Sida 1 av 1
nått att tanka på vid höjning??
Postat: tor jan 07, 2010 17:41
av blazer
hej!!tänkte kolla om nån vet om ja behöver ändra nått vid 3tums blockhöjning på min blazer77a??tex bromsslangar mm??tack på förhand
Postat: tor jan 07, 2010 19:50
av volvojonas
Flyttade till rätt avd.
// Jonas
Postat: tor jan 07, 2010 21:54
av henke_99
Ska bilen rulla på vägen? Då rekommenderar jag inte att du sätter klossar på framaxeln. Längre bromsslangar är inte fel, går ju att köpa hos exempelvis hydroscand i "egen" längd. Styrstaget kan få felaktig vinkel o då behövs en annan styrarm. Längre dämpare kan vara bra oxå. I övrigt är det nog inget mer.
Postat: tor jan 07, 2010 22:01
av Spjutet
Japp
Jag vet va du behöver göra..
Du måste ha
STÖRRE DÄCK
/ Spjutet (Fd gummigubbe)
Postat: fre jan 08, 2010 20:09
av blazer
henke_99 skrev:Ska bilen rulla på vägen? Då rekommenderar jag inte att du sätter klossar på framaxeln. Längre bromsslangar är inte fel, går ju att köpa hos exempelvis hydroscand i "egen" längd. Styrstaget kan få felaktig vinkel o då behövs en annan styrarm. Längre dämpare kan vara bra oxå. I övrigt är det nog inget mer.
Den rullar både på o offroad

okej bra att veta för hade tänkt mig höja 6tum 3 på block och 3 på karossen och lite större däck på den har 33or på nu men fick fina mud king 35or te ett bra pris tänkte att de hade blitt bra då men e kanske heltute o cyklar???

Postat: fre jan 08, 2010 20:38
av henke_99
Ska du ha 35:or så skulle jag nog rekommendera att du köper ett 4" höjningskit till fjädringen om du har råd. Det räcker med 4", kanske kan behöva justera lite skärmkanter fram. Vill du så kan du ju ta ett 6" kit istället. Summit Racing har kit där det mesta ingår (bromsslangar brukar man få fixa/köpa själv) Kika
här (länk) så ser du lite olika märken och höjder. Ska man inte höja mer men ändå ge sig på fjädringen är det ju enklare o bara höja där, så slipper man problemet med fastrostade karossskruvar o sånt...
Har sett en här på forumet som tar hem containrar till sverige (testa att söka), så går det att få ner fraktkostnaden en hel del.
ok
Postat: lör jan 09, 2010 11:30
av blazer
henke_99 skrev:Ska du ha 35:or så skulle jag nog rekommendera att du köper ett 4" höjningskit till fjädringen om du har råd. Det räcker med 4", kanske kan behöva justera lite skärmkanter fram. Vill du så kan du ju ta ett 6" kit istället. Summit Racing har kit där det mesta ingår (bromsslangar brukar man få fixa/köpa själv) Kika
här (länk) så ser du lite olika märken och höjder. Ska man inte höja mer men ändå ge sig på fjädringen är det ju enklare o bara höja där, så slipper man problemet med fastrostade karossskruvar o sånt...
Har sett en här på forumet som tar hem containrar till sverige (testa att söka), så går det att få ner fraktkostnaden en hel del.
Okej tack för informationen o visat intresse!!!

Postat: lör jan 09, 2010 11:53
av henke_99
Just det ja, för lite inspiration.... Här är ett par bilder på min blazer med 6" höjning och 36" däck.

Postat: lör jan 09, 2010 12:07
av Lightbringer
Blazer 77,a med 4" höjning och 33" däck.
Blazer 77,a med 4" höjning och 35" däck.
Höjer du 4" behövs längre bromsslangar fram och bak, förlänga bakre kardanaxeln, ny annorlunda styrarm (den som sitter på axeln), nya längre dragarmar (kulbult), längre dämpare.
Köper du en höjningssats får du med styrarmen oftast.
Tror inte du behöver trimma så mycket i skärmarna, eventuellt ta bort nån skarp kant eller så..