Enligt en tidigare mekaniker på bilen funkade lådan klanderfritt för att plötsligt bara ge upp. Han menar att det troligen är brustet kablage, kan det verkligen stämma..? I mina öron känns det som försäljarsnack, men jag blev ändå lite fundersam om det låg någonting i det.
När jag lägger i en växel händer absolut ingenting, gasar jag kan jag kanske märka antydan till ryckning, men ytterst lite.
Någon som har bättre koll än mig på dessa lådor och i fall lådan ska bytas, något speciellt jag ska tänka på?
Som jag nämnt i tidigare tråd, jag fick med en drivlina från en Scorpio V6 som skulle passa..? Det tror jag förvisso inte går utan modifiering, men jag kan ha fel?
Lådan driver inte, elfel? Explorer -98
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
hade en explore 95:a för några årsen som lådan rasa på och konverten hadde get upp på den och lamellerna hade bränt och nått lager
konverten körde jag till en firma i jönköping som skar i säör den och renovera den sen köpte jag resten av delarna från en firma i göteborgsorådet mins inte vad firmorna heter.
min låda sluta driv helt och hållet i alla lägen 1 2 3 d r
konverten körde jag till en firma i jönköping som skar i säör den och renovera den sen köpte jag resten av delarna från en firma i göteborgsorådet mins inte vad firmorna heter.
min låda sluta driv helt och hållet i alla lägen 1 2 3 d r