Bilen är tänkt som en Daily Driver och Weekend Warrior i väntan på att chevan ska komma på fötter igen.

Steg 1 blir ju då att komma igenom SBP och dit är det väl lite jobb men det närmar sig. Målet var tidigare ställt till Hägguma men har nu ändrats till Olerum.
Jag körde bilen hem från Åstorp och det gick förhållandevis bra, bromsarna var ganska tveksamma så det var ett jobb som jag visste väntade. När jag så var "tvungen" att ge mig ut på en liten provtur med ungarna och bromsade lätt så nöp vänster bakbroms och jag fick det inte att släppa. De låg på lite lättare när man backade så jag backade de tre kilometrarna hem. Det visade sig att materialet på bromsbackarna hade lossnat och kilat fast sig uppepå hjulcylindern så jag fick kapa bort bromstrumman. Fick en ny av Lennie och passade på att snygga till trummorna

så kom de på plats

bytte ju också cylindern eftersom hela rasket hade gått varmt när jag backade hem. Trots oerhörd försiktighet så fick man en stråle i ansiktet när man skulle lufta

jobbigaste med resan hem var att det var ett stort j*vla hål i ljudämpare. Då jag inte hade nån lust att köpa ny nu eftersom jag inte vet riktigt hur jag kommer att bygga vidare på bilen så blev det till att ta fram svetsen, jag menar den skulle ju ändå fram

den var ändå bitvis fräsch så på med lite färg så den inte rören rostar av så fort, fick också göra nya upphägningar

ramen bakom bakaxeln hade passat bra i Örebro, det var mer eller mindre en hel kexfabrik

så fick göra en del sånna här bitar, typ...

det var ju detta svetsen skulle få göra sitt till, blev hyggligt tycker jag. Det finns visst lite kvar på utsidorna av rambenen jag måste ta hand om ockå

bakre balken fick lite ny plåt också, det blir väl en helt ny balk så småningom men jag tänkte det var bäst att fixa till den lite
Har också hunnit få dit ett av de nya baklysen som var med, istället för dom som sitter monterade i stötfångaren original