Ljusjusterare ?

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

H.Hansen
Rutinerad

Ljusjusterare ?

Inlägg av H.Hansen » sön mar 07, 2010 20:22

Hej jag har precis blivit klar med att montera tillbaka fronten på min XJ 91a efter att ha fixat med kylaren mm
Och under framlysena bakom kofångaren sitter det 2 st elmotorer som är sammankopplade med strålkastar hållarna.
Det ser ut som om det är någon slags justering av lysena, typ att man kan ställa ner dem om man har mycket last i eller en framtung släpvagn bak på kroken.
Om det är det vart ställer man in dem ?
Min engelska är inte 100% bra, och i hynes manual hittar jag inget om dem
Min tyska är 100% dålig så jag hittar inget om det i instruktionsboken heller :rodnar:

När jag ändå kommer i håg, hur fan monterar man fast vinschen på en XJ, kofångaren sitter ju bara med 4 st skit bultar. som det ser ut på min, måste man ju bort med halva fronten och försöka komma in på ramsnoken och bygga så man kan fästa de nya kofångaren man måste bygga där, så sitter det någon vakuumklocka i kofångaren dem flyttar man antagligen till lämpligt ställe då ?

Undrande Hansen :D
REO M621 "M35A2" 68a Multifuel
Jeep Grand Cherokee 96a ZJ. 4,0 L Bensin
Jeep Grand Cherokee 95a ZJ 4,0 L Bensin
Jeep Cherokee 96a XJ 2,5 td
H.Hansen

Lattjolajban
Hemmastadd

Inlägg av Lattjolajban » mån mar 08, 2010 21:21

Sitter en "ratt" med skala för justering av strålkastarna i närheten av rattstången vill jag minnas.
Har för mig att det är på vänster sida.

H.Hansen
Rutinerad

Inlägg av H.Hansen » mån mar 08, 2010 22:44

Ok det sitter något brevid växelspaken, med en 3 gradig skala och vad som ser ut som en lamp symbol ovanför, suddig men kollar man noga ser det så ut, den sitter där sätesvärmar reglagen skall sitta på 92orna.
jag har provat vrida på de olika inställningarna, men lysena står still, det kan ju vara fel på det hela, det är väl mest sannolikt, då de sitter väldigt utsatta bakom kofångaren
REO M621 "M35A2" 68a Multifuel
Jeep Grand Cherokee 96a ZJ. 4,0 L Bensin
Jeep Grand Cherokee 95a ZJ 4,0 L Bensin
Jeep Cherokee 96a XJ 2,5 td
H.Hansen

jeepetorp
Beroende

Inlägg av jeepetorp » tis mar 09, 2010 16:16

Vinschfästena monteras inte i stötfångarfästena. Man monterar nog med nya rejäla doningar direkt mot ramen.
Eller så köper man en helt ny stötfångare med vinschfäste från t.ex. mooser.
Jeep Wrangler Unlimited Sahara -07.
http://jeepetorp.blogg.se

Lattjolajban
Hemmastadd

Inlägg av Lattjolajban » tis mar 09, 2010 18:44

H.Hansen skrev:Ok det sitter något brevid växelspaken, med en 3 gradig skala och vad som ser ut som en lamp symbol ovanför, suddig men kollar man noga ser det så ut, den sitter där sätesvärmar reglagen skall sitta på 92orna.
jag har provat vrida på de olika inställningarna, men lysena står still, det kan ju vara fel på det hela, det är väl mest sannolikt, då de sitter väldigt utsatta bakom kofångaren
Där kan det ha varit ja.
Sannolikheten för att det fungerar är nog ganska liten.

Skriv svar