla fall??)

nåja plocka sönder 727an och gick igenom den med lite att önska !! så nu har jag skrivit en önske lista till jeeptomten " och hoppas man får ngt till julen (för man har ju varit snäll nu mot bilen som blir sååå fin) :lol:

nåja mera bilder kommer eeh ngn som har en framruta liggandes??? el bakruta till tailgaten??... :roll:
livet börjar med en cheerokee chief

snart e den 16"hög

turbomannen
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: mån jul 21, 2008 18:41
Ort: Örby mark

arbetet på bigboychief

Inlägg av turbomannen » ons nov 12, 2008 13:59

kan ngn titta på bilden med framaxeln och säga vilken typ av system det sitter på den ingångarna till i och urkopplingen tror jag..

går det att bygga om den till el driven i stället exvis solenoid??
livet börjar med en cheerokee chief

snart e den 16"hög

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Inlägg av macke » lör nov 15, 2008 14:10

våran gamla häck:D

Bogger 35" och spiralfjädring fram och blad+spiraler bak.

tänkte om du ville ha lite inspiration :wink:



Bild
Bild
Bild
Bild
TGB 13

Andreas
Beroende
Inlägg: 1078
Blev medlem: fre jun 01, 2007 11:17
Ort: Tibro

Inlägg av Andreas » lör nov 15, 2008 19:11

snyggt lastat på sista bilden :shock:

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » lör nov 15, 2008 19:36

patrol!
jag åker patrol å då är det fjädring som är go.. borde kunna använda länkarmarna fram på samma vis å sen spiraler..
du får både en mjuk å go bil och bra fjädrinsväg
kolla på www.a-t-f.se så ser du några patroler

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Inlägg av macke » lör nov 15, 2008 20:06

Andreas skrev:snyggt lastat på sista bilden :shock:
japp, kanske lite överlast men funkar klockrent alla gånger :wink: inte stoppad nångång.

bilden luras lite, det är en seriös ställning som byggdes för att kunna köra en willys med 42" däck.

Många som kom med goda kommentarer om den.
TGB 13

turbomannen
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: mån jul 21, 2008 18:41
Ort: Örby mark

Inlägg av turbomannen » sön nov 16, 2008 15:28

ser underbar ut men lite för låg för mej men visst det e härliga bilar

och jag måste bara lösa problemet med bättre frigång mot marken och ngt annat en bladfjädrar

har en ide med integrerade dämpare i länkarmar som jag skissar på

detta ger mej 14" extra ngt bra förslag annars :?: :!:
livet börjar med en cheerokee chief

snart e den 16"hög

turbomannen
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: mån jul 21, 2008 18:41
Ort: Örby mark

Inlägg av turbomannen » tor nov 20, 2008 13:34

jaaaa nu hittade jag en dana70 bakaxel till bra pris.. ska kolla upp den i dag.. :D
livet börjar med en cheerokee chief

snart e den 16"hög

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Inlägg av macke » tor nov 20, 2008 22:09

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
TGB 13

turbomannen
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: mån jul 21, 2008 18:41
Ort: Örby mark

Inlägg av turbomannen » tor nov 27, 2008 6:15

:) så har det hänt lite mera under veckan bestämde mej använda bladfjädrarna som 1 omgång för att få lite hum om hur hög bilen blir

totalt så blev det 14" höjning till detta kommer då däcken som i dag e 35"are såg för pluttigt ut men vi börjar där

har nu byggt dom nya bakre höjnings delarna i 6mm plåtar som blev hyffsat bra samt vissa förstärkningar till ramen

har ev nu fått tag på en orbitrol som vi ska prova och se om det blir bra passform ngn som har ngt bra att säga om orbitrol possitiva saker sen att tänka på fel som brukar komma mm vad tror ni om detta på en chief kan det funka???

just nu fick jag lite höjd information på bilen det börjar bli en bigboy nu

eller vad säger ni om detta 142cm till underkant tröskeln sen 187cm till handtaget till taket blir det ngt runt 220 227 beroende på vilka strålkastare jag monterar samt ramp på taket kommer en bild på hur detta ser ut (lösmontage) kan man mäta sej ute nu tror ni (polisen får nog skräcken )hehehe.. sen vad behöver man tänka på vad gäller då båge har läst en del i era forum är det speciella regler då det är reggat som last bil??? vem rekomenderar ni att bocka rör mm behöver ngn som kan detta så jag får det bra ..uppföljning kommer.. :)
livet börjar med en cheerokee chief

snart e den 16"hög

Skriv svar