Som rubriken säger så undrar jag hur man kontrollerar funktionen på elmotorn.
Sen undrar jag hur man får lös den på lättast möjliga vis och var får man tag på en ny om det jag gissar på är rätt så har nog den gått till de sälla jaktmarkerna utan att passera gå.
Vad exakt är det den motorn gör när den aktivera.
Har för mig jag har sett en sprängskiss på det någon gång men kan inte hitta någon sådan nu så ifall någon sitter på en länk till till det eller något liknande så vore jag tacksamm.
hur kontrollera elmotorn på fördelningslådan cheva s10 -99
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Den motorn ställer in 2wd hög, 4wd hög och 4wd låg i fördelningslådan.
När jag köpte min bil fungerade ej 4wd men jag hörde hur motorn fungerade. När jag väl tog lös den motorn så kände jag på utgående axeln på den när jag tröck på knappen och motorn fungerade men den vred ej på axeln så då visste jag att den var slut.
Jag beställde en ny från RockAuto i USA och betalade då strax under 2000:- för den med frakt, tull samt moms inräknat. I Sverige kostade samma motor lite över 4000:-
Jag fick lös den genom att först släppa på elkontakten som sitter på motorn. Sedan skruvade jag lös dom 3 skruvarna som håller i den och sedan lirkade jag ut den. Ev får du dra ut axeln som går till framaxeln lite för att få ut den.
När jag köpte min bil fungerade ej 4wd men jag hörde hur motorn fungerade. När jag väl tog lös den motorn så kände jag på utgående axeln på den när jag tröck på knappen och motorn fungerade men den vred ej på axeln så då visste jag att den var slut.
Jag beställde en ny från RockAuto i USA och betalade då strax under 2000:- för den med frakt, tull samt moms inräknat. I Sverige kostade samma motor lite över 4000:-
Jag fick lös den genom att först släppa på elkontakten som sitter på motorn. Sedan skruvade jag lös dom 3 skruvarna som håller i den och sedan lirkade jag ut den. Ev får du dra ut axeln som går till framaxeln lite för att få ut den.
1996 4x4 2dr Cheva Blazer 4.3 Vortex
1987 4x4 2dr Izuzu Trooper 2.2 TurboDiesel
+ Massa Radiostyrda bilar
1987 4x4 2dr Izuzu Trooper 2.2 TurboDiesel
+ Massa Radiostyrda bilar
hur kontrollera elmotorn på fördelningslådan cheva s10 -99
Jag tror inte min rör sig överhuvudtaget hur kan man mäta så att den får rätt ström eller kolla så att den funkar.
Jag hade lös motorn en liten bit och hade en som tryckte på knappen men jag kunde inte se att den gjorde någonting utan den verkade stendöd.
kan det göra att jag inte får i 4x4 överhuvudtaget.
Tar jag lös elkabeln så lyser ju inte någon utav knapparna till 4x4 heller så jag förmodar att den har någontyp av kontakt i alla fall.
Trycker jag på en knapp så klickar det några gånger och sedan så går lampan för 2wd upp igen men efter jag prov tryckt några gånger så slutar det att klicka flera gånger och bara klicka en gång men tar jag då bort spänningen ifrån batteriet en kort stund så börjar det allt att klicka flera gånger igen och blinka in den aktuella knappen igen, men det händer inget.
Kan detta då vara den motorn som har kapsejsat.
Jag hade lös motorn en liten bit och hade en som tryckte på knappen men jag kunde inte se att den gjorde någonting utan den verkade stendöd.
kan det göra att jag inte får i 4x4 överhuvudtaget.
Tar jag lös elkabeln så lyser ju inte någon utav knapparna till 4x4 heller så jag förmodar att den har någontyp av kontakt i alla fall.
Trycker jag på en knapp så klickar det några gånger och sedan så går lampan för 2wd upp igen men efter jag prov tryckt några gånger så slutar det att klicka flera gånger och bara klicka en gång men tar jag då bort spänningen ifrån batteriet en kort stund så börjar det allt att klicka flera gånger igen och blinka in den aktuella knappen igen, men det händer inget.
Kan detta då vara den motorn som har kapsejsat.
fyrhjuldrift
Problemet fixat lagom till första snön.
Det var elmotorn som har krånglat på fördelningslådan hela tiden.
Nu går 4x4 i och ur som om det aldrig har gjort något annat.
Tack för hjälpen
Det var elmotorn som har krånglat på fördelningslådan hela tiden.
Nu går 4x4 i och ur som om det aldrig har gjort något annat.
Tack för hjälpen