Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
Jakob_wahlin
- Användare
Här har det inte hänt mycket! Det har ju vart så förjodat kallt ute. Det tar ju 3 timmar att elda upp en behaglig värme i garaget. Men nu kliar det i fingrarna. Nu är det dags att meca lite igen.
Skall i detta nu åka ner till garaget med ett par grabbar och lyfta av karossen. Sen skall det börjas med ombyggnad av fjädring osv...
Bilder kommer senare ikväll
Så här ser bilen ut i nuet, Spoke fälgar med 31or på

Senast redigerad av
Jakob_wahlin den tor mar 10, 2011 12:34, redigerad totalt 46 gång.
-
Suzuki_Rules
- Rutinerad
Hoppas de kommer lite text till bilderna också

Saker Finns Att Fixa Men Inte Tiden:(
Suzuki 413-86
Suzuki Vitara-93
Volvo 245 TURBO-84
Opel Rekord-77 Cab

// Benjamin
-
Spjutet
- Guru
-
Kontakt:
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!
Mail: enesberg[A]gmail.com
-
swek
- Nybörjare
väntar med spänning på de bästa bilderna! (rostlagningen) haha
-
Jakob_wahlin
- Användare
Hehe jadu! Har börjat med det nu, kommer bilder snart

-
Suzuki_Rules
- Rutinerad
Hoppas de inte är boxen som krånglar för dig, eftersom du inte får ström till insprutet. Jag plus några till har haft de problemet nyligen

Hoppas verkligen att de inte är de..
Suzuki 413-86
Suzuki Vitara-93
Volvo 245 TURBO-84
Opel Rekord-77 Cab

// Benjamin
-
Chrille_91
- Veteran
Jag tyckte att de såg ut sm du har svetsat delar av karossen direkt i ramen? Inte bra i så fall...
Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
-
Jakob_wahlin
- Användare
Hehe, nej det har jag inte gjort. Bara staget under golvplåtarna, men så sitter det original, så det skall väll inte vara några problem

-
Jakob_wahlin
- Användare
Suzuki_Rules skrev:Hoppas de inte är boxen som krånglar för dig, eftersom du inte får ström till insprutet. Jag plus några till har haft de problemet nyligen

Hoppas inte jag heller

Boxen är helt ny, så det skulle vara tråkigt...
-
Chrille_91
- Veteran
Jakob_wahlin skrev:Hehe, nej det har jag inte gjort. Bara staget under golvplåtarna, men så sitter det original, så det skall väll inte vara några problem

Orginal sitter inget av karossen ihop med ramen förutom på 8 punkter där karossfästena är...
Men har man kört i skogen med en vitara så förstår man varför allt sitter med gummikuddar för ramen rör sej väldigt mycke jämfört med karossen

Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
-
Suzuki_Rules
- Rutinerad
Jakob_wahlin skrev:Suzuki_Rules skrev:Hoppas de inte är boxen som krånglar för dig, eftersom du inte får ström till insprutet. Jag plus några till har haft de problemet nyligen

Hoppas inte jag heller

Okej. har du lossat returen på insprutet och kollat så att bensinen inte bara går runt. Och att de är en box som passar till din bil? Annars så får munstycket inte rätt signaler och då öppnar de inte.. Är en hel vetenskap med de där boxarna, tycker jag iaf. Kan man dem så är de nog inte så svårt kasnke..
Suzuki 413-86
Suzuki Vitara-93
Volvo 245 TURBO-84
Opel Rekord-77 Cab

// Benjamin
-
Jakob_wahlin
- Användare
Suzuki_Rules skrev:Jakob_wahlin skrev:Suzuki_Rules skrev:Hoppas de inte är boxen som krånglar för dig, eftersom du inte får ström till insprutet. Jag plus några till har haft de problemet nyligen

Hoppas inte jag heller

Okej. har du lossat returen på insprutet och kollat så att bensinen inte bara går runt. Och att de är en box som passar till din bil? Annars så får munstycket inte rätt signaler och då öppnar de inte.. Är en hel vetenskap med de där boxarna, tycker jag iaf. Kan man dem så är de nog inte så svårt kasnke..
Ja, det har jag gjort. Saken är att så länge pumpen är kopplad till slangarna, så går den inte. Men så fort jag kopplar loss slangarna så går den som den skall. Så som jag har läst, så skall den pumpen bara gå när det behövs, alltså när det inte är något tryck i systemet. Så det kanske är stopp någonstans i insprutningen, som lurar pumpen att det är tryck? Och den styrboxen är en original, så förmodligen så är det inte den heller... Hoppas jag inte i alla fall, hehe!
-
Lasse Suzican
- 4x4xnerd
-
Kontakt:
av Lasse Suzican » lör okt 23, 2010 15:05
Jakob_wahlin skrev:Saken är att så länge pumpen är kopplad till slangarna, så går den inte. Men så fort jag kopplar loss slangarna så går den som den skall. Så som jag har läst, så skall den pumpen bara gå när det behövs, alltså när det inte är något tryck i systemet. Så det kanske är stopp någonstans i insprutningen, som lurar pumpen att det är tryck?
Nej nej nej.....
Det finns INTE en tryckkontakt i pumpen. Har aldrig funnits och kommer ej heller att monteras i någon pump i framtiden....
Och detta gäller samtliga insprutningssystem i hela världen...
Såhär är det...
Nu har du ju en Suzuki och då är det ett relä med två spolar/kontakter som styr pumpen. Den ena spolen aktiveras samtidigt som startmotorn och bygger alltså upp ett tryck, och håller detta tryck så länge du har nyckeln vriden till läge "START".
Den andra spolen aktiveras av insprutningens styrenhet och spänningsmatar pumpen när motorn är igång.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för
Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
Jakob_wahlin
- Användare
Lasse Suzicán skrev:Jakob_wahlin skrev:Saken är att så länge pumpen är kopplad till slangarna, så går den inte. Men så fort jag kopplar loss slangarna så går den som den skall. Så som jag har läst, så skall den pumpen bara gå när det behövs, alltså när det inte är något tryck i systemet. Så det kanske är stopp någonstans i insprutningen, som lurar pumpen att det är tryck?
Nej nej nej.....
Det finns INTE en tryckkontakt i pumpen. Har aldrig funnits och kommer ej heller att monteras i någon pump i framtiden....
Och detta gäller samtliga insprutningssystem i hela världen...
Såhär är det...
Nu har du ju en Suzuki och då är det ett relä med två spolar/kontakter som styr pumpen. Den ena spolen aktiveras samtidigt som startmotorn och bygger alltså upp ett tryck, och håller detta tryck så länge du har nyckeln vriden till läge "START".
Den andra spolen aktiveras av insprutningens styrenhet och spänningsmatar pumpen när motorn är igång.
Okej

Då stämmer inte det som jag har läst alls då! Tack för visa ord! Vet du vart dom här reläerna sitter?

Det kan ju hända att dom har gått sönder när det inte händer som du säger?

tacksam för svar

-
Chrille_91
- Veteran
Bränslepumpsreläet sitter långt upp innanför instrumentpanelen ovanför säkringsdosan ungefär, jättekul att komma åt med intrumentpanelen på plats eller inte

Opel Calibra turbo 4x4.