Sida 1 av 2
Chevrolet 2500
Postat: sön sep 12, 2010 15:26
av Tobbe.Stenberg
Tänkte lägga upp en byggtråd på våran Pickis, Bilen byttes mot en cross jag hade, och det var bland dom bättre byten jag gjort. Helt underbar bil att köra och blir mer o mer fast för denna typ av bil.
Som ni ser på bilderna så ska den få lite ny plåt i vinter och lite ny färg. Färgtips mottages gärna. Även tänkt att den ska höjas 6,5", får se vad ekonomin säger.
Eftersom jag är helt ny på detta med 4x4 så alla byggtips och råd mottages gärna.
Mvh Tobbe

Postat: sön sep 12, 2010 19:09
av struggling
grattis till bra bil val:)
delad framaxel på den antar jag... kan säga att de höjnings grejerna inte direkt är gratis:/
Postat: sön sep 12, 2010 20:58
av Tobbe.Stenberg
Ingen aning faktiskt om det är delad eller inte, rätt ny på detta

Postat: sön sep 12, 2010 21:00
av cheva k1500
Den måste va delad.Vilken års model -88?
Postat: sön sep 12, 2010 21:02
av struggling
Tobbe.Stenberg skrev:Ingen aning faktiskt om det är delad eller inte, rätt ny på detta

de e bara titta under om fram axeln ser nästan ut som bakaxeln så e den stel.. om den inte ser ut som den e den delad.. vet inte årsmodelen på din men rätt säker på den e delad..
Postat: sön sep 12, 2010 21:34
av Tobbe.Stenberg
Bilen är en -91:a
Postat: sön sep 12, 2010 21:58
av cheva k1500
Då är det delad framaxel IFS med torrisionsstag samma som jag och strugglinger har.kolla i hans tråd där finns det bra med bilder hur man höjer bilen
Postat: sön sep 12, 2010 22:21
av Tobbe.Stenberg
Oki, se där man lär sig alltid något nytt. Kollade på ett höjjningskit tror det landade runt 15-16000kr hemma.
Jajjamen, det är Struggling bil jag blivit lite inspirerad av, Så just nu har frugan ett litet hat mot honom och hans bil

. Nej skämt och sido, hon diggar denna typen av bil precis som jag.
Postat: sön sep 12, 2010 22:36
av struggling
Tobbe.Stenberg skrev:Oki, se där man lär sig alltid något nytt. Kollade på ett höjjningskit tror det landade runt 15-16000kr hemma.
Jajjamen, det är Struggling bil jag blivit lite inspirerad av, Så just nu har frugan ett litet hat mot honom och hans bil

. Nej skämt och sido, hon diggar denna typen av bil precis som jag.
16-16 för 6,5s höjning vart får du tag på de???
haha den va bra:) hon kan få min tants nr för lite terapi snack "hur man klarar höjnings krisen";)
Postat: sön sep 12, 2010 23:08
av Grottulf
Jag har för mig att jag gav runt 17000 för mitt Rancho-kit.
Så det är nog inte ett orimligt pris, speciellt inte om man kan få med det i någons container.
Postat: mån sep 13, 2010 17:51
av Tobbe.Stenberg
Jag kollade bara lite snabbt på priserna, kan ha missat något. Men som sagt, bilen ska upp lite närmare molnen sen får det kosta lite extra, det gör inget.
En snabbfråga, har sökt men icke funnit, vad säger Det Statliga, om man vill sätta i en diesel snurra istället för bensin som det sitter i denna?
mvh Tobbe
Postat: mån sep 13, 2010 19:23
av MangeP
Är det en dieselmotor som finns i den bilmodellen (6,2d eller 6,5td) är det väl bara bulta dit och regbesikta den. Du kan använda bensinarens växellåda men måste byta turbin tror jag. Men de kan säkert någon annan svara bättre på. Men att byta motor ska inte vara några problem på SBP så länge du använder en dieselmotor som finns i din bilmodell eller likvärdig.
Postat: mån sep 13, 2010 20:31
av optodsl
Lådorna är inte riktigt lika så ett helt paket är att rekommendera
Sen behöver du hydroboostern från en diesel om du inte mot förmodan redan har det
Kylare från en diesel
Postat: mån sep 13, 2010 20:38
av Tobbe.Stenberg
Vilken/vilka årsmodeller var det man skulle hålla sig undan, på 6,2:an?
Postat: mån sep 13, 2010 20:42
av optodsl
Tobbe.Stenberg skrev:Vilken/vilka årsmodeller var det man skulle hålla sig undan, på 6,2:an?
Topparna på 82:or har större ventiler och är ännu mer sprickbenägna så dessa ska man låta bli