Skulle det gå med en större generator??

eller samman koppla två batteri

Eller behöver man köpa ett värsting batteri
verkar som Winchen Tar 350 Ah enligt boken !!
Tacksam för svar!!! Då det är träff nästa helg!!!

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Till en 5hästars motor så är minimum 50mm2, gärna 70mm2 kabel ganska lagom...TR1GG3R skrev:1,5 m långa 25 mm2 tro jag det är ellr 30 mm2rikard.s skrev:hur grova o långa kablar har du till vinchen?
Det är en 12000lbs som trigger har ??? och med de batterierna som är testade så har den dragit med full kraft i ca 1,5 sek. Sedan håller bilen på att dö . sedan stå å gasa å gasa å gasa för att sedan kunna dra i ca 1 till max 2 sek igen ... har aldrig vatt med om detta förut på någon annan bil med winch på då med orginal generator å ett 44 eller 55 batteriChrille_91 skrev:Batteri och generator ska inte vara något problem för jag har haft en 8000lbs vinch på en vitara med 55Ah batteri och 60A generator och de funkade bra bara man inte drog för mycket under längre tid för då fick man stanna och ladda ibland
Borde inte kablarna som följde winchen klara av den !? de borde ju vara anpassade för just den winchen..TR1GG3R skrev:Ok ska byta batteri och sedan grövre kablar som Lasse sa kör på 70mm2 sen ska de väl fungera hoppas jag
Kasst batteri! garanterat om inte nån polsko är kass,mät spänningen på batteripolerna när du belastar winchen.Suzuki mannen skrev:Det är en 12000lbs som trigger har ??? och med de batterierna som är testade så har den dragit med full kraft i ca 1,5 sek. Sedan håller bilen på att dö . sedan stå å gasa å gasa å gasa för att sedan kunna dra i ca 1 till max 2 sek igen ... har aldrig vatt med om detta förut på någon annan bil med winch på då med orginal generator å ett 44 eller 55 batteriChrille_91 skrev:Batteri och generator ska inte vara något problem för jag har haft en 8000lbs vinch på en vitara med 55Ah batteri och 60A generator och de funkade bra bara man inte drog för mycket under längre tid för då fick man stanna och ladda ibland
Kan det vara att batterierna e lite halv taskiga .eller att du kopplat lite lustigt ???