Nissan Patrol GR stridsvagn under ombyggnad...

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Inlägg av K J H » fre jun 25, 2010 11:20

Kanske va lite väl dramatisk, men koppling e dålig o d behövs spacers bak för att inte 37orna ska ta i bärarmarna bak.... Skulle ju kört i brändåsen idag... :(
#patrol-garaget

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Inlägg av K J H » sön jun 27, 2010 22:00

En liten söt Nissan på garageuppfarten ;)
Bild
#patrol-garaget

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Inlägg av BorkJonas » sön jun 27, 2010 22:34

K J H skrev:Kanske va lite väl dramatisk, men koppling e dålig o d behövs spacers bak för att inte 37orna ska ta i bärarmarna bak.... Skulle ju kört i brändåsen idag... :(
Jag har 32mm spacers tillsalu. 1100kr + frakt för 4st.

Mvh// Jonas
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Inlägg av K J H » lör aug 21, 2010 18:40

Jaha, senaste två mån har följande hänt...

Bytt strålkastare igen, höger styrled, packbox främre på fördelnlådan,ett bakre knutkors,ny koppling o nybesiktad... o fortfarande inte en meter i skogen :cry:

Ja på det här sättet lortar jag ju inte ner bilen, o därför går d inte åt nåt bilschampo - d e ju bra:S

Men den e ju fin å titta på iaf när den står hemma på.... asfalten... hmm..
Bild
Bild
#patrol-garaget

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » sön aug 22, 2010 11:28

jadu.....det var ett tag sen den var såå blank å fin...
skitkul med all respons du får här oxå :P

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » sön aug 22, 2010 13:22

Den ser ju helt underbar ut i alla fall! Någon dag lär den hamna i skogen, frivilligt eller inte... :lol:

Mvh
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Inlägg av K J H » fre sep 24, 2010 19:35

SÅLD.... till kille i hedemora! :) Se till å få ut den i skogen nu!! ;) Lycka till!
#patrol-garaget

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » lör okt 16, 2010 0:26

jag har nu sett bilder på den..skitig som faan :lol: så nu går den nog igen :?
hur går det med fjollbilen då :P blir det nått garagerepotage om den här snart

Setharakthe
Nybörjare
Inlägg: 3
Blev medlem: lör okt 16, 2010 16:22
Ort: Långshyttan

Inlägg av Setharakthe » lör okt 16, 2010 16:25

Har sett den in action i säter och den ser verkligen brutal ut och har ett par bilder på kameran därifrån...

Dock knarrar och knackar det ganska duktigt från den... :)

Victor
Beroende
Inlägg: 1065
Blev medlem: lör jul 03, 2010 11:17
Ort: Hedemora

Inlägg av Victor » sön okt 17, 2010 19:24

Kille i Hedemora? :shock: Har man tur kanske man ser den på gatorna då jag bor där! Fin bil ;D

Mecu
Rutinerad
Inlägg: 292
Blev medlem: sön sep 12, 2010 22:23
Ort: Hedemora
Kontakt:

Inlägg av Mecu » mån okt 18, 2010 21:40

Ja som sagt så har Patrolen hamnat hos mig i Hedemora då jag tyckte att det var dags att byta upp sig lite! Jag hade tänkt mig att bygga lite stötfångare mm på någon lämplig bil under vintern, men när jag av en slump hittade denna så behövde jag inte fundera så länge till!
Är väldigt nöjd så här långt, jag gillar både Rogers ombyggnad av den (som är helt i min smak och som jag inte hade gjort bättre själv) och Kalles renovering av den (med lite förfluttet i rekondbranschen så är det lite kul att nu ha terrängbil som ju faktiskt har lack istället för färg, även om det nu tar emot att köra alltför brutalt in bland träd och grenar...)
Det jag saknar är dock bättre vändradie, jag har pratat lite med Roger om det och ska väl få till den aningen bättre senare.

Har nu bytt frihjulsnaven och fördelningslådan som jag fick med bilen så nu "knarrar och knackar", eller smäller snarare, det inte mer! :D
Har också slängt på extraljus inför en nattkörning förrut och plockat i komradio samt fjärr på vinschen. Mer planer finns när jag får tid över i vinter, bla borde min gamla vinsch sitta fint i skuffen eller liknande när jag kollat på hur det blir bäst att göra.

Två bilder från Säter nedan, och där det var mest skitigt den gången (vi gav oss inte ut i träsket då)! Vi har förresten mycket nyfixat på området nu och det går att se när det är körning på Säters MK:s forum, häng gärna på ni som kan!

Bild
Bild

Engman2
Veteran
Inlägg: 1963
Blev medlem: fre sep 24, 2010 8:26
Ort: Borlänge

Inlägg av Engman2 » mån okt 18, 2010 22:39

ska ni köra i säter nu på lördag???
Senast redigerad av Engman2 den tis okt 19, 2010 23:33, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL

Setharakthe
Nybörjare
Inlägg: 3
Blev medlem: lör okt 16, 2010 16:22
Ort: Långshyttan

Inlägg av Setharakthe » tis okt 19, 2010 17:22

Ha ha ja där ser man... sitter i passagerar platsen på suzukin till vänster i bild :)

Trevligt att allt är fixat så man slipper sitta och fundera hur högt det kommer att smälla när det går sönder :) i övrigt är det i mina ögon såhär en offroad bil ska se ut :)

I säter åks det varje helg oftast och ibland oftare då det finns ett par riktigta eldsjälar som ska ha mycket cred för allt arbete det läggs på spåren där... Kan varmt rekomendera att åka dit och prova eller bara titta för det finns mycket att se och massor av spår att köra.

Victor
Beroende
Inlägg: 1065
Blev medlem: lör jul 03, 2010 11:17
Ort: Hedemora

Inlägg av Victor » tis okt 19, 2010 20:23

Skulle vara kul att åka iväg till Säter och prova på, men :rodnar: finns det spår som till och med en original hilux klarar?


Ser du en vit hilux med 3st bosch Big Knick i fronten och 4st extraljus uppe på taket så är det jag som är ute och åker :D

Mecu
Rutinerad
Inlägg: 292
Blev medlem: sön sep 12, 2010 22:23
Ort: Hedemora
Kontakt:

Inlägg av Mecu » ons okt 20, 2010 11:10

Japp, det kom nyligen upp en ny tråd i forumet om att det blir körning på lördag.

Aha, ja då var du nära i bild då!

Det finns bra ställen att köra på i Säter vilken bil och erfarenhet man än har. Om någon vill ha tips och hjälp eller lite körövning till att börja med så kan vi ofta fixa det också. Din Toyota låter inte så svår att känna igen, vi kanske ses tidigare än i Säter då! Jag åker dit minst några timmar på lördag och då ska jag nog prova Patrolen på de nya slingorna ut i träsket!

Skriv svar