Hej, jag står med olje lekarge på min cherokee 91a, så jag löpte Haynes repair manual, för i den står ju det mesta, Visst det fanns sprängs skisser på i stort sätt allt, manuella lådan , fördelningslådan, men inte på automatlådorna sad.gif sad.gif
Hur och vart får man tag i sprängskissen till automatlådorna ?
Jag har en 91a och enligt flera jag talat med så stämmer inte eldragning mm från tidigare modeller på just 91orna , då de bytte elsystem, givares plaseringar mm på 91 årmodel.
vilket av vad jag förstått gör att jag inte kan sätta i en tex 90 årsmodels låda i min 91a, utan måste ha en 91 eller senare för att det skall fungera med allt elekronik, tex tändnings givaren, powerläger och comfortläget samt att det var några till saker som de räknade upp,
Nu var jag på väg att köpa mej en 90ia för att ta lådan mm från dem, det blir ju billigare att köpa en bil med låda och motor kvar på plats, än att köpa enbart en lös låda till just 91 års model ingen stor skillnad men ändå.
jag blev rekomenderar av flera som syslar med just de växellådorna att leta på en 91 för annars åkte jag på att byta elsystem samt motor också.
Kan detta vara sant, eller är det bara att köpa 90ian och ta lådan från den så passar den bulton och alla el kontakter stämmer ?
Och vart i helskotta får jag tag i en sprängskiss till just automatväxelådorna ? jag har goglat och letad i gamla trådar om växelådor, med varken hittat någon beskrivning varken på jådan eller vad man skall tänka på när man demonterar samt monterar lådorna
MVH H.Hansen
> Sprängskisser till Automatlådan på Cerokee 88-91,
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
> Sprängskisser till Automatlådan på Cerokee 88-91,
REO M621 "M35A2" 68a Multifuel
Jeep Grand Cherokee 96a ZJ. 4,0 L Bensin
Jeep Grand Cherokee 95a ZJ 4,0 L Bensin
Jeep Cherokee 96a XJ 2,5 td
H.Hansen
H.Hansen
-
- Forumräv
vilken låda har du ?? jag har boken till bla tf727 som fanns till v8 orna
gå in på transmisson guiden
den heter så här automatic transmission service group
lika med ATSG obs desa böcker kostar lite ska tilläggas jag betalade hem till mej 635.-
kan säga ATT ALL INFO e i denna boken precis allt du behöver veta så lycka till
hasse m jeep chief bigboy 83
gå in på transmisson guiden
den heter så här automatic transmission service group
lika med ATSG obs desa böcker kostar lite ska tilläggas jag betalade hem till mej 635.-
kan säga ATT ALL INFO e i denna boken precis allt du behöver veta så lycka till
hasse m jeep chief bigboy 83

livet börjar med en cheerokee chief
snart e den 16"hög
snart e den 16"hög
Det sitter en Aisin Warner-4 i Cherokee. Den här manualen har en del godis tror jag:
http://jeep.zerok.ru/files/XJ1984-1991/aw4.pdf
kolla även här:
http://jeep.zerok.ru/index.php?page=XJ1984-1991
//Jocke
http://jeep.zerok.ru/files/XJ1984-1991/aw4.pdf
kolla även här:
http://jeep.zerok.ru/index.php?page=XJ1984-1991
//Jocke
Tackar så hemskt mycket, nu har jag lite mer kött på bena och har en liten aning om hur de ser ut invändigt
Att få ner lådorna är väl inte det största problemet, renovering och att få upp dem på plats ute i blå hallen och 15 cm djupt med gårdsgrus lämpar sej ju inte för att dra in lådorna med domkraft och lyfta den på plats, några plyfaskivor och en snäll kamrat kanske gör att det går lite lättare
Tycker att det är väldigt synd att det inte verkar fungera med en tex årmodel 90 sin låda på en 91a, men det är ju klart att det behövs uppdateringar även på växellådorna, de gjorde ju om en hel del både med motor och lådan samt elsystemet till 91an årsmodel.
Om jag har fattar rätt och absålut vill ha en 90ias låda är jag tvungen att även byta motor samt stora delar av elsystemet för att jag skall få bilen att fungera igen, och då mister jag de extra ca 15 hk de pressat ur 91ans motor

Att få ner lådorna är väl inte det största problemet, renovering och att få upp dem på plats ute i blå hallen och 15 cm djupt med gårdsgrus lämpar sej ju inte för att dra in lådorna med domkraft och lyfta den på plats, några plyfaskivor och en snäll kamrat kanske gör att det går lite lättare

Tycker att det är väldigt synd att det inte verkar fungera med en tex årmodel 90 sin låda på en 91a, men det är ju klart att det behövs uppdateringar även på växellådorna, de gjorde ju om en hel del både med motor och lådan samt elsystemet till 91an årsmodel.

Om jag har fattar rätt och absålut vill ha en 90ias låda är jag tvungen att även byta motor samt stora delar av elsystemet för att jag skall få bilen att fungera igen, och då mister jag de extra ca 15 hk de pressat ur 91ans motor

REO M621 "M35A2" 68a Multifuel
H.Hansen
H.Hansen