Som rubriken.
Vid fullt styrutslag åt höger tar det nya parallellstaget i panhardstagets högra/nedre fäste och begränsar styrutslaget betydligt.
Ungefär 1/4 rattvarv.
Någon som monterat Rugged Ridge H/D Cross -Over steering conversion, P/N 18050.82 (XJ-TJ-ZJ).
Höger parallellstagsände är för lite vinklad alternativt för kort.
Ni som haft samma problem och löst det, hör av er i tråden, tack!
Rugged Ridge parallellstag passar inte. FIXAT!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8511
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
- Ort: Strängnäs
Rugged Ridge parallellstag passar inte. FIXAT!
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8511
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
- Ort: Strängnäs
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8511
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
- Ort: Strängnäs
Clas! En jeep går aaaaldrig sönder. Fråga JCS:are får du höra.
Den påpekar bara försynt att vissa delar behöver bytas vid en viss tidpunkt/sträcka.
Mellan 1.800 och 2.000 mil är är en kritisk period för varje Jeep.
Då sammanfaller slyngelåldern med övergångsåldern och då vet den inte riktigt vad som behöver bytas ut.
Därför provar den sig fram tills den finner en del som iiinte behöver bytas.
Min Jeep har inte kommit så långt än.
Basta cosi.
Kommer du på söndag och bogserar mig hem?
Kjelle ska måla huset då.
Och du hittar ju hem till mig.(efter att du köpt delar till din trasiga Sucka av mig).

Den påpekar bara försynt att vissa delar behöver bytas vid en viss tidpunkt/sträcka.
Mellan 1.800 och 2.000 mil är är en kritisk period för varje Jeep.
Då sammanfaller slyngelåldern med övergångsåldern och då vet den inte riktigt vad som behöver bytas ut.
Därför provar den sig fram tills den finner en del som iiinte behöver bytas.
Min Jeep har inte kommit så långt än.
Basta cosi.
Kommer du på söndag och bogserar mig hem?
Kjelle ska måla huset då.
Och du hittar ju hem till mig.(efter att du köpt delar till din trasiga Sucka av mig).



Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.