avgas problem grand cherokee 94
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
avgas problem grand cherokee 94
var och bes idag. allt gick bra utom alla värden på avgaserna var på tok för höga! co hc lambda och det sista co 2500? allt var på tok för högt.någon som vet vad det lan bero på? den är ny servad med olja,filter,stift,kablar,fördelare,rotor.
sedan gick den upp i kok med.han jag köpte den av sa att topplockspackningen gått men jag tog komp prov och alla cyl låg mellan 8-10kg(kan varit lite otätt med komp provaren)
kollade termostaten och den låg i delar i toppen så jag trodde att det var den. jag körde 4 mil innan den började koka.
kan ngn del av termostaten åkt med runt i i vattenpumpen? kan kylet vara tätt?kan det vara katten som säckat ihop så värdena och tempraturen blir kalle anka?
tacksam för tips och råd =)
sedan gick den upp i kok med.han jag köpte den av sa att topplockspackningen gått men jag tog komp prov och alla cyl låg mellan 8-10kg(kan varit lite otätt med komp provaren)
kollade termostaten och den låg i delar i toppen så jag trodde att det var den. jag körde 4 mil innan den började koka.
kan ngn del av termostaten åkt med runt i i vattenpumpen? kan kylet vara tätt?kan det vara katten som säckat ihop så värdena och tempraturen blir kalle anka?
tacksam för tips och råd =)
roligast är att driva med alla =)
4x4

4x4

-
- Guru