orbitrol fråga??
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
orbitrol fråga??
Hur beter sig en orbitrol med "känsla" (danfoss OSPB 100 OR)
blir det "slag" i ratten eller känner man bara att det blir tyngre att styra om det "tar emot"
Om man kör och släpper ratten går det tillbaks till mitten och bilen går rakt???
Är det nått att satsa på en skogsbil??
blir det "slag" i ratten eller känner man bara att det blir tyngre att styra om det "tar emot"
Om man kör och släpper ratten går det tillbaks till mitten och bilen går rakt???
Är det nått att satsa på en skogsbil??
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck
*SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden

Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden

Att en truck är vinglig är nog främst för att styrhjulen sitter bak...macke skrev:lånar tråden lite och frågar hur det är att köra med orbitrol i typ 70-80km/h? blir det lika vingligt som på en gaffeltruck
http://www.mjsvets.se" onclick="window.open(this.href);return false;
info@mjsvets.se
------------------------
Träsktroll: Såld
Tgb 20 med cheva 350 och TH700r4
38,5x16-16" Mickey Thompson Baja Claw
Tgb 11 -76 Såld
37x14,5-16" Maxxis Creapy Crawler.
Under uppbyggnad...
info@mjsvets.se
------------------------
Träsktroll: Såld
Tgb 20 med cheva 350 och TH700r4
38,5x16-16" Mickey Thompson Baja Claw
Tgb 11 -76 Såld
37x14,5-16" Maxxis Creapy Crawler.
Under uppbyggnad...
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Re: orbitrol fråga??
En OR har känsla, och är delvis "tillbakagående"...skogsvild skrev:Hur beter sig en orbitrol med "känsla" (danfoss OSPB 100 OR)
blir det "slag" i ratten eller känner man bara att det blir tyngre att styra om det "tar emot"
Om man kör och släpper ratten går det tillbaks till mitten och bilen går rakt???
Är det nått att satsa på en skogsbil??
Förklaring på vad beteckningarna betyder nedan...
ON = Öppet center - inte känsla
OR = Öppet center - känsla
LS = Lastkännande - inte känsla
LSR = Lastkännande - känsla
CN = Stängt center - inte känsla
EDIT: Skrev fel på LS, har ändrat.
Senast redigerad av Lasse Suzican den tis apr 06, 2010 21:12, redigerad totalt 1 gånger.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Chockventil finns bara på OSPC-orbitroler (integrerade ventiler) eller om man har en OVPL-block monterat på en OSPB...gnisten83 skrev:Slag är väl inte vanligt men kan komma om chockventilerna öppnar vid en häftig påkörning.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Delvis rätt. Finns två olika LS-system...Mathias T skrev:LS "lastkännande" är inte det att den är anpassad för ett hydralsystem med variabel pump som styrs av en styrsignal ?? dvs bara kallar på olja från pumpen när den behöver den
Lastkännande statisk
Lastkännande statisk styrenheter kräver lastkännande statisk prioriterings-ventil(er) och / eller lastkännande statiskt variabla pumpar . Lastkännande statiska styrsystem har ingen oljeflödet i LS samband då styrenheten är i neutralläge.
Lastkännande dynamisk
Lastkännande dynamisk styrenheter kräver lastkännande dynamiska prioriteringsventil(er) och / eller lastkännande dynamiska variabla pumpar. Lastkännande dynamiska styrsystem har en konstant oljeflödet i LS-anslutningen på styrenheten även om styrningen enheten är i neutralläge.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Japp
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!