imponerad

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

nutte
Hemmastadd

imponerad

Inlägg av nutte » ons jul 07, 2010 6:22

Ja är helt klart impad över er på denna sidan som plöjjer ner tid å bygger sketafina bilar här på sidan, jag skulle själv vilja.. Men vart får ni slantarna ifrån? å tiden till att bygga å dessutom sitta här?;) ja menar nån måste ju ha familj å hus osv åxå?

Själv får ja fasen inte tid till å gå ut i garaget knappt:(... så tips hur man gör efterlyses?;)
Terrano V6 -91

jonte 4x4
Rutinerad

Inlägg av jonte 4x4 » ons jul 07, 2010 7:09

jobba på dagarna, bygg bil på nätterna. sova får man göra nån annan gång :)
076-2413629

bygger toyota lj70 me tgb11 portaler - "Portal cruiser"

15-39,5-15 TSL på 11" breda bead-lock fälgar

Bork_Örjan
Forumräv

Inlägg av Bork_Örjan » ons jul 07, 2010 8:31

En annan sak man kan göra är att vara inne här via mobilen när man jobbar osv :lol:
Pajero shogun 3,5 -96 karosshöjd och snorkel fortfarande under modifiering :-)

beelzebubs
Veteran
Kontakt:

Inlägg av beelzebubs » ons jul 07, 2010 11:29

Allt handlar väll om prioriteringar.
Hela livet är väll en prioritering.

För min egen del så hänger jag här en stund, försöker spana in det som är mest intressant sedan så får man försöka fixa lite med kåken och sedan iväg och jobba en stund framåt kvälls kanten.

Bilen är avställt i väntan på mer tid och garaget är ockuperat av byggmaterial och massa annan bråte.

Så ser min vardag ut.

kenny_69
Veteran

Re: imponerad

Inlägg av kenny_69 » ons jul 07, 2010 12:00

nutte skrev:Ja är helt klart impad över er på denna sidan som plöjjer ner tid å bygger sketafina bilar här på sidan, jag skulle själv vilja.. Men vart får ni slantarna ifrån? å tiden till att bygga å dessutom sitta här?;) ja menar nån måste ju ha familj å hus osv åxå?

Själv får ja fasen inte tid till å gå ut i garaget knappt:(... så tips hur man gör efterlyses?;)
Jag känner i gen det där.. jobba mycket och fyra ungar och sambo hemma att vara sociala med och husköp på gång... funderar på att ta ett "7-16" jobb för att hinna med allt fast å andra sidan så trivs jag nåt så förbannat på mitt nuvarande jobb så vore tråkigt att byta..

Skruvar med egna leksaker gör jag på jobbet, och då har jag kommit fram till att smidigast är att gå upp tidigt kl 3-4 på morgonen och få lite gjort.. Baksida med att gå upp tidigt är att jobba 7-19 sen kan vara rätt jobbigt men då blir det i varje fall några timmar med ungar och tjej på kväll..

Vad det gäller slantarnarna så finns det väl bara ett sätt att få dom enligt mej och det är jobba.. eller är det nån som har ån bättre ide :roll:

4x4power
Guru

Inlägg av 4x4power » ons jul 07, 2010 12:48

Mina dagar ser ut som följer:

* Börjar Sommarjobbet 07,00 eller om det är skola så är det 8.00
* Slutar vid 16,00
*kommer hem äter en macka så typ 16,20 går jag ut i garaget och är där till 23.00.

och på de timmarna jag har i garaget ska jag hinna med att äta middag med :P

Och vad gäller pengar så är det väl bara jobba eller vinna på lotto...
4x4 Engineering Sandhill

Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat

macke
OffroadGeek

Re: imponerad

Inlägg av macke » ons jul 07, 2010 13:44

kenny_69 skrev:
nutte skrev:Ja är helt klart impad över er på denna sidan som plöjjer ner tid å bygger sketafina bilar här på sidan, jag skulle själv vilja.. Men vart får ni slantarna ifrån? å tiden till att bygga å dessutom sitta här?;) ja menar nån måste ju ha familj å hus osv åxå?

Jag känner i gen det där.. jobba mycket och fyra ungar och sambo hemma att vara sociala med och husköp på gång... funderar på att ta ett "7-16" jobb för att hinna med allt fast å andra sidan så trivs jag nåt så förbannat på mitt nuvarande jobb så vore tråkigt att byta..

Skruvar med egna leksaker gör jag på jobbet, och då har jag kommit fram till att smidigast är att gå upp tidigt kl 3-4 på morgonen och få lite gjort.. Baksida med att gå upp tidigt är att jobba 7-19 sen kan vara rätt jobbigt men då blir det i varje fall några timmar med ungar och tjej på kväll..

Vad det gäller slantarnarna så finns det väl bara ett sätt att få dom enligt mej och det är jobba.. eller är det nån som har ån bättre ide :roll:
vad jobbar du som då? :D
TGB 13

jonte 4x4
Rutinerad

Inlägg av jonte 4x4 » ons jul 07, 2010 14:19

det spelar ingen större roll hur mycke man jobbar tycker jag, man får bara betala mer i skatt. och svart jobben har blivit allt mer ovanliga beroende på sveriges svajande ekonomi. så man kanske skulle skaffa sig en svart luva och hälsa på hos banken :think:
076-2413629

bygger toyota lj70 me tgb11 portaler - "Portal cruiser"

15-39,5-15 TSL på 11" breda bead-lock fälgar

beelzebubs
Veteran
Kontakt:

Inlägg av beelzebubs » ons jul 07, 2010 14:45

jonte 4x4 skrev:det spelar ingen större roll hur mycke man jobbar tycker jag, man får bara betala mer i skatt. och svart jobben har blivit allt mer ovanliga beroende på sveriges svajande ekonomi. så man kanske skulle skaffa sig en svart luva och hälsa på hos banken :think:
Det finns väll någon anledning till varför antalet bankrån har minskat.

Idag är det nog svårt att göra några snabba klipp.

nutte
Hemmastadd

Inlägg av nutte » ons jul 07, 2010 16:22

Men det ja tycker är största problemet är väl att när man ska till så vill man ju göra allt på en gång så att säga, vilket kräver ett antal pengar till delar, å bil eller va man nu håller på med... en bil att börja med, kostar 10loppor, sen däck å fälgar, 10loppor till, höjning lampor osv... å ja får då inte ihop det tyvärr:(... Ja har inte så stora krav egentligen, men det är ju kul att skruva å bygga, åsså att ÅKA;)... Men som sagt... tiden räcker inte till:(... Få se va som händer framöver, NÅTT måste hända;)
Terrano V6 -91

Bullmoose
Forumräv
Kontakt:

Inlägg av Bullmoose » ons jul 07, 2010 17:52

Jag bygger mycket själv och köper när det är billigt osv. Det första jag köpte till min KC var tex en fuelcell bara för att det var billigt! (det finaste på hela bilen!). Man måste inte ha flashiga LED-baklyktor utan det duger med 39:50 från biltema. Alla nya delar jag köpt kommer från biltema och försöker prioritera delar som alltid kommer att vara billiga/vanliga, tex länkarmsbussningar från Volvo (á ca 100:- / st). Sånt kan man handla och byta i skogen om det skiter sig. Letar mkt på nätet efter bra priser. Vissa grejer men långt ifrån allt får jag "hjälp" med momsen till.

Vad gäller tiden så är det en ständig stötesten. Bygget står hemma i trädgården så restiden till garaget minimeras. Försöker tex tvätta lite emellan - ladda en maskin, kapa till några fästen, byta i maskin, slipa och montera fästena, osv. Men det blir alltid diskussioner ändå, särskilt som vår yngsta son har "särskilda behov" - kräver nästan ständig tillsyn, fast han är 6 år. Hat lärt dom stora barna att köra gräsklipparen. :-)

Jobbar som egen och försöker hålla arbetstiden till 7-16 och funkar oftast. Lagar/äter middag och skruvar sen en stund om det går och det inte är min tur att lägga.
Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!

henke_99
4x4xnerd

Inlägg av henke_99 » ons jul 07, 2010 18:30

För min del så räcker varken tid eller pengar till allt, det är mer en prioriteringsfråga vad jag ska lägga det på...

Som tur är så har jag en sambo som gillar mycket att åka offroad, en bra fördel för mig för får jag inte vara i garaget o skruva så blir det inget åka heller. (men tillbringar naturligtvis inte all tid i garaget) Pengarna är det största problemet för mig.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

Spjutet
Guru
Kontakt:

Inlägg av Spjutet » ons jul 07, 2010 20:12

Money, Money, Money...

Det är som de flesta skriver, Det SAKNAS alltid pengar.

Fick lite restskatt i år, så nu är jag helt utan 4x4. Ingen Jeep eller fyrhjuling kvar. Men restskatten har ju iaf löst sig.

Sen är det klart att familjen tycker det blir lite mycket med mina intressen ibland :roll:

Dock så är jag snart tebax i skogen (se nedan)
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!

Mail: enesberg[A]gmail.com

Marcus A
Forumräv
Kontakt:

Inlägg av Marcus A » ons jul 07, 2010 23:08

jonte 4x4 skrev:det spelar ingen större roll hur mycke man jobbar tycker jag, man får bara betala mer i skatt. :think:
Jag tycker det är roligt att betala skatt...
Får jag betala mycket skatt så betyder ju det att jag har tjänat mycket pengar :D

Det är som Mona Salin (som för övrigt är den enda personen i politiken som jag inte klarar av, inte för det hon står för utan för den hon är. Sossarna kommer förlora mycket på att ha henne som partiledare tror jag ) sa "det är tufft att betala skatt" :roll:

Jag kör eget och kan styra mina tider väldigt mycket själv så tiden går oftast att lösa men välja bort tv och annat onödigt gör också mycket. Men att göra mycket prylar på bilen själv är något som man tjänar massor med pengar på, sen så är det ju roligt också :) !

Skriv svar