Växellåda *pajero från en -95 till en -88*
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Växellåda *pajero från en -95 till en -88*
Undrar om en låda från en -95as pajero kort passar en -88 kort båda är 2,6 or
-
- ProvModerator
Re: Växellåda *pajero från en -95 till en -88*
Du måste syfta på 2,5 eller 2,8L dieseln? I sådant fall bör de passa.Pajero-88 skrev:Undrar om en låda från en -95as pajero kort passar en -88 kort båda är 2,6 or
Bensin -95 däremot är V6, då passar det inte.
-
- ProvModerator
Är det motorbetäckning 4G54 så är det 2,6 liter, samma block som "de gamla" 2,6orna. Togs inte in till Sverige i nya karossen, trodde dock inte att de fanns i europa ens.Pajero-88 skrev:Båda har motor beteckning 4g54 så jag vet inte kanske man ska ringa till Mitsubishi och fråga.
Dom tog väll inte in 2,6 orna då vem vet.
Växellådan bör passa. Ger inga garantier, men det så vitt jag vet är blocket bara gjutet i en variant.
Stor risk att du behöver byta kopplingslamell dock, till centrum med annan spline.
Ska nog byta motor i vinter till en b230 så jag vill ha en låda som ettan inte hoppar ur ur, eller är det någon som vet vad det är för problem på lådan.
En bekant till mig har en lika sinnad Pajero som han har haft sedan den var ny och han hade lika problem med lådan att ettan hoppade ur men han bytte den på garantin och dom sa att det var tur för att det var dyra saker.
En bekant till mig har en lika sinnad Pajero som han har haft sedan den var ny och han hade lika problem med lådan att ettan hoppade ur men han bytte den på garantin och dom sa att det var tur för att det var dyra saker.