jag gjorde iordning och har kört med sen i våras så följde även en andra med av bara farten. Denna har nu bara stått stilla och jag har inte rört en skruv på den fram tills början på oktober. Det är en C202HT -79 utan winch, som så småningom ska bli sexhjulsdriven! Jag vet att Volvo byggde nån/några i ett försök, men mig veterligen har det aldrig sålts eller använts någon 6x6 valp varken civilt eller i försvaret, mer än i försökstadiet.
I början på oktober började jag iaf med att lyfta av karossen:

Sen var det väldigt enkelt att lyfta ur motor och drivlina, så det gjordes rackans fort!

Sen blev det till och skjutsa in ramen i verkstan och bygga en tillfällig ställning till bakänden.

Letade rätt på lite bakaxlar at skruva isär och undersöka skicket på.

Det visade sig att båda två faktiskt var mer eller mindre skrot inuti =(

Lite stort lagerspel för mitt tycke!

Men jag har en framaxel till liggandes som skruvades ner och där visade sig iaf pinjong och kronhjul var fräscht, däremot är resten i framaxeln skrot!
Så summa summarum så behöver jag en uppsättning pinjongdrev och kronhjul för att få ihop mina 2 bakaxlar komplett igen! Så är det någon som ruvar på antingen fram eller bakaxel med 6.17:1 i utväxling så hojta till! Är endast de till C202 som funkar då gammelvalpen har 5.38 i utväxling...
Fortsättningen följdes av att ramen rullades ut en runda för att spolas rent inuti.. Fanns mkt skit i balkarna!

Passade på att kapa rent lite skit som skulle komma att vara i vägen senare för kommande drivlina och hjulupphängning, så vakumtanken och de gamla bladfjäderfästerna fick stryka med!

Vidare har jag letat runt lite här och där efter en lämplig bussning att bygga upphängningarna till de båda bakaxlarna (och även framaxeln så småningom) och hittade denna goingen! Det är bakre länkarmsinfästning fram på golf och caddy. Stabil i drag och tryckriktningen och väldigt enkel att vrida/vinkla på! Hyffsat billig dessutom!