SJUKT IDIOTISKT!!!

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Wild_Devil
Guru

SJUKT IDIOTISKT!!!

Inlägg av Wild_Devil » tis jan 05, 2010 1:38

Köping har lyckats igen!!

Nya bestämmelser för föräldrar som har separerat med delad vårdnad av barnen inom samma kommun....

Köpings kommun är nämligen så "roliga!" att även OM vårdnaden är delad mellan föräldrarna och man har barnen olika veckor tex Mån-Sön med olika dagisbehov/dagistider så TVINGAR kommunen den föräldern som är arbetslös att ta hand om barnen även den veckan han inte har barnen och man får MAX ha barnen 15Tim/V på dagis...a 3 tim /dagen mellan kl08,30 till kl 11,30 så att dom inte skall vara i vägen då dom andra barnen käkar frukost + lunch!!! :-O :-O
Sjuk va!! :-( :-( :-(

Så då tex då det är mammans arb vecka och att hon skall ha barnen och pappan är arbetslös så blir följande..Mamman väcker barn,åka till pappan å ta hej då till mamman..äta frukost hos pappan och vara där 1-2 tim..åka till dagis och ta hej då till pappan..hämtas på dagis och säga hej då till alla barn+fröknar där...hem och äta hos pappan och vara där 3-4 tim och sen hämtar mamman dom och då blir det att säga hej då till pappan för den dagen..
SJUKT!!!! HURFAAAAN STYR OCH TÄNKER POLITIKERNA!!!???!!!
Konstigt det blir Psykfall i samhället!! *asarg*

/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..

Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3.. ;)

Roger Patrol
Guru

Inlägg av Roger Patrol » tis jan 05, 2010 8:28

men har du inte förstått... :?
Sverige är till för att politiker å invandrare ska ha det bra...
vi andra ska bara betala å rätta oss efter överhögheten :evil:
Fy fan!!! jag lider med dig,
det sitter folk i bryssel med närmare 300000:- i månaden å jag som sjuk får 130000 på ett år!!

Finnpower
Veteran

Inlägg av Finnpower » tis jan 05, 2010 8:30

Enligt F-kassan så måste en förälder som har barnen varannan helg och det understiger 8 mil hämta och lämna oavsett.
Jag var utan körkort och exet bodde där det ej fanns bussförbindelse och hon hade körkort.
Jag hade 2.5 mil till stan och hon hade 1 mil till stan.Hade hon kommit in till stan med barnen så hade jag löst det hela smidigt men hon vägrade och höll hårt på att det var mitt ansvar.
Så jag fick ha kompisar att köra mig. Det roligaste var att hon kunde köra efter oss in till stan för att handla...
Vi har delad vårdnad och f-kassans regler är helt sjuka när det umgängesföräldrar.
Så inget förvånar mig.
Om ett ex vill göra saker osmidiga så är det fritt fram...
Nu är dom barnen så stora så dom klarar sig själva men då var det ett stort problem för mig.
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...

Roger Patrol
Guru

Inlägg av Roger Patrol » tis jan 05, 2010 8:46

Finnpower skrev:Enligt F-kassan så måste en förälder som har barnen varannan helg och det understiger 8 mil hämta och lämna oavsett.
Jag var utan körkort och exet bodde där det ej fanns bussförbindelse och hon hade körkort.
Jag hade 2.5 mil till stan och hon hade 1 mil till stan.Hade hon kommit in till stan med barnen så hade jag löst det hela smidigt men hon vägrade och höll hårt på att det var mitt ansvar.
Så jag fick ha kompisar att köra mig. Det roligaste var att hon kunde köra efter oss in till stan för att handla...
Vi har delad vårdnad och f-kassans regler är helt sjuka när det umgängesföräldrar.
Så inget förvånar mig.
Nu är dom barnen så stora så dom klarar sig själva men då var det ett stort problem för mig.
ja vad fröken X kan hitta på skulle man kunna knäcka hela datasystemet med...
dom kan ju nästan vara värre en politiker :evil:

skogsvild
Veteran

Inlägg av skogsvild » tis jan 05, 2010 8:48

det där med max 15/tim i veckan på dagis gäller överallt i sverige om nån av föräldrarna är arbetslös och går hemma.

MEN man kan fördela de där 15 timmarna hur man vill över veckan :D

tex så kan du ha barnet på dagis 3 dagar i veckan från 08:00-13:00 osv.

Det är helt sjuka regler man undrar ifall politikerna som bestämmt dessa själva har barn och ifall de glömt hur de var själva som barn.
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck 8) *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden :)

Finnpower
Veteran

Inlägg av Finnpower » tis jan 05, 2010 8:53

skogsvild skrev:det där med max 15/tim i veckan på dagis gäller överallt i sverige om nån av föräldrarna är arbetslös och går hemma.

Det är helt sjuka regler man undrar ifall politikerna som bestämmt dessa själva har barn och ifall de glömt hur de var själva som barn.
Men om föräldarana ej är sammanboende låter det ju ganska sjukt.
Om nu den enaföäldern skull bo lite längre bort så blir ju detta helt absurt.
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...

Roger Patrol
Guru

Inlägg av Roger Patrol » tis jan 05, 2010 9:27

Finnpower skrev:
skogsvild skrev:det där med max 15/tim i veckan på dagis gäller överallt i sverige om nån av föräldrarna är arbetslös och går hemma.

Men om föräldarana ej är sammanboende låter det ju ganska sjukt.
Om nu den enaföäldern skull bo lite längre bort så blir ju detta helt absurt.
när mina knoddar var små fick jag INTE välja när dom skulle vara på dagis.....
men det är säker olika komuner hur dom bestämmer

kenny_69
Veteran

Inlägg av kenny_69 » tis jan 05, 2010 10:34

Roger Patrol skrev:
det sitter folk i bryssel med närmare 300000:- i månaden å jag som sjuk får 130000 på ett år!!
Hmm vad är det för fel på dej?? Trodde jag inte du var "sån".. har fått för mej att du var typ lasbilchaffis eller nått men ack så fel man har i bland

Wild_Devil
Guru

Inlägg av Wild_Devil » tis jan 05, 2010 11:10

Nopp..man har inte "rätten" här att lägga Schemat själv utan var tidigare fram till nyåret hänvisade till 3dagar i veckan enl deras schema och nu så är det bara 3tim per dag dock ej på Frukost eller middagstid.Sådet blir "påtvingat" att ta mellan frukost och lunchen då..

/R

Timmy
Användare

Inlägg av Timmy » tis jan 05, 2010 11:12

Det låter ju helt konstigt det är tur att man inte bor där då

Wild_Devil
Guru

Inlägg av Wild_Devil » tis jan 05, 2010 11:13

Finnpower skrev:Enligt F-kassan så måste en förälder som har barnen varannan helg och det understiger 8 mil hämta och lämna oavsett.
Så inget förvånar mig.
Det där som kallas för att tänka på barnens bästa!!??!!
HUR kan man som förälder använda barnen som tillhygge och vapen!!??!!
Dessa borde ju vara straffbara enl Lagen!!
/R

Roger Patrol
Guru

Inlägg av Roger Patrol » tis jan 05, 2010 11:19

kenny_69 skrev:
Roger Patrol skrev:
Hmm vad är det för fel på dej?? Trodde jag inte du var "sån".. har fått för mej att du var typ lasbilchaffis eller nått men ack så fel man har i bland
:roll: vet inte riktigt vad du menar men...om du menar jag har slitit ut mig i arbetet + div skador :shock: JA..jag är sjuk...eller utsliten :x

skogsvild
Veteran

Inlägg av skogsvild » tis jan 05, 2010 12:05

ok det verkar vara olika från komun till komun om man får välja tider eller ej.

och om man är särboende är det väldigt fel att "tvinga" på den arbetslöse denna situation.

Tycker synd om barnet oxå som måste slussas hit och dit.
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck 8) *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden :)

Skriv svar