höja grand cherokee
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Guru
höja grand cherokee
hur mycket kan jag höja bilen med org länkarmar,å hur gör ni med framaxelvinkel... 3" är det rimligt eller tom max att höja...eller för mycket 

-
- Guru
Gc har spiraler runt om men tror jag skulle rekomendera 2" som maxmacke skrev:vet inte hur det är på GC, men på XJ tycker jag gränsen går vid 2". Har 4,-4,5" och mina är länkarmar är för korta. Tror ZJ och XJ har likadan upphängning.

4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
jo det vet jag, menade fram. Men 2" tror jag med på.4x4power skrev:Gc har spiraler runt om men tror jag skulle rekomendera 2" som maxmacke skrev:vet inte hur det är på GC, men på XJ tycker jag gränsen går vid 2". Har 4,-4,5" och mina är länkarmar är för korta. Tror ZJ och XJ har likadan upphängning.
TGB 13
-
- Guru
det var ju mycket å ingående...jag gör alltid hemmasmide på mina bilar men detta var ju en fingervisningMarcus-84 skrev:http://4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?t=12263

3,5" på min, då blir givetvis vinklarna fel men det fungerar. Bytte kardan fram nyligen till XJ:s eftersom den gamla rasade (som alla säger att den gör med den höjningen...). 31"-hjul får plats, ev. 33 med lite modifiering av karossen.
/Micke
Jeep GC -94 under ombyggnad
#JCS 592
"RESPECT THE ELEMENTS - BUT CHALLENGE THEM"
#JCS 592
-
- Guru
-
- Guru
Hur var din gamla kardan? Med cv knut?offroader skrev:3,5" på min, då blir givetvis vinklarna fel men det fungerar. Bytte kardan fram nyligen till XJ:s eftersom den gamla rasade (som alla säger att den gör med den höjningen...). 31"-hjul får plats, ev. 33 med lite modifiering av karossen.
Ska höja min i vår när det blir lite varmare, men jag har en vanlig och en dubbel knut på min 95:a, har bara sett XJ kardaner på bilder, men de ser lika dana ut som min, så jag undrar, vad är skillnaden mellan en XJ kardan och en ZJ kardan med vanliga (ej CV) knutar?
Har skaffat 3,5" puckar och 31" däck, förlänger krängningshämmarstagen och gör hemma gjorda stötdämparförlängare. Får se hur jag gör med tvärstaget till axeln, ska se om man kan borra om fästet kanske.
Mvh Thomas
-
- Guru
XJ:n har vanlig knut fram, ZJ:n "gummistrut" med knuten inuti (det är den som inte håller).....thomasv skrev: Hur var din gamla kardan? Med cv knut?
Ska höja min i vår när det blir lite varmare, men jag har en vanlig och en dubbel knut på min 95:a, har bara sett XJ kardaner på bilder, men de ser lika dana ut som min, så jag undrar, vad är skillnaden mellan en XJ kardan och en ZJ kardan med vanliga (ej CV) knutar?
/Micke
#JCS 592
#JCS 592
-
- Nybörjare
Jag har en ZJ -98 den är höjd 70mm fram och 60 mm bak - den är höjd med plastpuckar. Jag har även satt på disconnect (löstagbara krängningshämmarstag) fram. Har även stötdämparehöjning fram. Jag trodde jag hade 31 tums hjul men jag har 31,9 tums hjul. Allt är köpt av DRKeller.
Ska ta och byta främre kardan till en Xj - har en med reepzelerknut nu.
Det är en lagom höjning och man tar sig fram väldigt bra.
Ska ta och byta främre kardan till en Xj - har en med reepzelerknut nu.
Det är en lagom höjning och man tar sig fram väldigt bra.