7H-Cupen
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
7H-Cupen
Äntligen drar 7H-cupen igång i Skene.
En ny biltrialcup med namnet 7H-cupen drar nu igång i Skene. Efter att ha sett uppsvinget av antalet deltagare som kör biltrial efter startandet av Skånecupen så vill vi i Skene MS inte vara sämre. 7H-cupen kommer att arrangeras under minst 4 tillfällen detta året och vi ser fram emot ett stort antal deltagare som vill testa sina bilars terrängduglighet. Likt skånecupen kommer upplägget bestå av 4st olika klasser där klass 1&2 körs enligt TT-reglementet och är främst avsedda för ekipage som ej innehar någon form av licens eller trialerfarenhet. I klass 3&4 tävlar redan etablerade förare enligt trialreglementet.
De personer som kör i klass 1&2 kommer starta dagen med en praktiskt utbildning av erfarna trialåkare. Under utbildningen får personerna den grundläggande utbildning som behövs för att förstå trialens upplägg. Senare under dagen får förarna i klass 1&2 köra i samma sektioner som de tävlande i klass 3&4. Viktigt att notera är att förarna i klass 1&2 kör utom tävlan men kommer i utbildningssyfte att bli bedömda i sektionerna på samma sätt som tävlande ekipage i klass 3&4.
De datum som är aktuella att notera på kylskåpet är: 31/3, 28/4, 29/9 och 27/10.
Inbjudan till första deltävlingen kommer inom kort.
För information, frågor eller bara glada uppmuntringar rekommenderas dessa telefonummer:
Anders Wiberg: 0739-874299
Lars Dahl: 070-5556041
Christer Johansson: 0706-351318
Ring hellre en gång för mycket än en gång för lite.
En ny biltrialcup med namnet 7H-cupen drar nu igång i Skene. Efter att ha sett uppsvinget av antalet deltagare som kör biltrial efter startandet av Skånecupen så vill vi i Skene MS inte vara sämre. 7H-cupen kommer att arrangeras under minst 4 tillfällen detta året och vi ser fram emot ett stort antal deltagare som vill testa sina bilars terrängduglighet. Likt skånecupen kommer upplägget bestå av 4st olika klasser där klass 1&2 körs enligt TT-reglementet och är främst avsedda för ekipage som ej innehar någon form av licens eller trialerfarenhet. I klass 3&4 tävlar redan etablerade förare enligt trialreglementet.
De personer som kör i klass 1&2 kommer starta dagen med en praktiskt utbildning av erfarna trialåkare. Under utbildningen får personerna den grundläggande utbildning som behövs för att förstå trialens upplägg. Senare under dagen får förarna i klass 1&2 köra i samma sektioner som de tävlande i klass 3&4. Viktigt att notera är att förarna i klass 1&2 kör utom tävlan men kommer i utbildningssyfte att bli bedömda i sektionerna på samma sätt som tävlande ekipage i klass 3&4.
De datum som är aktuella att notera på kylskåpet är: 31/3, 28/4, 29/9 och 27/10.
Inbjudan till första deltävlingen kommer inom kort.
För information, frågor eller bara glada uppmuntringar rekommenderas dessa telefonummer:
Anders Wiberg: 0739-874299
Lars Dahl: 070-5556041
Christer Johansson: 0706-351318
Ring hellre en gång för mycket än en gång för lite.
Senast redigerad av AndersW den tis jan 30, 2007 15:39, redigerad totalt 1 gånger.
Nej nej nej, naturligtvis missar jag inte Skånecupen!Lisen skrev:Neeej du kan ju inte missa första Skånecupen fattar du väl! Jag ska ju komma, o kanske köra :wink: , i min fina svamphjälm!
Södra BF:s ungdomsfolk kommer och hälsar på oss då, dessutom, så då måste vi visa upp oss :)
Du kanske borde prova folkrace också, Lisen... i så fall finns det en perfekt bana för dig i Crilles hemtrakter - Svampabanan! :D
Ja det vore kul att testa. Ut går ifrån att det måste vara s-båge i bilen, eller?yoggi skrev:Klart att du ska göra det Mathias, gärna montera en winsch på den också så att du kan aggera bärgareMathias T skrev:Kanske dags att knåpa i den där bågen i highroofen nu då?![]()
Ser framemot att även få träffa Göteborgsgänget också, Burston, Thoryd suzukim osv. För ni kommer väl?
/ Halldór
TT-reglementet kräver vad jag vet inte krav på båge i bilen. Men detta är givetvis någonting som vi rekommenderar skarpt. Vill du ha tips på vart du får tag på en båge till hyffsat pris så får du säga till.suzukim skrev:
Ja det vore kul att testa. Ut går ifrån att det måste vara s-båge i bilen, eller?