Sida 1 av 1

Spridare

Postat: ons aug 04, 2010 23:14
av Chrille_91
Någon som känner igen dessa spridare?
Dom sitter i min calibra turbo och är inte orginalspridarna och hur jag än ställer soppatrycket så får den för lite bensin.
Bild

Postat: tor aug 05, 2010 0:04
av Ivansson
Är det inte dessa?

http://www.h2mracing.se/webbutik/produc ... ts_id=5791

Skulle haft såna till min 850R, men del blev aldrig så...

Postat: tor aug 05, 2010 0:23
av Chrille_91
Ja dom såg ju ganska lika ut, de e ju konstigt att biljäveln inte får tillräkligt me bensin fastän att jag har ställt upp bränsletrycket rätt saftigt

Postat: tor aug 05, 2010 6:40
av popnit
Ser ut som "dom gröna spridarna från Volvo S60/V70R bilarna" även kallat 968. Flödar 465cc vid 3,8 bar.

Räcker pumpen till?

Mvh Mattias

Postat: tor aug 05, 2010 8:05
av Chrille_91
Jag har en ny orginalpump så den ska räcka till, jag har även ställt upp bränsletrycket så det står på 3,5bar på tomgång och 5,5 när man gasar så den skulle ju igentligen få så mycke bensin så den knappt skulle gå :?

Postat: tor aug 05, 2010 8:39
av popnit
Ställ upp den till 3,8 och se om det hjälper, dom är ju gjorda för 3,8bar för att få rätt sprutbild och flöde

Spridarna följer linjert med laddtrycket om du har en linjer bränsleregulator
Vid 1bars laddtryck blir det 4,8bars bränsletryck osv.

Kanske skulle du prova med en progresiv regulator i stället?

Hur mycket klara pumpen?

Postat: tor aug 05, 2010 9:41
av Ax
Om det är dom gröna som flödar 465cc så bör dom räcka till ca 300 hästar i en fyra. Har dom i min BMW turbo, Hur mycket har du i din?

Det är bara att plocka bort dom så står det ett Bosch numer på dom så kan du ta reda på vilka spridare det är.

Postat: tor aug 05, 2010 11:14
av popnit
Slutar nr med 968 så är det Volvo spridarna...

Postat: tor aug 05, 2010 19:21
av Chrille_91
Det ska vara 280-300 hästar i den och han som har trimmat den verkar helt blåst för orginalspridarna ska utan vidare klara de.

Jag vet dock inte hur högt jag ska våga ställa trycket då den stiger till 5,8bar vid gaspådrag

Postat: tor aug 05, 2010 20:02
av popnit
Men varför tror du då att bränslet inte räcker till?

Boven i dramat tror jag är att pumpen som inte klara levererar rätt mängd vid det trycket, OM nu inte bränslet räcker till...

Postat: tor aug 05, 2010 20:21
av Ax
Dra bort vakumet till bränsletryckregulaton och ställ det till 3,8bar sen sätter du till bak den igen. så ställer du in bränslet trycket.

Bränsletrycket ökar när turbon laddar så har du en linjerregulator så ökar det lika mycket som du laddar. Är det en progresiv regulator så ökar det mer.

Har du mätt med bredbandlamba? Lr hur vet du att det är för lite soppa?

Postat: fre aug 06, 2010 0:36
av Chrille_91
jag har skruvat ur och kollat på stiften och är dom vita så då får den ju för lite soppa.

Men nu har jag troligtvis lokaliserat problemet med bränslet för jag skruvade loss lite bröte så jag kunde läsa numret på dom och detta var det: 0280155988 jag slog upp det och då stog det att dom skulle ge 200cc/min vid 3 bar :shock:
De e ju mö mindre än vad orginalen ger så imorrn åker orginalspridarna dit så får vi se hur det går :)

Postat: fre aug 06, 2010 10:04
av Ax
Ajaj, dom räcker inte till mer än 130hk, hoppas du inte bränt några ventiler bara

Postat: fre aug 06, 2010 10:15
av popnit
Där ser man...