länkarms "drop brackets" till cherokee

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Zuki
Rutinerad

länkarms "drop brackets" till cherokee

Inlägg av Zuki » fre jan 16, 2009 19:20

finns det nån som säljer sånna i sverige? skulle vara kul att få en prisjämförelse om det är värt att köpa eller om man ska tillverka egna

turbomannen
Forumräv

Inlägg av turbomannen » fre jan 16, 2009 22:20

vilken årsmodell syftar du på då??

vore ju kul att veta i annat fall ta loss dina och gör egna förlängningar i samma dimention men glöm inte förstärka dom det blir det billigaste jag betala drygt 20.000 för min sats till en explorer så det blir nog billigare att göra det själv om tid och ork finnes vill säga för det är inte så svårt att bygga det själv..

kan du fixa ngt foto på hur din framvagn ser ut för bla länk armar så skulle det va skoj då ser man hur det enklast går att bygga det..

hur som helst lycka till med din bil
livet börjar med en cheerokee chief

snart e den 16"hög

Zuki
Rutinerad

Inlägg av Zuki » fre jan 16, 2009 23:01

hmm.. jag tror inte att vi pratar om samma sak :)
det jag menar är nerflyttade fästen för länkarmarna vilket leder till förbättrad komfort i en höjd bil då länkarmarna åter blir mer eller mindre parralella med karossen igen, istället för att peka snett neråt och vidarebefodra stötar upp i karossen.
Bild

turbomannen
Forumräv

Inlägg av turbomannen » sön jan 18, 2009 22:52

okej du har en sådan bil ok!!

det blir lite värre då ja e nog bara och kavla upp armarna och leta efter ngt som passar för i sverige kostar det nog bra med flis till din bil kan jag tänka mej..lycka till med letandet hoppas du finner det du söker..
livet börjar med en cheerokee chief

snart e den 16"hög

Zuki
Rutinerad

Inlägg av Zuki » tis jan 20, 2009 17:13

hittade på dalhems för 3590:-, då likadana kostar 1599:- i staterna så är det väl bara att börja bygga egna.. med frakt och tull och moms + den något starkare dollarn gör det inte direkt värt att importera heller..

niva_mats
4x4xnerd

Inlägg av niva_mats » tis jan 20, 2009 20:31

Om du tänker bygga egna så försök ta reda på vilken kvalitet järnet är..
Så kan du kopiera dessa rakt av..
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

Skriv svar