jag behöver hjälp, jag e på gång att köpa en 96:a men jag tycker att 99:an e så mycket snyggare.vad skiljer det i terrängkapacitet ( om något)
jag vill ha en höjjning på 3" och 33" sulor om det går och jag skiter i helbilsgodkännandet.
Den kommer att köras lika mycket skog som landsväg med tung högerdojja
Vilken grand cherokee
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Gillar du -99an så ta den
Det skiljer inte dess mer än just utseendet, med 3" höjning lär det bli tajt om du vil ha 33" däck. Kan gå å eftersom du ska ha den som skogsleksak så gör det nog heller ingenting om du tar till slägga i hjulhusen?
Egentligen så ska man ha 4,5" höjn om du vill köra på 33or, ta 32or (265/75R16) å 3" höj så går det nog fint 

Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Karossen skiljer ja, men motorn och växellåda och fördelningslåda är väl de stora bitarna som är uppgraderade från den äldre karossen. Reservhjulet ligger under i bagaget mot -96an som har det stående på vänster sida och tar plats.
Vill inte säga att fördelnigslådan är starkare men har bättre konstruktion på "viscon" än den äldre och om du kan hitta en Quadradrive så har man Vari lok (diffbroms) axlar både fram och bak.
Lite snålare motor är 4,7an mot 5,2-5,9 men det man spar i soppa tappar man i ljud
Jag skulle utan tvekan köpa en (igen) -99 istället för en -96 då prisglappet inte är mycket att tala om längre. Blev man tvungen att välja den äldre så skulle jag ta en -98 LX, jubileumsmodellen med 5,9l V8
Vill inte säga att fördelnigslådan är starkare men har bättre konstruktion på "viscon" än den äldre och om du kan hitta en Quadradrive så har man Vari lok (diffbroms) axlar både fram och bak.
Lite snålare motor är 4,7an mot 5,2-5,9 men det man spar i soppa tappar man i ljud

Jag skulle utan tvekan köpa en (igen) -99 istället för en -96 då prisglappet inte är mycket att tala om längre. Blev man tvungen att välja den äldre så skulle jag ta en -98 LX, jubileumsmodellen med 5,9l V8

Jeep Wrangler 4.2l Aut -89
4X4XTREME.SE
JCS medlem #261
4X4XTREME.SE
JCS medlem #261