Förslag på motorvärmare?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
- Kontakt:
Förslag på motorvärmare?
Skulle behöva en motorvärmare till min Grand Cherokee men är helt lost på den marknaden... skulle vilja ha lite förslag på någon bra i mellanklassen prismässigt, alltså ingen skit men heller ingen värsting som kostar skjortan hehe:) 

-
- Veteran
- Kontakt:

Vad är du på jakt efter, en vanlig elektrisk motorvärmare?
Har svårt att tänka mig att det skiljer något större prismässigt på dem.
Det bästa är ju om du kan hitta en blockvärmare som är anpassad för din bil.
Annars så finns det väll nån universal slangvärmare, har aldrig använt den typen.
De flesta brukar rekommendera blockvärmare.
-
- Veteran
- Kontakt:
-
- Forumräv
...
Block värmaren kostar 650:- i defa sedan får man köpa lite kablar beror på hur mycke du vill ha till kolla på en jeep gc med 5,2a slang värmare är inget att satsa på mvh teddy
Ingen kommer ihåg en fegis
Hermod formula monster bil, willys cj2 ,jeep gc 97a
Hermod formula monster bil, willys cj2 ,jeep gc 97a
Slang värmare är bra saker... MEN de måste monteras rätt -så det kan cirkulera (tänk på termostat och kupe-värme-kran) och i ledning som lutar uppåt annars blir det inget bra... de finns i olika storlekar upp till flera kilowatt så nog går det att få värme ur dem.
MEN i vissa bilar får det inte plats -Opel vectra diesel helt hopplös eller så finns det helt enkelt ingen lämplig slang att ansluta i...
MEN i vissa bilar får det inte plats -Opel vectra diesel helt hopplös eller så finns det helt enkelt ingen lämplig slang att ansluta i...