nu har han lyckats igen
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
nu har han lyckats igen
nu har han lyckats igen peter öjeskog .han har utnyttgatt öknas körområde för mycket så han får inga tillstånd mer där.Utnyttgar han fler körområden på sammavis kan han vara ett hot mot oss andra som vill söka offroad träffar med jeepar. en som har varit med länge. mvh lasse
Jo, jag läste det på terrängbil.net
Men var det inte så att länstyrelsen ansåg att det inte gick att köra på den typen av tillstånd som fanns- dvs. terrängkörningsutbildning? Den typen av tillstånd kan bara ges vid enstaka tillfällen. Handläggaren på länstyrelsen ville väl att dom skulle ansöka om att göra om området till motorstadion för att på så sätt kunna få ett permanent tillstånd för körning på området. Hur det sen har gått vet jag inte, det har inte skrivits något mer i frågan där. Men OM det stämmer så vill jag påstå att det finns en handläggare som faktiskt försöker hjälpa till för att verksamheten ska kunna fungera på ett bra sätt.
SKREV OBELIX
Men var det inte så att länstyrelsen ansåg att det inte gick att köra på den typen av tillstånd som fanns- dvs. terrängkörningsutbildning? Den typen av tillstånd kan bara ges vid enstaka tillfällen. Handläggaren på länstyrelsen ville väl att dom skulle ansöka om att göra om området till motorstadion för att på så sätt kunna få ett permanent tillstånd för körning på området. Hur det sen har gått vet jag inte, det har inte skrivits något mer i frågan där. Men OM det stämmer så vill jag påstå att det finns en handläggare som faktiskt försöker hjälpa till för att verksamheten ska kunna fungera på ett bra sätt.
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Var väl ingen som blev förvånad....
Jo förresten. Att han faktiskt sökt tillstånd för att tjäna peng.... , eh förlåt, köra på Ökna.
Finns ju en del exempel där han ställt till ett helvete både för markägare, företag och lokala klubbar med sitt pengakåta beteende...
Nä.
Det bästa för offroad-Sverige är att bojkotta Öjerskog...
// Lasse
"Som privatperson"
All 4 wheels must participate, lock up your axles.
Jo förresten. Att han faktiskt sökt tillstånd för att tjäna peng.... , eh förlåt, köra på Ökna.
Finns ju en del exempel där han ställt till ett helvete både för markägare, företag och lokala klubbar med sitt pengakåta beteende...
Nä.
Det bästa för offroad-Sverige är att bojkotta Öjerskog...
// Lasse
"Som privatperson"
All 4 wheels must participate, lock up your axles.
Ursäkta men har inte varit med i svängen tillräckligt länge för att veta vem den beryktade Peter Öjeskog är.
Har bara hört hans namn i lösa sammanhang men har ändå fått en klar bild om vad folk tycker om honom men aldrig fått någon kläm på vem han är.
Någon som kan dra det lite kort och försöka vara lite opartisk
??
Har bara hört hans namn i lösa sammanhang men har ändå fått en klar bild om vad folk tycker om honom men aldrig fått någon kläm på vem han är.
Någon som kan dra det lite kort och försöka vara lite opartisk

Här:Marcus A skrev:Någon som kan dra det lite kort och försöka vara lite opartisk??
http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... d=10043887
Jeep GC -97 | Rosa Rattmuff (Hello Kitty)
Ja, vad ska man svara på det? en motorjournalist som som har jobbat för offroadhobbyn i många år och varit chefsredaktör för tidningen
"4 WHEEL DRIVE" eller ÄR kanske, har ingen koll faktiskt. Öjerskog har hållit på sedan -80 talet och gjort reportage runt om i Sverige på olika offroadträffar. Han kommer från Karlskrona. Sedan 1997 arrangerar han SWEDEN OFFROAD TOUR som går genom hela landet i början på Juli varje år. Finns att läsa om på www.swedenoffroad.com
Han har ibland blivit starkt kritiserad för att ordna träffar, så kallade Terräng Touringar runt om i landet på olika områden. Ibland har det varit tveksamt om det funnits tillstånd och gällande dispenser från terrängkörningslagen på dessa träffar. Men det som mest retat folk är att han ordnat träffar på militärens marker och tagit betalt för det. För militären lånar gärna ut sin mark, under förutsättning att inte någon lånar den "för egen vinnings skull" När det stod klart att Öjerskog tog betalt så blev det tvärstopp att köra på dessa områden då det gick stick i stäv med militärens policy angående deras mark. Och har jag förstått rätt så har detta även påverkat andra verksamheter som vanligtvis har gått på militärens mark också, orienteringstävlingar bland annat.
Men många uppskattar det jobb han gör också. Att gång efter gång ordna körtillfällen så vem som helst kan komma med sin bil och köra i terrängen. Det kostar i regel 300 Kr att delta en dag på Touringen, sen kommer camping kostnaden uppe på det! Vilket jag har ifrågasatt till honom personligen- dock utan vidare kommentar från honom.
Vet inte om det var så objektivt- men lite fakta och vad som sägs inom offroadkretsar om Peter Öjerskog.
SKREV OBELIX
"4 WHEEL DRIVE" eller ÄR kanske, har ingen koll faktiskt. Öjerskog har hållit på sedan -80 talet och gjort reportage runt om i Sverige på olika offroadträffar. Han kommer från Karlskrona. Sedan 1997 arrangerar han SWEDEN OFFROAD TOUR som går genom hela landet i början på Juli varje år. Finns att läsa om på www.swedenoffroad.com
Han har ibland blivit starkt kritiserad för att ordna träffar, så kallade Terräng Touringar runt om i landet på olika områden. Ibland har det varit tveksamt om det funnits tillstånd och gällande dispenser från terrängkörningslagen på dessa träffar. Men det som mest retat folk är att han ordnat träffar på militärens marker och tagit betalt för det. För militären lånar gärna ut sin mark, under förutsättning att inte någon lånar den "för egen vinnings skull" När det stod klart att Öjerskog tog betalt så blev det tvärstopp att köra på dessa områden då det gick stick i stäv med militärens policy angående deras mark. Och har jag förstått rätt så har detta även påverkat andra verksamheter som vanligtvis har gått på militärens mark också, orienteringstävlingar bland annat.
Men många uppskattar det jobb han gör också. Att gång efter gång ordna körtillfällen så vem som helst kan komma med sin bil och köra i terrängen. Det kostar i regel 300 Kr att delta en dag på Touringen, sen kommer camping kostnaden uppe på det! Vilket jag har ifrågasatt till honom personligen- dock utan vidare kommentar från honom.
Vet inte om det var så objektivt- men lite fakta och vad som sägs inom offroadkretsar om Peter Öjerskog.
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Peter har bland annat lyckats med bedriften att få militären att sluta med att låna ut mark till terrängkörning (militären gillar inte att privatpersoner tjänar pengar på deras grejer), gått bakom ryggen på en del klubbar för att få tillgång till deras områden, ljugit för markägare om hur många som ska komma på träffen, lämnat träffen han har ansvar för och lämnat förare kvar på området, startat hemsidan http://www.stoppafartkamerorna.nu/ där han påstår att kamerorna orsakar cancer och att staten ska montera kameror i våra sovrum, vägrat eller inte kunnat visa upp nödvändiga tillstånd trots att deltagare begärt detta, vägrat eller "glömt" att ge kvitto till företag som deltagit på hans träffar/utbildningar, mm, mm......
I ärlighetens namn så har han gjort en del bra också.
SOT är ju berömt över större delen av Europa, han har gett många en chans att prova på terrängkörning och gett dom en liten enkel utbildning, gett en del riktiga och korrekta råd om hur man ska wincha.
I ärlighetens namn så har han gjort en del bra också.
SOT är ju berömt över större delen av Europa, han har gett många en chans att prova på terrängkörning och gett dom en liten enkel utbildning, gett en del riktiga och korrekta råd om hur man ska wincha.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
inte så jag menade, tycker att det é skit bra att folk försöker fixa träffar och de ska dom ha beröm för men när han har varit på tapeten så många ggr tidigare och endå fortsätter att tjäna pengar på träffarna och att inte vara ärlig mot klubbar och företag så tycker jag inte att det är lika okej längre.
076-2413629
bygger toyota lj70 me tgb11 portaler - "Portal cruiser"
15-39,5-15 TSL på 11" breda bead-lock fälgar
bygger toyota lj70 me tgb11 portaler - "Portal cruiser"
15-39,5-15 TSL på 11" breda bead-lock fälgar
Inget som du vet nåt om 50% till han 50% klubben.Vad gör du ???? Medans han jobbar i hela sverige utan honom blir det inget åka.
Tänk lite nu.När ska du ordna nåt. Som detta de kan du inte,Så låt han hålla på nu med sin grej,se själv.Å det kommer folkjämt.
Stor enloge för Peter.När du läser detta Peter sträck på dig,Tack
KALENDER 2009
24/1 TT Rosersberg-Stockholm
25/1 TT Sandlycke-Strängnäs
7/2 TT Ökna-Vetlanda
8/2 TT Vånga-Kristianstad
28/2 TT Brändåsen-Kumla
1/3 TT Björnhyttan-Ludvika
7/3 TT Rosersberg-Stockholm
8/3 TT Sandlycke-Strängnäs
14/3 TT Storskogen-Oskarshamn
28/3 TT Boasjö-Karlskrona
4/4 TT Rosersberg-Stockholm
5/4 TT Sandlycke-Strängnäs
11/4 TT Ökna-Vetlanda
12/4 TT Vånga-Kristianstad
25/4 TT Brändåsen-Kumla
2/5 TT Olerum-Söderköping
9/5 TT Rosersberg-Stockholm
10/5 TT Sandlycke-Strängnäs
31/5 TT Vånga-Kristianstad
6/6 TT Ökna-Vetlanda
13/6 TT Rosersberg-Stockholm
14/6 TT Sandlycke-Strängnäs
8/8 TT Sandlycke-Strängnäs
9/8 TT Rosersberg-Stockholm
30/8 TT Vånga-Kristianstad
5/9 TT Brändåsen-Kumla
6/9 TT Häradshammar-Norrköping
19/9 TT Storskogen-Oskarshamn
26/9 TT Sandlycke-Strängnäs
27/9 TT Rosersberg-Stockholm
INSTÄLLD! 3/10 TT Ökna-Vetlanda
4/10 TT Vånga-Kristianstad
10/10 TT Boasjö-Karlskrona
24/10 TT Sandlycke-Strängnäs
25/10 TT Rosersberg-Stockholm
31/10 TT Brändåsen-Kumla
1/11 TT Björnhyttan-Ludvika
8/11 TT Vånga-Kristianstad
INSTÄLLD! 14/11 TT Ökna-Vetlanda
15/11 TT Häradshammar-Norrköping
28/11 TT Sandlycke-Strängnäs
29/11 TT Rosersberg-Stockholm
Tänk lite nu.När ska du ordna nåt. Som detta de kan du inte,Så låt han hålla på nu med sin grej,se själv.Å det kommer folkjämt.
Stor enloge för Peter.När du läser detta Peter sträck på dig,Tack
KALENDER 2009
24/1 TT Rosersberg-Stockholm
25/1 TT Sandlycke-Strängnäs
7/2 TT Ökna-Vetlanda
8/2 TT Vånga-Kristianstad
28/2 TT Brändåsen-Kumla
1/3 TT Björnhyttan-Ludvika
7/3 TT Rosersberg-Stockholm
8/3 TT Sandlycke-Strängnäs
14/3 TT Storskogen-Oskarshamn
28/3 TT Boasjö-Karlskrona
4/4 TT Rosersberg-Stockholm
5/4 TT Sandlycke-Strängnäs
11/4 TT Ökna-Vetlanda
12/4 TT Vånga-Kristianstad
25/4 TT Brändåsen-Kumla
2/5 TT Olerum-Söderköping
9/5 TT Rosersberg-Stockholm
10/5 TT Sandlycke-Strängnäs
31/5 TT Vånga-Kristianstad
6/6 TT Ökna-Vetlanda
13/6 TT Rosersberg-Stockholm
14/6 TT Sandlycke-Strängnäs
8/8 TT Sandlycke-Strängnäs
9/8 TT Rosersberg-Stockholm
30/8 TT Vånga-Kristianstad
5/9 TT Brändåsen-Kumla
6/9 TT Häradshammar-Norrköping
19/9 TT Storskogen-Oskarshamn
26/9 TT Sandlycke-Strängnäs
27/9 TT Rosersberg-Stockholm
INSTÄLLD! 3/10 TT Ökna-Vetlanda
4/10 TT Vånga-Kristianstad
10/10 TT Boasjö-Karlskrona
24/10 TT Sandlycke-Strängnäs
25/10 TT Rosersberg-Stockholm
31/10 TT Brändåsen-Kumla
1/11 TT Björnhyttan-Ludvika
8/11 TT Vånga-Kristianstad
INSTÄLLD! 14/11 TT Ökna-Vetlanda
15/11 TT Häradshammar-Norrköping
28/11 TT Sandlycke-Strängnäs
29/11 TT Rosersberg-Stockholm
-
- Veteran
Om det är så att han lyckats med att militären slutat låna ut områderna så kan man ju inte förvänta sig att man är omtyckt överallt 

Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Varför det???4x4 skrev:Låt han va...
Ungefär sisådär en 100 gånger mer än du...4x4 skrev:Vad gör ni själva då inte ett ski,,,,?
Mig veterligen har han inte anordnat en enda tävling dom senaste 10 åren, och dom gånger jag varit på träff så har det INTE varit Peters arrangemang, utom vid två tillfällen. En gång var Skillingaryd 2001 när BaZuki bildades och en gång i Vånga (där Peter vägrade/inte kunde visa upp tillstånden trots att han är skyldig att göra det)...4x4 skrev:Utan honom skulle du ni inte kunna åka någonstans eller bli med i hans repotage för de gillar ni.
Och hans fjantiga reportage bryr jag mig inte om....
Jodå...4x4 skrev:Att folk måste klaga på andra har ni inge liv.
Han vill tjäna pengar. Åkandet skiter han i....4x4 skrev:PETER KAN ÅH VILL ÅKA JEEP INTE GNÄLLA
Och det var hemsk vad du går på när sanningen om din GUD avslöjas....
Du har inte funderat på att skaffa dig ett liv?
// Lasse