Främsta anledning är att Patrolen har så sjukt rejäla axlar,kardaner mm och så har den ju en riktig diffspärr bak original samt får inte problem me tokbranta bärarmsvinklar när man höjer den... Nog me orsaker!
Efter mycket sneglande på "Roger Patrol" här på forumet - hans Patrol GR LW 2.8TD-91 om man ska va exakt



Dagen efter inköpet

Normalt så skulle man troligtvis nöja sej me en sån här kärra , å bara tvätta å åka... Men störd som man e så rivs bilen ner så mycket d går utan att ramlyfta - för att sedan byggas ihop igen med dom moddar som ja tänkt...
Fem års duktigt lerbadande sätter sina spår och fynd som massor av torkad lera i startmotor o reläer gjordes - så det byttes ut, motorn servades, ny silikon-insugsslang, nytt luftfilter, termostat, lite kabelstam byttes ut, svetsjobb gjordes i motorrum mm
Däcken o fälgar såldes tbax t Roger, Inredning plockades ur o högtrycktvättades. Fram o bakstötis plockades av o fram kom ROST

Efter lite mekande så såg den ut så här..

En reservdelsbil i mkt bra skick inhandlades.. Måste va årets bästa affär! Har haft MASSOR av nytta av den hittills! Förresten, e de nån annan som behöver nåt från den här - tveka inte å fråga...

Stötisarna skulle blästras å pulverlackas samt få vattenskurna schackelfästen i 30mm gods. sen skulle en riktig bula i bakstötisen svetsas.. på gång...

forts följer....