Vår rusket i Borås 4/4

Information och tips om träffar

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

BorkJonas
Guru

Vår rusket i Borås 4/4

Inlägg av BorkJonas » mån mar 16, 2009 12:26

Nu är det (snart) vår!!!

4 April, 9-16 öppnar vi "portarna" för årets första träff på Osdals terrängbana (Brôt) i Borås.

Träffen är öppen för alla fordon understigande 3500kg som är registrerade och försäkrade. Det är frikörning under ANSVAR som gäller på körområdet. Läs nog igenom föreskrifterna som bifogas längre ner samt respektera de avspärrningar och förhållningsorder som ges.

OBS! Medtag identiteshandlingar/registreingsbevis samt försäkringsbrev för din bil, detta skall kunna uppvisas på uppmaning av arrangören.
Givetvis skall handlingarna höra till den bil som som du har med dig (ramnummer/identitetbricka skall gå att finna).
Arrangören förbehåller sig rätten att avvisa fordon som inte uppfyller gällande stadgar eller på annat vis anses direkt olämpligt att framföra på området.

Eftersom det är lite trångt på parkeringen (förnärvarande fullbelagt med timmer) så ber vi er med lastbil och andra större fordon att lasta av på annat ställ, exempelvis andra sidan stora vägen från entrén sett.

Och, JA, givetvis kommer vi att sälja våra fantastiska hamburgare och goda korv. Lite dricka, kaffe, godis m.m. finns också till försäljning.

Länk till gällande stadgar(hämtad från BJK:s hemsida, då Team Wikens är ur funktion) hittar ni här: http://www.borasjeepklubb.se/index.php?sida=regler

Med vänlig hälsning Team Wiken

Spjutet
Guru
Kontakt:

Inlägg av Spjutet » mån mar 16, 2009 19:29

Årets första träff :jump: :woot: :rock: :notworthy: :aaah: :naughty: :beer:

I´ll be there.. 8)
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!

Mail: enesberg[A]gmail.com

MrHawk
Moderator
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » tis mar 17, 2009 17:38

Oj oj är våren redan här, undrar om jag hinner få ihop o besiktigat Zukizukin tills dess, hade vart kul. Men vitaran är ju nyhöjd så den går la att ha kul med åsså :)
I aim to misbehave

mightywelder
Hemmastadd

Inlägg av mightywelder » tis mar 17, 2009 19:31

Då får det bli besiktning av Jeepen och sen försöka ta ledigt några timmar från jobbet med att bygga ackumulatortank i borås för att köra lite.
Tommie 0739-751751
TA Industri & Montage
Arctic Cat 700 H1 -11 Traktorreggad
Jeep Wrangler islander -90 lite högre & bredare

målarn
Guru

Inlägg av målarn » ons mar 18, 2009 10:12

dop för pojken men jag ska se om det går att skjuta på :lol: ...
kommer ut å kikar lite...
Merca Geländewagen 300TD

Georg
Rutinerad

Inlägg av Georg » ons mar 18, 2009 10:21

BorkJonas skrev: OBS! Medtag identiteshandlingar/registreingsbevis samt försäkringsbrev för din bil, detta skall kunna uppvisas på uppmaning av arrangören.
Givetvis skall handlingarna höra till den bil som som du har med dig (ramnummer/identitetbricka skall gå att finna).
Arrangören förbehåller sig rätten att avvisa fordon som inte uppfyller gällande stadgar eller på annat vis anses direkt olämpligt att framföra på området.
Krav på att fordonet är besiktigat? Var väl tal om det förra året
Jorå, så att.....

BorkJonas
Guru

Inlägg av BorkJonas » ons mar 18, 2009 11:41

Vad skall vi svara på den frågan tycker du? Alla vet väl vad det egentligen är som gäller....
Det är allmäna vägar på området! Kör du på allmäna vägar obesiktigat så gör det även här det är ditt ansvar! Tänk på att alla konsekvenser det kan få med giltighet av försäkringar o.s.v. En bil som är obesiktigad får bara köras närmaste, lämpliga väg mellan bilprovning och verkstad! Om anledningen till att din bil är så dålig att den inte går att besiktiga, mycket rost, inga bromsar, ingen kaross m.m. ja då riskerar du att inte få köra om detta uppdagas då vi kontrollerar din bil! Absolut viktigast är säkerheten för dig själv och alla andra.
Arrangören är ingen polis som kan tvinga dig att besiktiga bilen...
Bilar som uppenbarligen inte är besiktigade (rörrams byggen och liknande) kommer att avvisas från området, det är det enda jag kan lova! Dessa bilar får istället skaffa sig en vagnbok och börja med någon form av tävlings aktivitet. Om det sen sitter 39" däck på bilen och det inte står i papprena det är inte min huvudvärk...det får ni själva ta med försäkringsbolaget i händelse av olycka! :lol:

Glöm inte att ta med regbevis, påställningsbevis, skattekvitto som bevisar att din bil uppfyller alla krav som finns med i fordonspolicyn för Osdals terrängbana.
De personer som har varit där och kört med en Volvo 244, Grålle, husvagn (eller åtminstone regnummer från ovanstående) och liknande behöver inte göra sig besväret igen det kallas urkundsförfalskning och är straffbart. Sånt behöver vi inte i våran Hobby, det finns alldeles för många kristiska ögon som ser oss för att det skall vara nyttigt.

Nog med moralpredikningar, följa våra ställda krav, använd sunt förnuft och välkommen till Brôt och ha en trevlig dag!
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

Tony
Forumräv

Inlägg av Tony » ons mar 18, 2009 20:09

Är det för ATV med :?:

Spjutet
Guru
Kontakt:

Inlägg av Spjutet » ons mar 18, 2009 20:32

BorkJonas skrev:Vad skall vi svara på den frågan tycker du? Alla vet väl vad det egentligen är som gäller....
Det är allmäna vägar på området! Kör du på allmäna vägar obesiktigat så gör det även här det är ditt ansvar! Tänk på att alla konsekvenser det kan få med giltighet av försäkringar o.s.v. En bil som är obesiktigad får bara köras närmaste, lämpliga väg mellan bilprovning och verkstad! Om anledningen till att din bil är så dålig att den inte går att besiktiga, mycket rost, inga bromsar, ingen kaross m.m. ja då riskerar du att inte få köra om detta uppdagas då vi kontrollerar din bil! Absolut viktigast är säkerheten för dig själv och alla andra.
Arrangören är ingen polis som kan tvinga dig att besiktiga bilen...
Bilar som uppenbarligen inte är besiktigade (rörrams byggen och liknande) kommer att avvisas från området, det är det enda jag kan lova! Dessa bilar får istället skaffa sig en vagnbok och börja med någon form av tävlings aktivitet. Om det sen sitter 39" däck på bilen och det inte står i papprena det är inte min huvudvärk...det får ni själva ta med försäkringsbolaget i händelse av olycka! :lol:

Glöm inte att ta med regbevis, påställningsbevis, skattekvitto som bevisar att din bil uppfyller alla krav som finns med i fordonspolicyn för Osdals terrängbana.
De personer som har varit där och kört med en Volvo 244, Grålle, husvagn (eller åtminstone regnummer från ovanstående) och liknande behöver inte göra sig besväret igen det kallas urkundsförfalskning och är straffbart. Sånt behöver vi inte i våran Hobby, det finns alldeles för många kristiska ögon som ser oss för att det skall vara nyttigt.

Nog med moralpredikningar, följa våra ställda krav, använd sunt förnuft och välkommen till Brôt och ha en trevlig dag!

Tack.. Äntligen någon som VÅGAR säga vad de flesta bara tycker...

Särskilt detta med URKUNDS-tjofräsen...
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!

Johan P
Rutinerad
Kontakt:

Inlägg av Johan P » ons mar 18, 2009 22:15

Förslagsvis, använda Bilregistret:s SMS-tjänst som alternativ till kanke inaktuella papper.
Antingen visar jag som besökare papperna eller ett nyskickat SMS-svar.

Man skickar sitt regnr till 71456
Där får man dagsaktuell info.

Min bil är skattad och försäkrad men ännu inte besiktigad.

Detta svar får jag från Bilregistret:
CTM659,LB,SUZUKI SJ413,SVART,1986,ITRAFIK,080228,JOHAN PETTERSSON,BORÅS

Markerade med fet stil ITRAFIK som innefattar era minkrav.
Man ser dock inte ramnr, men ser att det inte är en grålle.

Papper och SMS-svar blir helt idiot-säkert.
SJ413-86

Joel_Vbg
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » tor mar 19, 2009 8:39

Johan P skrev:Förslagsvis, använda Bilregistret:s SMS-tjänst som alternativ till kanke inaktuella papper.

Bra idé! Men kommer det kunna vara godkänt?

Mvh Joel
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

pv-jeep
Forumräv

Inlägg av pv-jeep » tor mar 19, 2009 8:50

Sms-tjänsten har vi haft på prov med gott resultat på vissa träffar i borås Jeep Klubb. Mvh Daniel

BorkJonas
Guru

Inlägg av BorkJonas » tor mar 19, 2009 8:53

Joel_Vbg skrev:
Johan P skrev:Förslagsvis, använda Bilregistret:s SMS-tjänst som alternativ till kanke inaktuella papper.

Bra idé! Men kommer det kunna vara godkänt?

Mvh Joel
Det är "OK", har papper med sig också så är det ännu bättre, då är det enkelt att bevisa att ramnumret stämmer om man nu måste det!

Dock säger det inte att bilen är besiktigad, vilket gör att ni kan avvisas om ni har kapat av halva karossen och liknande!

Som sagt innan, kom inte med skräp, det blir inte insläppt! Vill inte diskutera detta mer, ni vet vad som gäller. Det är almänna vägar, ni VET hur fordon för "almänna vägar" skall se ut.
Vågar ni köra in till stan med bilen så är ni välkomna! :wink:
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

Spjutet
Guru
Kontakt:

Inlägg av Spjutet » fre mar 20, 2009 21:05

Spjutet skrev:Årets första träff :jump: :woot: :rock: :notworthy: :aaah: :naughty: :beer:

I´ll be there.. 8)

Ändrade planer.. :(

Jobbar ju liksom i braschen där ALLA bara måste byta däck precis när solen kommer fram... Å vi har lördagsöppet under hela JÄVLA APRIL... :oops: och då vill man ju bara :puke: Får nog ta och bli lite :cussing: på chefen... så blir alla på jobbet :lol: och då kan vi åka jeep hela dagarna :lol2:

Men jag hoppas ju på att ni har kul FAST jag inte kommer...

Det blir ju liksom fler träffar under året. Hoppas att nån lägger upp lite bilder här efter helgens strapatser...

Trevlig (jeep)helg önskar jag Er....
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!

Karin
Hemmastadd

Inlägg av Karin » ons mar 25, 2009 12:07

Kommer det någon mer Niva? :)
Gift med "nivajocke" som dock numera kör LJ80. :) Jag själv kör dock helst min underbara BMW 120dA coupé, dock ej i skogen... ;)

<b>Tävlingsklar Lada Niva säljes!</B>

Skriv svar