Akut KC växellåda problem...

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Andreas_B
Nybörjare
Kontakt:

Akut KC växellåda problem...

Inlägg av Andreas_B » fre jun 12, 2009 22:54

hej alla glada.

min king cab är 87'a enligt papprena, men det stämmer inte. köpt en t KC 86'a å den's växellåda passsar inte nånstans på min. olika spräng kåpor, start motorn sitter på fel sida.

så hur får ja reda på va ja har för låda i min? startmotorn sitter på passagerar sidan.

har det nån betydelse att ja har turbo diesel i man jakt på annan låda?

kanske nån som har en bra låda liggandes å vill bli av med??

tack på förhand.

jupp ja skriver totalt värdelöst.
Livsnjutare ibland å på helgerna...

rickard
Hemmastadd

Inlägg av rickard » lör jun 13, 2009 10:40

är det inte så att 4yl bensin har en sprängkåpa, v6 bensin en annan å dieseln en tredje?

kolla om du kan byta endast växellådan, du behåller alltså din sprängkåpa

Andreas_B
Nybörjare
Kontakt:

Inlägg av Andreas_B » sön jun 14, 2009 12:49

hej.

hmm oki.. för ja har en 86 lr (reservdels bil) va det är för nå å på den sitter startmotorn på felsida.. min sitter höger (passagerar sidan).
bilen min står på en mekonomen verkstad å han där pröva å släppa på sprängkåpan men då följa hela innanmätet med ut en bit innan det tog stopp.. han är inte nån trans expert så han pröva inge mer.''

nån som vet om man bara kan byta sprängkåpan? är det kanske nån lås ring lr nå som "håller i" innanmätet..

tack på förhand.

nån som har koll på i vilka års modeller det sitter olika lådor?
Livsnjutare ibland å på helgerna...

Nilsson_Furuvik
Användare

Inlägg av Nilsson_Furuvik » sön jun 14, 2009 23:12

Tjena vet ju inte så mycket om vad du har för bilar men förutsatt att dom inte är äldre än 86 (85/11) eller nyare än 96 och ingen av dem är en v6a så borde din låda heta FS5W71C och satt i både 2x4 och 4x4 4cyl bensinarna är ganska säker på att den sitter i dieslarna också bara en annan sprängkåpan.
Så det borde gå att byta lådan mellan dina bilar men du kan behöva skifta kåpan. Tror att det enklaste är att plocka ner kåpan och lådan tillsammans för att se hur det sitter ihop tror att det sitter en adapterplatta mellan lådan och kåpan som är skruvad innifrån kåpan, men ja kan ha fel då ja aldrig har haft nere någon låda själv.

Skriv svar