Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
Jakob_wahlin
- Användare
- Inlägg: 35
- Blev medlem: sön sep 06, 2009 23:01
- Ort: Borås
Inlägg
av Jakob_wahlin » sön okt 17, 2010 3:22
Här har det inte hänt mycket! Det har ju vart så förjodat kallt ute. Det tar ju 3 timmar att elda upp en behaglig värme i garaget. Men nu kliar det i fingrarna. Nu är det dags att meca lite igen.
Skall i detta nu åka ner till garaget med ett par grabbar och lyfta av karossen. Sen skall det börjas med ombyggnad av fjädring osv...
Bilder kommer senare ikväll
Så här ser bilen ut i nuet, Spoke fälgar med 31or på

Senast redigerad av
Jakob_wahlin den tor mar 10, 2011 12:34, redigerad totalt 46 gång.
-
Suzuki_Rules
- Rutinerad
- Inlägg: 311
- Blev medlem: lör aug 15, 2009 19:02
- Ort: Jönköping (Ryd)
Inlägg
av Suzuki_Rules » sön okt 17, 2010 18:19
Hoppas de kommer lite text till bilderna också

Saker Finns Att Fixa Men Inte Tiden:(
Suzuki 413-86
Suzuki Vitara-93
Volvo 245 TURBO-84
Opel Rekord-77 Cab

// Benjamin
-
Spjutet
- Guru
- Inlägg: 3287
- Blev medlem: tis sep 11, 2007 20:51
- Ort: Bollebygd N 57° 39.459', E 12° 37.967'
-
Kontakt:
Inlägg
av Spjutet » sön okt 17, 2010 19:33
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!
Mail: enesberg[A]gmail.com
-
swek
- Nybörjare
- Inlägg: 5
- Blev medlem: tis dec 22, 2009 14:45
Inlägg
av swek » tor okt 21, 2010 10:10
väntar med spänning på de bästa bilderna! (rostlagningen) haha
-
Jakob_wahlin
- Användare
- Inlägg: 35
- Blev medlem: sön sep 06, 2009 23:01
- Ort: Borås
Inlägg
av Jakob_wahlin » fre okt 22, 2010 3:14
Hehe jadu! Har börjat med det nu, kommer bilder snart

-
Suzuki_Rules
- Rutinerad
- Inlägg: 311
- Blev medlem: lör aug 15, 2009 19:02
- Ort: Jönköping (Ryd)
Inlägg
av Suzuki_Rules » fre okt 22, 2010 17:22
Hoppas de inte är boxen som krånglar för dig, eftersom du inte får ström till insprutet. Jag plus några till har haft de problemet nyligen

Hoppas verkligen att de inte är de..
Saker Finns Att Fixa Men Inte Tiden:(
Suzuki 413-86
Suzuki Vitara-93
Volvo 245 TURBO-84
Opel Rekord-77 Cab

// Benjamin
-
Chrille_91
- Veteran
- Inlägg: 1533
- Blev medlem: lör feb 28, 2009 13:51
- Ort: Ulricehamn
Inlägg
av Chrille_91 » fre okt 22, 2010 18:16
Jag tyckte att de såg ut sm du har svetsat delar av karossen direkt i ramen? Inte bra i så fall...
Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
-
Jakob_wahlin
- Användare
- Inlägg: 35
- Blev medlem: sön sep 06, 2009 23:01
- Ort: Borås
Inlägg
av Jakob_wahlin » fre okt 22, 2010 19:10
Hehe, nej det har jag inte gjort. Bara staget under golvplåtarna, men så sitter det original, så det skall väll inte vara några problem

-
Jakob_wahlin
- Användare
- Inlägg: 35
- Blev medlem: sön sep 06, 2009 23:01
- Ort: Borås
Inlägg
av Jakob_wahlin » fre okt 22, 2010 19:13
Suzuki_Rules skrev:Hoppas de inte är boxen som krånglar för dig, eftersom du inte får ström till insprutet. Jag plus några till har haft de problemet nyligen

Hoppas verkligen att de inte är de..
Hoppas inte jag heller

Boxen är helt ny, så det skulle vara tråkigt...
-
Chrille_91
- Veteran
- Inlägg: 1533
- Blev medlem: lör feb 28, 2009 13:51
- Ort: Ulricehamn
Inlägg
av Chrille_91 » fre okt 22, 2010 20:19
Jakob_wahlin skrev:Hehe, nej det har jag inte gjort. Bara staget under golvplåtarna, men så sitter det original, så det skall väll inte vara några problem

Orginal sitter inget av karossen ihop med ramen förutom på 8 punkter där karossfästena är...
Men har man kört i skogen med en vitara så förstår man varför allt sitter med gummikuddar för ramen rör sej väldigt mycke jämfört med karossen

Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
-
Suzuki_Rules
- Rutinerad
- Inlägg: 311
- Blev medlem: lör aug 15, 2009 19:02
- Ort: Jönköping (Ryd)
Inlägg
av Suzuki_Rules » lör okt 23, 2010 13:09
Jakob_wahlin skrev:Suzuki_Rules skrev:Hoppas de inte är boxen som krånglar för dig, eftersom du inte får ström till insprutet. Jag plus några till har haft de problemet nyligen

Hoppas verkligen att de inte är de..
Hoppas inte jag heller

Boxen är helt ny, så det skulle vara tråkigt...
Okej. har du lossat returen på insprutet och kollat så att bensinen inte bara går runt. Och att de är en box som passar till din bil? Annars så får munstycket inte rätt signaler och då öppnar de inte.. Är en hel vetenskap med de där boxarna, tycker jag iaf. Kan man dem så är de nog inte så svårt kasnke..
Saker Finns Att Fixa Men Inte Tiden:(
Suzuki 413-86
Suzuki Vitara-93
Volvo 245 TURBO-84
Opel Rekord-77 Cab

// Benjamin
-
Jakob_wahlin
- Användare
- Inlägg: 35
- Blev medlem: sön sep 06, 2009 23:01
- Ort: Borås
Inlägg
av Jakob_wahlin » lör okt 23, 2010 14:18
Suzuki_Rules skrev:Jakob_wahlin skrev:Suzuki_Rules skrev:Hoppas de inte är boxen som krånglar för dig, eftersom du inte får ström till insprutet. Jag plus några till har haft de problemet nyligen

Hoppas verkligen att de inte är de..
Hoppas inte jag heller

Boxen är helt ny, så det skulle vara tråkigt...
Okej. har du lossat returen på insprutet och kollat så att bensinen inte bara går runt. Och att de är en box som passar till din bil? Annars så får munstycket inte rätt signaler och då öppnar de inte.. Är en hel vetenskap med de där boxarna, tycker jag iaf. Kan man dem så är de nog inte så svårt kasnke..
Ja, det har jag gjort. Saken är att så länge pumpen är kopplad till slangarna, så går den inte. Men så fort jag kopplar loss slangarna så går den som den skall. Så som jag har läst, så skall den pumpen bara gå när det behövs, alltså när det inte är något tryck i systemet. Så det kanske är stopp någonstans i insprutningen, som lurar pumpen att det är tryck? Och den styrboxen är en original, så förmodligen så är det inte den heller... Hoppas jag inte i alla fall, hehe!
-
Lasse Suzican
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
-
Kontakt:
Inlägg
av Lasse Suzican » lör okt 23, 2010 15:05
Jakob_wahlin skrev:Saken är att så länge pumpen är kopplad till slangarna, så går den inte. Men så fort jag kopplar loss slangarna så går den som den skall. Så som jag har läst, så skall den pumpen bara gå när det behövs, alltså när det inte är något tryck i systemet. Så det kanske är stopp någonstans i insprutningen, som lurar pumpen att det är tryck?
Nej nej nej.....
Det finns INTE en tryckkontakt i pumpen. Har aldrig funnits och kommer ej heller att monteras i någon pump i framtiden....
Och detta gäller samtliga insprutningssystem i hela världen...
Såhär är det...
Nu har du ju en Suzuki och då är det ett relä med två spolar/kontakter som styr pumpen. Den ena spolen aktiveras samtidigt som startmotorn och bygger alltså upp ett tryck, och håller detta tryck så länge du har nyckeln vriden till läge "START".
Den andra spolen aktiveras av insprutningens styrenhet och spänningsmatar pumpen när motorn är igång.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för
Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
Jakob_wahlin
- Användare
- Inlägg: 35
- Blev medlem: sön sep 06, 2009 23:01
- Ort: Borås
Inlägg
av Jakob_wahlin » lör okt 23, 2010 15:43
Lasse Suzicán skrev:Jakob_wahlin skrev:Saken är att så länge pumpen är kopplad till slangarna, så går den inte. Men så fort jag kopplar loss slangarna så går den som den skall. Så som jag har läst, så skall den pumpen bara gå när det behövs, alltså när det inte är något tryck i systemet. Så det kanske är stopp någonstans i insprutningen, som lurar pumpen att det är tryck?
Nej nej nej.....
Det finns INTE en tryckkontakt i pumpen. Har aldrig funnits och kommer ej heller att monteras i någon pump i framtiden....
Och detta gäller samtliga insprutningssystem i hela världen...
Såhär är det...
Nu har du ju en Suzuki och då är det ett relä med två spolar/kontakter som styr pumpen. Den ena spolen aktiveras samtidigt som startmotorn och bygger alltså upp ett tryck, och håller detta tryck så länge du har nyckeln vriden till läge "START".
Den andra spolen aktiveras av insprutningens styrenhet och spänningsmatar pumpen när motorn är igång.
Okej

Då stämmer inte det som jag har läst alls då! Tack för visa ord! Vet du vart dom här reläerna sitter?

Det kan ju hända att dom har gått sönder när det inte händer som du säger?

tacksam för svar

-
Chrille_91
- Veteran
- Inlägg: 1533
- Blev medlem: lör feb 28, 2009 13:51
- Ort: Ulricehamn
Inlägg
av Chrille_91 » lör okt 23, 2010 20:47
Bränslepumpsreläet sitter långt upp innanför instrumentpanelen ovanför säkringsdosan ungefär, jättekul att komma åt med intrumentpanelen på plats eller inte

Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab